Pilotul avionului prăbușit în Taiwan a oprit din greșeală singurul motor funcțional, după ce celălalt se oprise

Pilotul avionului prăbușit în Taiwan a oprit din greșeală singurul motor funcțional, după ce celălalt se oprise

Căpitanul avionului TransAsia Airways ATR care s-a prăbușit în februarie în Taiwan provocând moartea a 43 de oameni a oprit din greșeală singurul motor funcțional al aeronavei, după ce celălalt se oprise din cauza unei avarii, informează joi un raport al Consiliului pentru siguranța aviației din Taiwan (ASC), relatează ASC.

Raportul ASC a mai arătat că cpt. Liao Jian-zong, care pilota aeronava, a picat un test la sesiunea de antrenament pe simulator în mai 2014, parțial pentru că nu avea cunoștințe suficiente despre modul în care să reacționeze în cazul unei pene de motor după decolare.

'Vai, am tras de maneta care nu trebuia', a fost auzit spunând Liao, în vârstă de 41 de ani, pe înregistratorul de voce cu câteva secunde înainte de prăbușire.

În cockpit pare să se fi produs confuzie în timp ce piloții încercau să controleze aeronava după ce primul motor a încetat să funcționeze la trei minute după decolare. Cpt. Liao a tras însă de maneta care regla funcționarea motorului funcțional și pare să nu-și fi dat seama de greșeală decât prea târziu.

El a încercat să repornească motorul, dar apoi un ofițer de bord aflat în instruire a strigat: 'Impact, impact, pregătiți-vă pentru impact!'. Sunt ultimele cuvinte care s-au auzit pe înregistratorul de voce de la bord, potrivit raportului referitor la accidentul aerian de la 4 februarie.

Câteva secunde mai târziu, avionul care avea 58 de persoane la bord s-a prăbușit într-un râu de mică adâncime din Taipei, după ce a coborât brusc printre clădiri lovind razant o pasarelă și un taxi. 15 persoane dintre cele aflate la bord au supraviețuit.

Investigația a indicat faptul că Liao Jian-zong, fost pilot al forțelor aeriene, a început să piloteze avioane comerciale în 2009 și s-a alăturat TransAsia în anul următor. El a fost promovat căpitan în august 2014 și s-a alăturat flotei ATR 72-600 în noiembrie.

El avea în total 4.914 de ore de zbor la momentul prăbușirii, dar a picat un test pe simulator în mai 2014, când era evaluat pentru promovare.

Totuși, el a trecut un al doilea test pe simulator la 29 și 30 iunie, fiind promovat la gradul de căpitan. Cu toate acestea, în urma unei evaluări din luna iulie a anului trecut, instructorii au precizat în evaluare că este 'predispus să se enerveze și să facă greșeli verbale în timpul procedurii de pornire a motorului', dând dovadă de 'lipsă de încredere' și 'nervozitate'.

Chestiunile în cauză au reapărut la instruirea pentru zborul cu avioane ATR 72-600 din noiembrie, când un instructor a apreciat că Liao 'ar putea avea nevoie de antrenament suplimentar' în ceea ce privește gestionarea unei pene de motor după decolare.

Un proiect al raportului final privind accidentul aviatic din februarie va fi publicat în noiembrie, în timp ce varianta finală va fi dată publicității în aprilie 2016, a precizat ASC. Raportul final va include prezentarea explicită a cauzei accidentului și recomandări de viitor, notează Reuters. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO „Ucrainenii au luat 8.000 de telefoane mobile și le-au pus pe stâlpi de doi metri, așa detectează dronele Shahed”

2 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

3 Așa o fi? /

4 Dezvăluirile neașteptate ale șefului serviciului secret din Ucraina

5 Culisele uriașului scandal care zguduie regimul Orban, în Ungaria