Incident aviatic suspect în Marea Britanie

Incident aviatic suspect în Marea Britanie

Un avion de linie s-a aflat la aproximativ 24 de metri distanţă de un elicopter fără pilot, "îndreptat deliberat" către avionul de pasageri, cu care ar fi putut să intre în coliziune, în spaţiul aerian al comitatului Essex, în estul Angliei, potrivit unui raport.

Avionul se îndrepta către Southend, iar pilotul a observat elicopterul fără pilot cu patru elice "foarte aproape" de vârful aripii drepte. O investigaţie a stabilit că a existat riscul "ridicat" al unei coliziuni, în acest prim incident de acest tip între un avion de pasageri şi un elicopter fără pilot, în spaţiul aerian al Marii Britanii, relatează Daily Mail online .

Raportul întocmit de către UK Airprox Board, dezvăluit săptămâna trecută, a relevat că un avion de linie bimotor de tip ATR-72, cu 74 de locuri, se afla la o altitudine de aproximativ 450 de metri şi se apropia să aterizeze pe Aeroportul de la Southend, atunci când pilotul a observat elicopterul fără pilot.

Potrivit raportului, pilotul a informat turnul de control al aeroportului că a văzut aparatul şi că acesta era "prea aproape" de avion. El a spus turnului de control că a văzut un "elicopter teleghidat cu un motor foarte mic", după care a precizat că era roşu cu negru. Turnul i-a răspuns că în zonă au fost observate "vreo două" asemenea aparate în perioada în care a avut loc incidentul, în mai.

Copilotul a declarat pentru UK Airprox Board, în cadrul investigaţiei, că a avut impresia că aparatul a fost "îndreptat deliberat" în apropiere de avion. În raport se arată că nu a fost posibil ca elicopterul fără pilot ori operatorii acestuia să fie găsiţi. De asemenea, autorii documentului îşi exprimă regretul că nimeni nu şi-a asumat responsabilitatea.

Aparate de zbor teleghidate pot fi achiziţionate în Marea Britanie cu preţuri începând de la 225 de lire sterline (285 de euro), iar temerile cu privire la riscul pe care acestea-l reprezintă pentru alte aeronave se intensifică.

Piloţii britanici cer o mai bună protecţie a publicului faţă de acest risc, iar Asociaţia Piloţilor Britanici (Balpa) urma să ceară luni în Camera Lorzilor ca sistemele de zbor pilotate de la distanţă care împart spaţiul aerian cu aeronave de pasageri şi comerciale să îndeplinească aceleaşi standarde ca avioanele cu piloţi, ceea ce presupune să fie pilotate de către operatori cu o pregătire echivalentă cu a piloţilor şi impunerea unor măsuri de securitate mai dure.

"Marea Britanie trebuie să devină o «zonă cu drone (sistemele de zbor pilotate de la distanţă) sigure», pentru ca să maximizăm oportunităţile de afaceri şi de petrecere a timpului liber oferite de aparatele de zbor pilotate de la distanţă, protejând totodată pasagerii, piloţii şi rezidenţii", a declarat Jim McAuslan, secretarul general al Balpa.

 


Citește și:

populare
astăzi

1 PSD și PNL vor avea candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja

2 O informație care dă fiori / Ce știe CIA despre intențiile Rusiei în Europa?

3 AUDIO Numele lui Coldea, într-un nou scandal. Anca Alexandrescu a difuzat înregistrări depuse la DNA

4 Piedone este pe punctul de a pierde inclusiv Sectorul 5... E disperare mare printre acoliții lui... Deh, s-a schimbat joaca...

5 Surprize în noul sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro