Scandalul Air France transformă Franța într-o 'parodie' (Alain Vidalies)

Scandalul Air France transformă Franța într-o 'parodie' (Alain Vidalies)

Air France este într-o situație financiară fragilă, dar renaționalizarea companiei aeriene nu este pe agendă, a afirmat marți ministrul francez al Transporturilor, Alain Vidalies, la o zi după ce zeci de angajați ai Air France au pătruns cu forța în sala unde se analiza planul de restructurare și au agresat mai mulți membri ai conducerii, transmite Reuters.

Evenimentele de luni, prezentate în presa din întreaga lume, au reprezentat 'o caricatură' a Franței care nu reușește să asigure viitorul companiei, a declarat Alain Vidalies la postul de radio RTL. 'Cred că cea mai bună replică franceză ar fi să răspundem celor de peste hotare, care văd asta ca o caricatură, că aceste evenimente nu reprezintă Franța și putem rezolva problemele prin negocieri', a adăugat ministrul francez al Transporturilor.

Conducerea companiei aeriene franceze Air France i-a informat luni pe angajați că intenționează să elimine aproape 3.000 de locuri de muncă în decurs de doi ani, după eșecul negocierilor cu piloții, cărora compania ar dori să le prelungească numărul orelor de zbor. Restructurarea vizează 300 de piloți, 900 de însoțitori de zbor și 1.700 din angajații de la sol. În plus, pentru prima dată în istoria companiei, sunt avute în vedere concedieri forțate, în special în rândul personalului navigant și al angajaților de la sol.

De asemenea, restructurarea personalului va fi însoțită și de o reducere a numărului de zboruri pe distanțe lungi, dintre care jumătate sunt deficitare, precum și a flotei companiei cu 14 aparate, cinci anul viitor și alte nouă în 2017. În acest fel, Air France vrea să reducă frecvența zborurilor pentru mai mult de 20 de destinații începând din 2016 și să închidă anul următor cinci legături spre India și Asia de Sud-Est.

Vidalies a apărat acest plan, afirmând: 'Capitalizarea bursieră a companiei a scăzut de la șapte la două miliarde de euro deci este o companie fragilă'.

Întrebat dacă Executivul ar trebui să intervină direct în disputa dintre angajații și conducerea Air France, ținând cont că statul deține 17% din companie, oficialul francez a răspuns: 'Această participație este rezultatul istoriei ... Statul este acționar dar astăzi nu se află în situația în care soluția ar fi naționalizarea Air France. Dacă acesta este substratul întrebării, atunci răspunsul este nu'.

Grupul Air France — KLM, al doilea operator aerian european după compania germană Lufthansa, a trecut prin mai multe reduceri de costuri și efective în ultimii ani (5.500 de plecări începând din 2012 până la finele lui 2014) care ar trebui să îi permită să revină pe profit în 2015. Grupul franco-olandeză este afectată de concurența companiilor low-cost din Europa, dar și de concurența rivalilor din Golful Persic pe distanțele lungi.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO „Ucrainenii au luat 8.000 de telefoane mobile și le-au pus pe stâlpi de doi metri, așa detectează dronele Shahed”

2 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

3 Așa o fi? /

4 Dezvăluirile neașteptate ale șefului serviciului secret din Ucraina

5 Culisele uriașului scandal care zguduie regimul Orban, în Ungaria