Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Află detalii aici. De acord

Industria ceasurilor de lux din Elveţia, sub ameninţarea iWatch

Speculaţiile despre iWatch îi îngrijorează pe ceasornicarii elveţieni, iar specialiştii din acest domeniu de activitate se tem că grupul american Apple, prin noul său ceas conectat la internet, va afecta această industrie care a contribuit considerabil la reputaţia şi bogăţia Elveţiei.

Un articol apărut în The New York Times, care sugerează că Elveţia ar trebui să fie îngrijorată, a declanşat un val de comentarii, cu puţin timp înainte de debutul unui eveniment foarte aşteptat, care va avea loc marţi şi va fi organizat de grupul californian.

Deşi Apple a păstrat cu sfinţenie secretul asupra proiectelor sale, fanii grupului se aşteaptă ca acesta să lanseze primul său ceas inteligent, iWatch, despre care continuă să apară tot mai multe speculaţii.

Într-un interviu publicat săptămâna trecută în revista L'Hebo, Nick Hayek, patronul Swatch Group (Tissot, Omega, Bréguet), a spus că industria ceasornicăriei elveţiene nu are niciun motiv pentru a se teme de lansarea iWatch.

"Dacă indicarea orei ar fi singurul lucru pe care îl fac ceasurile, atunci industria ceasornicăriei nu ar mai exista de multă vreme", a spus el.

Patronul numărului 1 mondial din domeniul ceasornicăriei a reamintit faptul că viitorul ceasurilor a fost deja pus sub semnul întrebării odată cu apariţia telefoanelor mobile.

"Piaţa ceasurilor de marcă a continuat să crească de atunci", a subliniat el.

În iulie, un zvon, rapid dezminţit, potrivit căruia Swatch Group colabora cu Apple a făcut să crescă vertiginos cursul acţiunilor sale, care s-a stabilizat însă destul de repede, imediat după ce grupul elveţian a negat informaţia.

Nick Hayek, care până atunci s-a arătat foarte rezervat în privinţa ceasurilor conectate la internet, a anunţat însă la puţin timp după aceea că Swatch a început să lucreze la un model înzestrat cu funcţii de fitness, reamintind că grupul dispunea de o expertiză solidă în privinţa componentelor electronice.

Potrivit lui Jon Cox, analist la Kepler Cheuvreux, ceasurile inteligente ar putea ajunge pe piaţă prin intermediul mărcilor elveţiene mai puţin scumpe, precum Swatch şi anumite modele produse de Tissot.

"Însă nu văd această ameninţare existenţială despre care vorbesc anumite persoane", a adăugat el.

Într-un studiu publicat la jumătatea lunii aprilie, Jon Cox a mai spus că nu crede în scenariul potrivit căruia ceasurile inteligente ar putea ameninţa sectorul ceasornicăriei de lux, aşa cum au făcut-o ceasurile japoneze cu cuarţ în anii '70.

De atunci, fabricanţii de ceasuri din Elveţia s-au ancorat solid de segmentul produselor de lux, spune el, vorbind despre acele ceasuri-bijuterii purtate de bărbaţii bogaţi.

În 2013, Elveţia a exportat 28 de milioane de ceasuri, vândute cu un preţ mediu de 1.500 de dolari fiecare. Dintre acestea, 1,6 milioane au fost vândute cu preţuri de cel puţin 20.000 de dolari.

"Dacă o persoană poate să îşi ofere un ceas de 20.000 de dolari, presupunem că acelaşi cumpărător ar putea să îşi ofere şi un ceas inteligent, alături de smartphone-ul său şi de tableta sa", a subliniat acelaşi expert.

"Trebuie să fim vigilenţi şi să anticipăm riscurile unei astfel de revoluţii tehnologice", a declarat însă Stéphane Linder, patronul grupului Tag Heuer.

Dacă Apple pune la punct funcţii utile pentru consumator, Linder consideră că grupul american va trebui să găsească parteneri tehnologici pentru a inventa "ceasul de lux conectat".

Jean-Claude Biver, directorul diviziei de ceasuri din cadrul grupului LVMH, care a considerat întotdeauna ceasurile inteligente ca o oportunitate pentru sector, a anunţat la începutul lunii iulie că Apple l-a angajat pe Patrick Pruniaux, un renumit director de la Tag Heuer, oferind astfel un semnal al interesului deosebit pe care firma californiană îl are faţă de sectorul ceasornicăriei.

 


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 ZVON / Dragnea și Vâlcov participau doar la discuții unde comisionul sărea de 10 milioane de euro! Ce rol avea ț…

2 Rechizitoriu DNA / Schema ingenioasă prin care „nașul” Mircea Sandu ar fi luat o șpagă de 200.000 de euro de la …

3 Faceți diferența! Bulgaria cumpără F-16 de ultimă generație, de trei ori mai scumpe decât cele cumpărate de Ro…

4 Trei năpârci. Atenție la aroganța voit afișată...

5 Filmul atacului de la Săpoca în care au fost uciși 4 oameni și răniți alți 9: „Totul s-a petrecut în mai puţin…

recomandări

Te ia DNA: Nicolae Moga

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Coaste de miel cu mentă și chimion