Reorganizarea companiilor din subordine prin consolidarea guvernanței corporative, una dintre prioritățile Ministerului Transporturilor

Reorganizarea companiilor din subordine prin consolidarea guvernanței corporative, una dintre prioritățile Ministerului Transporturilor

Reorganizarea companiilor din subordine prin reformă instituțională și consolidarea sistemului de guvernanță corporativă se numără printre prioritățile strategice ale Ministerului Transporturilor, alături de dezvoltarea infrastructurii de transport vizată de obiectivele strategice ale României de pe rețeaua transeuropeană TEN-T centrală. 

Potrivit unui document al Guvernului, ce cuprinde prioritățile strategice și planurile de acțiuni sectoriale ale ministerelor pe anul 2016, Ministerul Transporturilor își mai propune, printre altele, îmbunătățirea capacității de coordonare, planificare strategică și gestionare a activității curente aferente sectorului de transport, identificarea activităților care generează pierderi în companiile din subordinea și coordonarea sa, creșterea calității serviciilor pentru transportul feroviar de călători, îmbunătățirea mobilității populației în circulația cu metroul, dar și creșterea numărului de zile de navigație pe Dunăre.

În ceea ce privește reorganizarea companiilor din subordine, în perioada ianuarie — martie 2016, MT vrea să elaboreze planurile de reorganizare instituțională în vederea îmbunătățirii capacității de implementare a proiectelor de infrastructură rutieră — autostrăzi și drumuri expres (CNADNR), de infrastructură feroviară (CFR Infrastructură), de infrastructură de metrou (Metrorex) și de infrastructură navală (APMC — Port Constanța). Începerea implementării acestor planuri de reorganizare este prevăzută pentru luna aprilie 2016.

La capitolul infrastructură, documentul notează ca prioritare o serie de proiecte, printre care se numără demararea implementării proiectelor autostrăzilor Sibiu — Pitești (lungime 116 kilometri, cu o valoare totală multianuală de 2,075 miliarde de euro) și Suplacu de Barcău — Borș (lungime 74 km, valoare totală multianuală 92 milioane de euro), elaborarea DTE pentru proiectele Brașov — Comarnic (lungime 58 km cu o valoare totală multianuală de 1,237 miliarde de euro) și autostrada Nădășelu — Suplacu de Barcău (lungime 93 km, valoare totală multianuală 115 milioane de euro), continuarea lucrărilor pentru proiectul de cale ferată (CF) Sighișoara — Simeria (lungime 167 km cu o valoare totală multianuală de 419 milioane de euro), demararea implementării proiectelor de modernizare a liniilor de cale ferată Radna — Gurasada — Simeria (lungime 142 km, valoarea totală multianuală de 897 milioane de euro), Brașov — Sighișoara (lungime 128 km cu o valoare totală multianuală de 887 milioane de euro).

De asemenea, sunt prevăzute continuarea implementării proiectelor de autostradă cu lucrări de execuție în curs: Timișoara — Lugoj (lotul 2 — lungime 25,6 km, cu o valoare totală multianuală 116,65 milioane de euro), Lugoj — Deva (loturile 2, 3, 4 — lungime 71,8 km, cu o valoare totală multianuală 430 milioane de euro), Sebeș — Turda (loturile 1, 2, 3,4 — lungime 70,27 km, cu o valoare totală multianuală de 546,03 milioane de euro), Câmpia Turzii — Ogra — Tg. Mureș (lungime 2,12 km, cu o valoare totală multianuală de 346,44 milioane de euro), dar și demararea procedurii de selecție a executantului pentru Centura București Sud.

În ceea ce privește domeniul creșterii calității serviciilor pentru transportul feroviar de călători, ministerul dorește implementarea de servicii feroviare pentru transportul de călători cu trenuri care au viteze sporite pe rutele modernizate București — Brașov și București — Constanța (Mangalia) și organizarea procedurii de achiziție publică de material rulant + alte servicii.

În cazul metroului, Ministerul Transporturilor are în vedere organizarea procedurii pentru achiziția de material rulant, înlocuirea căii de rulare și instalații pe interstații, finalizarea magistralei de metrou M4 și continuarea lucrărilor la magistrala M5.

Pentru creșterea numărului de zile de navigație pe Dunăre, documentul prevede îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre (studiu de fezabilitate Fast Danube, — total multianual 5,25 milioane de euro), demararea proiectului FAIRway — achiziții utilaje, echipamente și servicii (valoare totală multianuală proiect 8,5 milioane de euro), îmbunătățirea adâncimilor de navigație a punctelor critice ale Dunării (13,6 milioane de lei buget) și demararea proiectului SWIM, cu o valoare totală multianuală de 15 milioane de euro.

Pentru introducerea managementului performanței companiile din subordine, Ministerul Transporturilor propune dezvoltarea unui sistem de monitorizare a indicatorilor de performanță economică pentru fiecare dintre acestea, pentru a identifica (diagnostica) preventiv riscurile de pierdere operațională înregistrate de fiecare unitate în parte.

Documentul publicat pe site-ul Guvernului face referire și la Master Planul General de Transport al României pentru care este prevăzută elaborarea proiectului de act normativ și adoptarea acestuia în Guvern.

Ministerul Transporturilor promite că va prelua propunerile și sugestiile venite din rândul mediului de afaceri, societății civile, mediului academic și, după caz, le va analiza și transpune în reglementări din domeniul transporturilor.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO „Ucrainenii au luat 8.000 de telefoane mobile și le-au pus pe stâlpi de doi metri, așa detectează dronele Shahed”

2 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

3 Așa o fi? /

4 Culisele uriașului scandal care zguduie regimul Orban, în Ungaria

5 Dezvăluirile neașteptate ale șefului serviciului secret din Ucraina