O dietă scăzută în calorii, remediu contra îmbătrânirii

Adoptarea în mod periodic a unei diete care imită efectele ajunării poate avea o amplă gamă de beneficii și, mai ales, poate amâna îmbătrânirea, potrivit unui studiu condus de profesorul Valter Longo de la University of Southern California (USC) din Statele Unite, preluat de cotidianul ABC și site-ul infosalus.com. Este vorba despre un studiu pe trei niveluri despre efectele ajunării periodice și controlate — testate pe drojdii, șoareci și ființe umane — ale cărui rezultate sunt prezentate într-un articol publicat recent în revista 'Cell Metabolism'.

În cadrul unui test efectuat pe șoareci, cercetătorii au observat o creștere a speranței de viață a șoarecilor. Cercetările efectuate pe drojdii, organisme mai simple, au permis descoperirea mecanismelor biologice pe care le declanșează ajunarea la nivel celular.

Un studiu-pilot pe oameni a evidențiat că studiile pe șoareci și drojdii erau aplicabile în cazul ființelor umane. AGERPRES


populare
astăzi

1 A7, eșecul major / România ratează ținta de autostrăzi, doar 190 km noi în 2026

2 Johnson acuză / Berlinul spera la o capitulare rapidă a Ucrainei înainte de invazie

3 Zero finale la Europene / gimnastica românească, la un minim istoric după Paris 2024

4 Botoșănenii și așteptările salariale: de la 5.000 la 50.000 de lei, un subiect viral

5 Ritchie Blackmore, revenire istorică pe scenă alături de Deep Purple după 33 de ani