EY: Antreprenorii români susțin că simplificarea fiscalității este mai importantă decât reducerea taxelor

EY: Antreprenorii români susțin că simplificarea fiscalității este mai importantă decât reducerea taxelor

Antreprenorii români consideră, în proporție de 60%, că simplificarea regulilor fiscale și a reglementărilor referitoare la calcularea obligațiilor fiscale ar avea un impact mai puternic asupra îmbunătățirii mediului fiscal din România decât o reducere a taxelor, reiese din studiului EY "Antreprenorii vorbesc - Barometrul antreprenoriatului românesc".

'Reducerea fiscalizării veniturilor companiilor se situează — la distanță mare — pe locul al doilea, cu doar 14% dintre opțiuni, urmată de dezvoltarea unei agenții guvernamentale care să asiste afacerile noi în respectarea cerințelor fiscale (11%) și de reducerea fiscalizării veniturilor persoanelor fizice (6%)', se mai arată în studiul EY.

Răspunsurile antreprenorilor indică o creștere a nevoii pentru simplificarea sistemului fiscal, această cerință crescând în preferințele antreprenorilor respondenți față de anul trecut, de la 48% la 60%, în timp ce reducerea fiscalizării veniturilor companiilor a scăzut de la 26% la 14%.

Potrivit reprezentanților EY, una dintre cele mai ieftine soluții pentru a ajuta antreprenorii români în orientarea în hățișul legislativ, mai ales pentru antreprenorii tineri, sunt resursele online de informare și educare în privința conformării cerințelor statului român. Însă, în România, există cel puțin două portaluri de tip one stop shop care încearcă să ofere resurse și informații de business pentru întreprinderile mici și mijlocii și start-up-uri, cu scopul de a simplifica procedurile administrative pentru aceste firme, însă unul nu este actualizat de ani buni, iar altul nu conține informațiile necesare.

În Estonia, una dintre cele mai digitalizate societăți din Europa și din lume, alegerea și verificarea disponibilității numelui pentru noua companie, ca și înregistrarea efectivă a firmei, se pot face 100% online. Astfel, crearea noii firme poate dura doar câteva ore și costă 140 de euro.

Prin comparație, conform raportului Doing Business 2015, în România deschiderea unei afaceri durează opt zile, presupunând că toate informațiile necesare înființării unei afaceri sunt disponibile fără costuri de timp și fără a apela la consultanți sau la plăți neoficiale. Asta plasează România pe locul 38 din cele 189 de țări analizate. Totuși, timpul s-a scurtat față de anul trecut, când erau necesare 8,5 zile în acest scop.

În plus, conform aceluiași raport, o firmă românească la început de drum are nevoie de 159 de ore/an pentru a naviga prin sistemul fiscal. Acest cost reprezintă de fapt o scădere a productivității pentru firma respectivă, susțin specialiștii EY.

În Statele Unite, conform Small Business Administration, costurile de conformitate pentru o firmă mică sunt cu 206% mai mari decât pentru o firmă mare, care dispune de resurse semnificative pentru a se conforma codului fiscal.

'Pentru România, nu știm ca un astfel de calcul să fi fost realizat, dar cel mai probabil situația este comparabilă', precizează reprezentanții companiei de consultanță.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

3 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?

4 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

5 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”