O bere pe zi duce la dublarea fertilității masculine (studiu)

O bere pe zi duce la dublarea fertilității masculine, potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Massachusetts General Hospital din Boston. În schimb, consumul excesiv de cafea poate scădea drastic șansele unui cuplu de a avea copii, relatează luni 7sur7.be.

Studiul s-a desfășurat pe 105 bărbați ale căror partenere au recurs la fecundarea in vitro și care aveau vârsta medie de 37 de ani.

Nu se știe dacă alcoolul și cafeina au același efect asupra sarcinilor naturale, 'dar, dacă vreți să îmbunătățiți rata de succes a fertilizărilor in vitro, să reușiți să aveți un copil de la prima încercare și să scutiți emoții și bani, știți ce aveți de făcut', spun cercetătorii.

Un alt studiu arată că vegetarienii au o concentrație slabă de spermatozoizi față de cei care nu sunt vegetarieni. 'Regimul afectează semnificativ calitatea spermei', spune dr Eliza Orzylowka de la Universitatea Loma Linda din California. Ea avertizează totodată asupra consumului excesiv de soia.

Cele două studii au fost prezentate la conferința anuală de medicină a reproducerii, care are loc la Honolulu între 18 și 22 octombrie.

AGERPRES


populare
astăzi

1 Țara a rămas a lor, chiar dacă nu mai sunt, oficial, la butoane...

2 „Ca pinguinii, admirau morbid prostia olguților”

3 Păcăleala mâncării stradale din Beijing: „mătușa cu pulpe de gâscă” a recunoscut ce vindea, de fapt. Mii de clienți furioși

4 Proiect de lege / Închisoare până la 5 ani pentru șefii de instituții care nu recuperează prejudiciile constatate de Curtea de Conturi

5 Ce se întâmplă cu adevărat în Europa? Indiciile care îi fac pe experți să vorbească despre o „resetare” a UE