RATB: Primul autobuz electric intră de luni în teste pe linia 104

RATB: Primul autobuz electric intră de luni în teste pe linia 104

Primul autobuz electric realizat de unul dintre cei mai mari producători din Cehia va fi testat pe străzile Capitalei începând de luni, 16 martie, pe linia 104, pe traseul 'Cora Pantelimon' - 'Piața Operei', pentru a vedea cum se comportă în condițiile de trafic din Capitală, a anunțat Regia Autonomă de Transport București (RATB) într-un comunicat remis AGERPRES.

"Primăria Municipiului București și Regia Autonomă de Transport București vor derula, începând de săptămâna viitoare, un program de testare a câtorva autobuze electrice produse de produse de firme recunoscute în domeniu. Astfel, luni, 16 martie 2015, ora 11,00, la autobaza Pipera din Șoseaua Pipera nr. 55, sectorul 2 va fi lansat primul dintre autobuzele electrice incluse în acest program", se arată în comunicatul regiei.

Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze și autocare din Cehia.

Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalație electrică Cegelec și acumulatori Winston Battery/Lithium — ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie maximă de 250 de kilometri.

Acesta va fi pus în circulație pe linia 104, pe traseul 'Cora Pantelimon' — 'Piața Operei' și va fi testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condițiile de trafic din Capitală.


"În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului București a considerat oportună testarea unei noi soluții de transport public în Capitală", au precizat reprezentanții RATB.

Directorul general al RATB, Vincențiu Daniel Antonescu, declara în luna februarie, într-un interviu acordat AGERPRES , că de la mijlocul lunii martie vor intra în teste mai multe autobuze electrice provenite de la o firmă din China și Cehia.

"Traficul din București are un specific anume și de aceea trebuie să le testăm, să vedem cât sunt de fiabile. Cred că trebuie să flexibilizăm programul de circulație și să ne adaptăm în funcție de ceea ce se întâmplă în stradă. Cel puțin pe zona centrală a Capitalei, vrem să intrăm cu un sistem de transport electric. Vrem să vedem cum funcționează și să vedem și feedback-ul din partea călătorilor. Un astfel de autobuz are un preț dublu, dacă nu chiar triplu, față de unul normal, costă peste 400.000 de euro, însă întreținerea lui este mai puțin costisitoare și ar rezolva și problema poluării. Acumulatorii sunt, de asemenea, ceva mai scumpi, între 50.000 și 60.000 de euro, însă pot fi schimbați doar anumiți elemenți, anumite celule, nu în totalitate", spunea șeful RATB.

Pentru 2015, RATB are prevăzute la capitolul investiții demararea unei licitații pentru achiziționarea unui număr de 500 de autobuze pe un program multinațional de patru ani. Pe partea de autobuze, RATB ar avea nevoie pe traseu de un număr de 900 de autobuze, deși acum sunt doar 767. Parcul regiei numără 1.000 de autobuze însă o parte nu pot fi folosite din lipsa unor piese de schimb.

Parcul circulant al RATB este format în prezent din 287 de tramvaie, 767 de autobuze și 186 de troleibuze.Toate acestea deservesc un număr de 146 de linii, respectiv 23 de linii de tramvai, 17 de troleibuz și 116 de autobuz. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 Misterioasa navă iraniană care s-a întors ieri, subit, după trei ani, acasă

3 Document secret rusesc obținut de Washington Post

4 Foarte interesante amănunte...

5 Foarte interesante amănunte...