Risipa permanentă din ultimii şapte ani. România a plătit 4,3 mld. euro pe autostrăzi, suficienţi pentru 700 km

Risipa permanentă din ultimii şapte ani. România a plătit 4,3 mld. euro pe autostrăzi, suficienţi pentru 700 km

Cu 644 km de autostrăzi, dintre care numai 530 construiţi după Revoluţie, România rămâne prinsă în „păienjenişul“ subdezvoltării infrastructurii.

Compania Naţională de Au­tostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a plătit 4,3 miliarde de euro pentru proiecte de autostrăzi în perioada 2008-2014, iar în acelaşi interval reţeaua locală de şosele de mare viteză s-a mărit cu doar  373 de kilometri, numărând în prezent 644 de kilometri, potrivit unei analize a ZF pe baza informaţiilor transmise de compania de drumuri.

Cu suma pe care CNADNR a cheltuit-o începând din 2008 până în prezent se puteau construi peste 700 de kilometri de autostrăzi, dacă se ia în calcul un cost mediu de 6 milioane de euro/kilometru.

De ce aceşti bani înghiţiţi de CNADNR s-au văzut în realizări concrete la jumătate faţă de cât s-ar fi putut face şi, mai ales, de ce România continuă să fie la coada Europei la capitolul infrastructură rutieră? 

Citeşte mai multe despre infrastructura rutieră pe www.zf.ro.

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Scandalul banilor furați de securiști ia amploare / Dezvăluirile istoricului Mădălin Hodor

2 Interlopul Cătălin Mavrichie, asasinul lui „Caiac”, va fi eliberat condiționat după 13 ani de detenție

3 Cum își amenințau victimele interlopii Kiss și Gumi / Amănunte terifiante

4 Să nu întrebați cine este prostul din poza asta...

5 Român prins după zece ani, graţie unui hamburger lăsat la locul faptei. A fost depistat cu ajutorul probei ADN