Așa o fi?

Așa o fi?

Pe 26 ianuarie 2020 dezvăluiam că procurorii militari anticorupție au descins la sediul Ministerului Apărării Naționale fără tam-tam-ul mediatic obișnuit, dar cu girul fie el și tacit al președintelui Klaus Iohannis. Iar ”eroul de la Kandahar” a priceput în ce ”hazna” a căzut atunci când, pentru doar câteva zile, a încercat să nu mai onoreze ”ofertele de nerefuzat” ale samsarilor americani de armament. Astfel că, după cum titram ”lovitura” din 23 iulie anul trecut, ” După DNA, la Ciucă a descins și Lockheed Martin”.

Reprezentanții companiei americane forțându-l astfel pe obedientul ministru român să ”înghită” o nouă ”escadrilă” de ”fiare vechi” luate pe bani mulți de la Forțele Aeriene Portugheze. Adică de la cea mai slab dotată armată europeană din NATO, dar care astfel trebuia să își facă la rândul său ”curățenie” în propriile hangare cu F -16, pentru a cumpăra alte avioane F 35 de la americani. Iar Ciucă ”s-a executat”, cu toate că, așa după cum avertizam pe 1 noiembrie anul trecut, ”noile” F 16 achiziționate din Portugalia nu aveau necesarul de piese de schimb. Dar în timp ce a pornit teribila mașinărie de propagandă susținută pe bani grei din fondurile operative ale Direcției Generale de Informații a Armatei să ”combată” în mediul public, clasa politică și restul sistemului că este un ”fake” raportul prezentat de noi cu privire la lipsa pieselor de schimb, Ciucă a făcut și plata!

Ministrul Apărării a preferat F -16 vechi care să ruginească la sol, decât moderne F – 35 care să zboare

Numai că acum, după ce apele tulburate” de campania ”NAȚIONAL” păreau să se mai fi liniștit și a fost deja finalizată în luna martie achiziția de avioane militare F -16, Ministerul Apărării Naționale tocmai ce a lansat o nouă achiziție pentru cumpărarea de piese de schimb pentru F – 16 în cadrul unui pachet total în valoare de 175,4 milioane dolari! Și chiar dacă generalii Marian Hăpău și Nicolae Ionel Ciucă au aruncat ”fumigena” că mentenanța va fi asigurată la Bacău, la vârful sistemului nimeni nu este chiar atât de idiot încât să uite că, în noiembrie 2020, Departamentul de Stat al SUA a aprobat vânzarea către Guvernul României a unui ”pachet de servicii F – 16, contractorul principal fiind Lockheed Martin”!!!

SH – uri la 53, în loc de noi la 55!

Klaus Iohannis a fost înștiințat despre acțiunea procurorilor DNA! Cei care dăduseră buzna în sediul MApN, sub pretextul verificării decontării ilegale a voucherelor de vacanță de către zeci de cadre ale ministerului. Numai că adevărata decodare a anchetei, așa după cum subliniam încă de atunci era ”Ciucă, vezi că te caută Lockheed Martin cu DNA – ul” ! Astfel că ministrul Ciucă ”s-a frânt” din nou, după ce l-a primit în biroul său pe noul emisar al companiei americane Lockheed Martin. Ciucă dând semne de ”îndreptare”, părând că a înțeles ”lecția” primită și s-a făcut ”ghiocel”, oferind americanilor pe tavă orice contract doresc, pentru a prinde o ”felie” cât mai mare din bugetul de miliarde destinat înzestrării Armatei Române. Iar americanii au plusat pe avioane…

Piloții români nu au simulatoare unde să se antreneze

Mai ales în urma înțelegerii care prevedea ca MApN să meargă strict pe mâna producătorului american Lockheed Martin pentru formarea unei noi escadrile aviatice pentru Forțele Aeriene Române. Numai că, deși inițial trebuiau luate avioane F – 35, partea română a solicitat o derogare, rămânând bătut în cuie să luăm doar avioane F – 16 noi! Numai că, neglijând palma astfel bătută de chiar Klaus Iohannis cu fostul președinte Donald Trump, ambițiosul Ciucă a încercat să preia frâiele afacerii pe persoană fizică.

Astfel că, după cum reieșea dintr-un raport contrainformativ intrat în posesia noastră, Lockheed Martin a ofertat avioane de luptă F – 16 noi, ultima variantă propusă fiind la prețul de 55 de milioane dolari bucata. Însă Ciucă a decis cu de la sine putere să cumpere ”SH”-uri, și încă varianta veche, la prețul de … 53 de milioane de dolari bucata! Ceea ce i-a scos din minți pe producătorii de la Lockheed Martin, care știau încă de atunci că ”rablele” cumpărate de la portughezi urmau să fie trimise la Bacău imediat după recepția lor, pentru ”modernizare de urgență” ! Dar una asigurată de o companie rivală israeliană! Și uite că americanii au ”intuit” bine! Ca și structura contrainformativă de la noi care, chiar la sfârșitul lui noiembrie anul trecut avertiza cu privire la ”lipsa de piese de schimb pentru noile F – 16”!

Se caută motoare, turbine, valve și antene!

După ce a plătit ”gălăgia” de bani pentru achiziția a încă alte 5 avioane second hand F – 16 de la portughezi și a primit a 17-a ”rablă” din escadrila ”fiarelor vechi”, Ministerul Apărării a mai așteptat o lună și ceva… După care, chiar zilele trecute a anunțat că are nevoie de… piese de schimb pentru asigurarea mentenanței! Și astfel Ciucă a deschis ”procedura de achiziție” pe care am anunțat-o încă de anul trecut, MApN –ul căutând acum să cumpere tot felul de piese de schimb precum ”valvă, turbină de răcire, motor hidraulic, display afișare date zbor, panou comandă zbor, procesor date radar, amplificator comunicații, antenă radar, ansamblu control senzori, ansamblu control tren de aterizare, receptor ILS, regulator oxigen PBG, actuator electromecanic, panou comandă CTVS”…

Hăpău, le-ai spus și aliaților de ce nu facem noi poliție aeriană ?

Dar chiar și așa, reparând avioanele de-abia cumpărate ca Daciile în fața blocului pe timpul comunismului, MApN tot nu va reuși să asigure barem banalele misiuni de poliție aeriană ale propriului spațiu aerian. Angajament internațional în cadrul NATO, dar pe care de ani de zile ni-l asigură tot Forțele Aeriene aliate din Italia, Spania, Marea Britanie sau Canada. Iar dacă bagă din nou ”țucălarii lui Ciucă” vechea ”placă” despre rotația acestor misiuni în cadrul NATO, să informeze atunci barem cărui stat străin aliat îi asigurăm noi poliția aeriană! Și asta în ciuda miliardelor băgate deja în ”înnoirea” Forțelor Aeriene. Pentru că, și dacă ”reparăm”, ”modernizăm” sau ”asigurăm mentenanța” avioanelor F – 16 care încă ruginesc la sol, piloții români tot nu le vor putea ridica în aer! Pentru că, pur și simplu, piloții români nu au un simulator propriu unde să se antreneze! Astfel că trăiesc umilința profesională de a aștepta câte o ”fereastră” la simulatoarele din străinătate, pentru a prinde câteva ore de zbor virtual! Și asta cu toate că în luna mai a anului 2017, Lockheed Martin anunța livrarea în … 2019 a unui simulator pentru F -16 către Forțele Aeriene Române. Acum, ce-i drept, poate că la Fetești, acolo unde urma să fie montat simulatorul într-o bază de antrenament nou – nouță, acesta chiar există! Numai că poate nu l-or vedea piloții de bălăriile care cresc în voie acolo… SURSA: National.ro/Cătălin Tache

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Imagini rare cu „Șmecherii României” pe Coasta de Azur

2 Bordel în apartamentul unui preot din Bacău...

3 Raluca Drăgoi, pozată în timp ce face sex oral

4 Așa o fi? / Dubioase și urât mirositoare sunt dedesubturile politicii românești

5 Câh...