Mierea şi Transfăgăraşanul, printre soluţiile propuse de elevi pentru promovarea României

Mierea şi Transfăgăraşanul, printre soluţiile propuse de elevi pentru promovarea României

Elevii bucureşteni au propus 20 de soluţii inovatoare de promovare a României, cu buget redus, folosind resurse importante ale ţării: produse tradiţionale, servicii de resurse umane şi destinaţii turistice.

Echipa câştigătoare a propus ca soluţie, la tema de lucru promovarea Deltei Dunării către ţările Europei Centrale fără ieşire la mare, oferte pentru familii, satisfăcând dorinţele tuturor membrilor familiei (pescuit, plajă, plimbări cu barca), inclusiv prin alte activităţi opţionale – echitaţie, excursii ghidate la Pădurea Letea, Insula Şerpilor, Lacul Sărat.

Echipele de pe locurile 2 şi 3 au ales să promoveze traseul Transfăgărăşan către turiştii străini din statele europene, şi, respectiv, mierea, ca alternativă dulce sănătoasă, către publicul din China.

În selecţia câştigătorilor, juriul a urmărit ca soluţiile elevilor să fie originale, fezabile, să aibă o strategie de comunicare corectă şi să specifice resursele necesare implementării soluţiei.

Global Enterprise Project National Challenge a fost o experienţă folositoare şi dificilă, dar consider că m-a învăţat multe despre antreprenoriat şi cum să lucrezi în echipă sub presiunea timpului”, a spus o elevă participantă de la Colegiul Naţional Bilingv George Coşbuc. „Indiferent de poziţia din clasament este important că fiecare participant are ocazia de a intra în contact cu ideile noi şi inovatoare ale celorlalţi, dar şi de a-şi dezvolta abilităţile antreprenoriale şi de lucru în echipă”, a spus un alt participant, de la Colegiul Naţional Gheorghe Şincai din Bucureşti.

Elevii din echipele clasate pe primele patru locuri în competiţie au participat la un interviu în limba engleză, în urma căruia au fost selectaţi 10 elevi care vor reprezenta România la finala internaţională a competiţiei. Aceasta va avea loc la Madrid între 6 şi 8 mai şi va reuni finaliştii competiţiei din 12 ţări.

Evenimentul educaţional s-a derulat la Colegiul Economic A. D. Xenopol din Bucureşti ca parte a programului european Global Enterprise Project, derulat la nivel local de Junior Achievement România în parteneriat cu Vodafone România.

În cadrul programului, în perioada martie – mai, au loc sesiuni de consultanţă la clasă în cadrul programului JA de antreprenoriat „Compania” la care participă 20 de consultanţi voluntari Vodafone care le acordă elevilor de liceu din 13 licee din Braşov, Bucureşti, Buzău, Craiova, Ploieşti, Sibiu suport în implementarea produselor şi servicilor pe care le vor pilota până la finalul anului şcolar.

Printre ţările participante în program la nivel european se numără Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Olanda, Portugalia, Slovacia, Spania şi Suedia.

Scopul competiţiei este de a mări gradul de conştientizare a tinerilor privind conexiunile dintre globalizare, antreprenoriat şi abilităţile şi competenţele de care au nevoie pentru a fi competitivi şi pentru a reuşi în economia de piaţă.

Despre program

La nivel european, programul este o iniţiativă a Junior Achievement-Young Enterprise Europe în parteneriat cu European Round Table of Industrialists şi cu 18 companii de top din mediul de afaceri. Programul se află la a treia ediţie şi include patru componente: activităţi la clasă - derulate cu sprijinul consultanţilor voluntari; administrarea de către elevi în echipă a unor mini-companii; test şi competiţie naţională şi internaţională.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 Document secret rusesc obținut de Washington Post

3 Misterioasa navă iraniană care s-a întors ieri, subit, după trei ani, acasă

4 Ucraina a încălcat „linia roșie nucleară” a Rusiei? / Culisele unui atac ucrainean asupra unei ținte-cheie din Rusia

5 Foarte interesante amănunte...