FOTO Secretele publicităţii: de ce arată mâncarea din reclame atât de bine?

Marilinda Hodgdon, masterandă în ceramică şi sculptură în metal, este stilist alimentar încă din 1978. Femeia şi-a folosit talentele artistice pentru a face orice aliment, de la îngheţată de vanilie la paste, să arate cât mai delicios cu putinţă.

 

Hodgdon a declarat pentru ABC News că cea mai mare provocare pe care i-o aduce slujba este menţinerea autenticităţii produsului pe care trebuie să-l pregătească pentru o reclamă. 

 

„Trebuie să ţin cont de standardele impuse de producători. De exemplu, pentru un fast-food, trebuie să tai roşia exact cum fac ei, să folosesc carnea, brânza şi condimentele lor. Trebuie să pregătesc un produs reprezentativ pentru produsele producătorului respectiv”, a declarat femeia. 

 

Această slujbă presupune acordarea unei atenţii sporite detaliilor, iar Hodgdon este o perfecţionistă. De exemplu, pentru obţinerea unei fotografii cât mai reuşite cu un hamburger, femeia a schimbat sute de chifle cu susan.



 

Fosta sculptoriţă spune că trecutul său neconvenţional în arte i-a oferit abilităţile necesare pentru a reuşi în acest domeniu. Cunoştinţele pe care le deţine despre ceramică şi sculptură, spune ea, i-au oferit un „ochi bun” pentru culori, design şi textură.

 

La fel ca orice machior profesionist, Hudgdon cară după ea o geantă cu cele necesare profesiei sale, cum ar fi pensule, liste cu observaţii anterioare şi trucuri, spray-uri cu ulei de măsline, pentru a pregăti mâncarea înainte să o fotografieze, şi aşa mai departe. 

Marilinda Hodgdon, FOTO abcnews.go.com
 

În această meserie există numeroase trucuri, printre cele mai cunoscute numărându-se şi lungirea băuturilor cu apă, înainte de a fotografia sticlele, pentru că prin lichid să poată trece lumina. Totuşi, Hodgdon încearcă să evite aceste trucuri, folosindu-şi doar propriile tehnici creative. 


O adevărată provocare pentru practicanţii acestei meserii este, spune artista, să obţină fotografia perfectă cu o îngheţată de vanilie, pentru că aceasta se topeşte foarte repede atunci când stă în lumina reflectoarelor. Deşi mulţi stilişti alimentari folosesc fel şi fel de substituenţi pentru îngheţată, Marilinda Hudgdon lucrează cu produsul original, pozând meticulos un nou cornet cu îngheţată în fiecare cadru.

 



  În viitorul apropiat, Hudgdon urmează să lanseze o carte despre munca sa ca stilist alimentar, care conţine imagini cu alimente stilizate de ea şi fotografiate de fotograful David Bishop.

 

Stilizarea mâncării este o parte importantă a publicităţii şi a cinematografiei. Majoritatea regulilor după care se ghidează practicanţii acestei meserii datează din 1970, când Comisia Federală de Comerţ a lansat o investigaţie în cadrul firmei de supă Campbell. În urma acesteia, s-a descoperit că în reclamele pentru supa Campbell se foloseau bile de sticlă, pentru a oferi consistenţă supei.

   

 

 

Sursa: adevarul.ro


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 Informație / Eu rămân, Mafia va pleca! / Vela îl aduce pe Berbeceanu să-i țină spatele după ce a fost amenințat de…

2 Informație / 30 de filiale județene ale Pro România își negociază trecerea la PSD. Tudose: Ponta va rămâne de po…

3 Mafia din MAI, în corzi! Mesajul lui Traian Berbeceanu!

4 ALERTĂ / Firea a băgat Capitala României în faliment? STB a depus garanție la Fisc sediul și parcul de autobuze …

5 Când scapă statul român de porcii plantați de Dragnea în funcții cheie? Citiți și voi ce-a făcut ăsta!

recomandări

Te ia DNA: MIHAI LAURENTIU ALFRED

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Faceți cunoștință cu Grumpy cat japoneză, care e chiar mai grumpy decât originala