NASA anunță o conferință de presă în care va "dezvălui misterul planetei Marte"

NASA a anunțat că va organiza luni, la ora 15:30 GMT, o conferință de presă în care va face publică o importantă descoperire științifică cu privire la planeta Marte, conform SPACE.com. La conferința de presă vor participa Jim Green, directorul Departamentului de Științe Planetare al NASA, Michael Meyer, coordonatorul științific al Mars Exploration Program, Lujendra Ojha de la Institutul Tehnologic din Georgia (Atlanta), Mary Beth Wilhelm de la Centrul de Studii Ames al NASA, Moffett Field, de la Institutele Tehnologice din Georgia și California și Alfred McEwen de la Universitatea Arizona din Tucson, coordonatorul științific al programului HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment), desfășurat la bordul sondei orbitale Mars Reconnaissance Orbiter (MRO).

În prezent NASA controlează cinci misiuni de explorare pe orbita și la suprafața Planetei Roșii — roverele robotizate Opportunity și Curiosity, care au ajuns la suprafața lui Marte în 2004 și respectiv 2012, precum și sondele orbitale Mars Odyssey, MRO și MAVEN (Mars Environment and Volatile Evolution).

Mars Odyssey a ajuns pe orbita lui Marte în 2001, MRO în 2006, iar MAVEN tocmai a împlinit 1 an de când se află pe orbita Planetei Roșii.

Acestea nu sunt singurele sonde aflate pe orbita lui Marte. Sonda europeană Mars Express și cea indiană Mars Orbiter Mission transmit de asemenea date de pe orbita marțiană.

Sonda MRO dispune de o cameră video, HiRISE, dotată cu lentile telescopice de mare precizie, putând observa detalii de 1 metru de la suprafața lui Marte. Această cameră adună și imagini în spectrul infraroșu-apropiat care permit studierea compoziției minerale a solului marțian.

Aceste imagini de înaltă rezoluție oferă o perspectivă fără precedent asupra solului marțian și formelor sale de relief, urmând să fie folosite și pentru a alege locul asolizării viitoarei misiuni cu echipaj uman pe Planeta Roșie ce va avea loc la orizontul anilor 2030. AGERPRES