Cercetătorii japonezi au făcut un pas cheie spre prima pastilă anticoncepțională masculină

O echipă de cercetători japonezi asigură că "a făcut un pas cheie" spre dezvoltarea unei pastile anticoncepționale masculine, bazată pe blocarea unei proteine, notează un studiu publicat joi de revista Science citată de EFE. Proteina numită calcineurină, joacă un rol important în fertilitatea masculină, dar până acum nu a fost identificată concret care din formele ei diferite este cea care o afectează în mai mare măsură.

"Descoperirile acestui studiu pot reprezenta un pas cheie pentru a oferi bărbaților controlul asupra viitorului lor reproductiv", a declarat Masahito Ikawa, profesor la Institutul de Cercetare a Bolilor Microbiene la Universitatea Osaka din Japonia și principalul autor al studiului.

Echipa a analizat pe șoareci izoforme de calcineurină exprimate în genele PPP3CC și PPP3R2, aflate doar în celulele de formare a lichidului seminal. Cercetătorii au blocat gena PPP3CC la șoarecii masculi prin două substanțe inhibitoare și au creat o mutație a proteinei care a făcut ca masculii să devină temporar sterili și ca sperma lor să fie incapabilă să fertilizeze ovulele.

Fertilitatea a revenit la o săptămână după ce șoarecilor nu le-au mai fost administrați respectivii inhibitori. Potrivit lui Ikawa, această evoluție specifică a calcineurinei se află și la oameni, astfel încât ar putea fi utilizată aceeași strategie pentru a dezvolta anticoncepționale destinate bărbaților. AGERPRES