Rămășițe fosilizate de crocodili gigant, descoperite în Peru

Rămășițe fosilizate de crocodili gigant au fost descoperite recent în două locuri cu oseminte din apropierea orașului Iquitos (Peru), au anunțat marți oameni de știință menționați de 20minutes.ch.

În urmă cu 13 milioane de ani, șapte specii de crocodilieni, unii măsurând peste 8 metri, populau o parte din actualul Peru. Rămășițe fosilizate ale acestor reptile au fost descoperite în aceeași zonă, prezența simultană a unui număr atât de mare de specii de crocodili neavând echivalent în istoria planetei. Coabitarea a fost posibilă fiindcă hrană exista din abundență și fiecare specie avea un regim alimentar specific, au explicat oamenii de știință.

Unul din cei mai ciudați crocodili era Gnatusuchus pebasensis, caiman de 1,6 metri lungime, cu botul în formă de lopată, cu care căuta în mâl moluște, hrana lui preferată. Cel mai fioros era însă Purussaurus neivensis, cu maxilare puternice și dinți ascuțiți, care putea atinge 8 metri lungime.

Descoperirea din Peru va permite o mai bună înțelegere a originilor actualei biodiversități din bazinul amazonian și o mai bună cunoaștere a formelor de viață care populau imensele întinderi de apă înaintea formării fluviului Amazon, acum 10,5 milioane de ani.

'În ceea ce privește Amazonul, începem doar să trecem de suprafața unei istorii deosebit de complexe și fascinante', a spus Rodolfo Salas-Gismondi, paleontolog la Muzeul de Istorie Naturală din Lima, citat de 20minuste.ch. AGERPRES