Val de ironii după ce Tesla Cybertruck a apărut în Craiova

Tesla Cybertruck are probleme de conformitate în UE deoarece designul său angular nu respectă normele de siguranță pentru protecția pietonilor în cazul unui impact.

Vehiculul a fost fotografiat, recent, în Craiova, având numere de Polonia, potrivit unei postări apărute pe Reddit . Postarea a devenit virală, având numeroase comentarii din partea internauților.

„A ajuns Elon cu cybertruck ul in Craiova, pentru târg”.

„Doar Elonu își permite să mănânce și să bea la târgul ăla”

„A venit să o încarce de la pomul de Crăciun”, a scris o persoană, în timp ce alta o numește „Zaibărtruck”, arătând contrastul puternic dintre produsul ultramodern, de înaltă tehnologie (Cybertruck) și băutură tradițională, specifică Olteniei (zaibăr).

Au fost și internauți care s-au întrebat cum a fost înmatriculat autoturismul în Uniunea Europeană: „Nu prea respectă normele UE, nu știu cum de l-a înmatriculat în Polonia”.

De asemenea, au existat și multe păreri negative: „Cea mai urâtă mașină”, „Pe lângă că e urâtă, e și pericol public” sau „Pare un tomberon pe roți”. Cu toate acestea, au fost și internauți care au cerut „legalizarea” vehiculului și în România.

De ce modelul nu poate fi omologat în Uniunea Europeană

Tesla Cybertruck nu poate fi omologat legal în Uniunea Europeană din cauza neconformității sale cu regulile stricte de siguranță auto europene. Cybertruck-ul, așa cum este proiectat acum, nu respectă normele europene privind siguranța pasivă și protecția pietonilor, iar dimensiunea și greutatea sa depășesc limitele stabilite de legislația UE. Fără modificări majore, nu poate fi omologat legal și vândut în Europa.

UE impune ca vehiculele să aibă zone de deformare („crumple zones”) și margini rotunjite pentru a proteja pietonii și ceilalți participanți la trafic. Cybertruck are o caroserie rigidă din oțel inoxidabil și colțuri ascuțite, care nu respectă aceste cerințe.

Cybertruck depășește anumite limite de greutate și dimensiuni impuse de UE, ceea ce ar necesita echipamente suplimentare.

Principalele diferențe între standardele SUA și UE sunt: în SUA, accentul este pe protecția ocupanților vehiculului, iar în UE, accentul este pe protecția tuturor participanților la trafic (pietoni, bicicliști, motocicliști), ceea ce implică norme mai stricte pentru forma și structura vehiculului.

Ce ar fi necesar pentru omologare

Tesla nu a produs încă o versiune a Cybertruck conformă cu standardele UE, deci nu există omologare „de serie”. Importurile private sunt excepții și necesită modificări suplimentare, cum ar fi:

– Reproiectarea caroseriei pentru a include zone de deformare și muchii rotunjite.

– Ajustarea greutății sau clasificarea corectă a vehiculului și echiparea cu dotările necesare.

– Adaptarea sistemelor de iluminare, semnalizare și oglinzi la standardele UE.

Cât costă un Tesla Cybertruck?

În SUA, modelul de bază Tesla Cybertruck începe de la aproximativ 69.990 de dolari, versiunea cu tracțiune integrală (All‑Wheel Drive) de la circa 79.990 de dolari, iar varianta de top – Cyberbeast – are preţ de pornire de 114.990  de dolari.

Varianta de bază (RWD/tracţiune spate) are un singur motor, este cea mai simplă opțiune. Accelerează mai lent, dar are autonomie decentă pentru un pickup electric.

Varianta medie (AWD/tracţiune integrală) oferă două motoare, mai multă putere, tracţiune integrală, acceleraţie semnificativ mai bună şi capacitate de tractare sporită.

Varianta de top (Cyberbeast/tri-motor AWD) este cea mai puternică şi performantă: are trei motoare, acceleraţie de supercar, viteză maximă mai mare şi capacitate ridicată de tractare.