CNADNR scoate la licitație execuția sectoarelor Comarnic - Predeal și Predeal - Cristian de pe Autostrada Comarnic-Brașov

CNADNR scoate la licitație execuția sectoarelor Comarnic - Predeal și Predeal - Cristian de pe Autostrada Comarnic-Brașov

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) organizează licitație pentru proiectarea și execuția sectoarelor Comarnic - Predeal și Predeal - Cristian, precum și a drumului de legătură, de pe tronsonul Comarnic-Brașov, valoarea estimată a contractului variind între 316,69 milioane de lei și 380,03 milioane de lei, fără TVA, potrivit unui anunț de participare postat de companie pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Pentru atribuirea contractului intitulat 'Proiectare și execuție Autostrada București — Brașov, Tronson Comarnic-Brașov, Lot 1: sector Comarnic — Predeal, km 111+300 — km 115+300; Lot 2: sector Predeal — Cristian, km 162+300 — km 168+600 și Drum de Legătură' va fi organizată licitație deschisă, iar criteriul va fi prețul cel mai scăzut.

În cazul Lotului 1: sector Comarnic — Predeal, km 111+300 — km 115+300, valoarea estimată a contractului este de 166,86 milioane de lei, fără TVA, și include și suma de 7,77 milioane de lei, fără TVA, reprezentând cheltuieli diverse și neprevăzute în cuantum de 5% (din valoarea estimată fără organizarea de șantier).

"Autoritatea contractantă optează pentru achiziționarea ulterioară de noi lucrări și/sau servicii similare în conformitate cu prevederile art. 122 lit. j din OUG nr. 34/2006 de la ofertantul a cărui ofertă va fi declarată câștigătoare în cadrul prezentei proceduri de achiziție publică în cuantum de 20%, respectiv 33.371.182 lei, fără TVA. Valoarea estimată totală (incluzând și achiziționarea ulterioară de noi lucrări și/sau servicii similare): 200.227.091 lei fără TVA", se menționează în anunțul CNADNR.

Valoarea estimată a contractului pentru Lot 2: sector Predeal — Cristian, km 162+300 — km 168+600 și Drum de Legătură este de 149,84 milioane de lei fără TVA și include și suma de 7,004 milioane de lei, fără TVA, reprezentând cheltuieli diverse și neprevăzute în cuantum de 5% (din valoarea estimată fără organizarea de șantier).

"Autoritatea contractantă optează pentru achiziționarea ulterioară de noi lucrări și/sau servicii similare în conformitate cu prevederile art. 122 lit. j din OUG nr. 34/2006 de la ofertantul a cărui ofertă va fi declarată câștigătoare în cadrul prezentei proceduri de achiziție publică în cuantum de 20%, respectiv: 29.967.441 lei, fără TVA. Valoarea estimată totală (incluzând și achiziționarea ulterioară de noi lucrări și/sau servicii similare): 179.804.645 lei, fără TVA", potrivit anunțului.

Lucrările trebuie finalizate într-un termen de 72 de luni de la data atribuirii contractului.

Contractul nu se înscrie într-un proiect/program finanțat din fonduri comunitare.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 2 septembrie 2015, la ora 11,00, iar ofertele vor fi deschise la ora 13,00.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a anunțat, în iunie, că renunță la atribuirea contractului de concesiune pentru Autostrada Comarnic — Brașov către asocierea Vinci-Strabag-Aktor motivând că ofertantul nu a găsit fondurile necesare, iar finanțarea de la bugetul de stat ar fi afectat poziția bugetară a României.

''În urma finalizării negocierii pentru atribuirea contractului de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor, CNADNR SA anunță anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea autostrăzii București—Brașov, tronsonul Comarnic-Brașov'', se precizează în comunicat.

Potrivit documentului, contractul de concesiune este încadrat conform metodologiei Eurostat 'on Government balance sheet' (finanțarea intră în calculul deficitului bugetar — n.r.).
''În aceste condiții și având în vedere costul semnificativ al proiectului, în situația în care Autoritatea Contractantă (rezultată din asocierea CNADNR cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în 2012) ar încheia contractul de concesiune cu ofertantul declarat câștigător, aceasta ar putea duce la nerespectarea angajamentelor pe care România le-a încheiat cu CE, FMI, Banca Mondială în privința țintei de deficit bugetar și a datoriei publice'', se mai precizează în comunicat.

În aceste condiții, ofertantul declarat câștigător nu a reușit să obțină implicarea instituțiilor financiare internaționale (BEI, BERD, IFC etc.) în finanțarea proiectului de concesiune. Pe de altă parte, în ipoteza unei finanțări acordate exclusiv de finanțatori privați, costurile de finanțare pentru realizarea proiectului ar crește, precizează CNADNR.

Conform CNADNR, tronsonul de autostradă Comarnic — Brașov este împărțit în 5 sectoare. Sectoarele 1 și 5 (dinspre Comarnic, respectiv dinspre Brașov, cu o lungime totală de aproximativ 10 kilometri, la care se adaugă și drumuri de legătură) vor fi scoase la licitație, cu finanțare de la bugetul de stat.

'Pentru sectoarele 2, 3 și 4, care reprezintă partea cea mai dificilă a proiectului, va fi scoasă la licitație actualizarea studiilor geotehnice, cu finanțare de la bugetul de stat. În paralel, pentru fluidizarea traficului pe DN1, sunt în lucru Studiile de Fezabilitate referitoare la variantele de ocolire Comarnic și Bușteni. După finalizarea studiilor, vor fi scoase la licitație lucrările de construcție, cu finanțare de la bugetul de stat. Tot pentru fluidizarea traficului, la ieșirea din Sinaia spre Brașov, este proiectat și urmează să fie realizat un sens giratoriu. De asemenea, se vor finaliza studiile de fezabilitate privind Varianta de Ocolire Câmpina, modernizarea drumului existent pe Valea Doftanei (DJ 102I) și a drumului forestier până în Săcele, astfel încât, în 2016 să înceapă lucrările pentru a avea un drum național modern între Câmpina și Săcele', se mai arată în comunicatul CNADNR.

Lungimea totală a sectorului de autostradă Comarnic — Brașov este de 58 de km, iar valoarea estimată pentru această intervenție este de 997 milioane de euro fără TVA, respectiv 1,237 miliarde de euro cu TVA.  AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 PSD și PNL vor avea candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja

2 O informație care dă fiori / Ce știe CIA despre intențiile Rusiei în Europa?

3 Piedone este pe punctul de a pierde inclusiv Sectorul 5... E disperare mare printre acoliții lui... Deh, s-a schimbat joaca...

4 AUDIO Numele lui Coldea, într-un nou scandal. Anca Alexandrescu a difuzat înregistrări depuse la DNA

5 Surprize în noul sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro