Astronautul NASA Scott Kelly, mai înalt cu 5cm după anul petrecut în spațiu

Dupa ce a trait timp de aproape un an la bordul Statiei Spatiale Internationale, astronautul NASA Scott Kelly este cu 5 cm mai inalt decat fratele sau geaman identic Mark, scrie CNBC. Astronautul va reveni insa in scurt timp la inaltimea sa initiala.

Kelly, care a petrecut in spatiu mai mult timp decat oricare alt astronaut american, spune ca in general se simte "destul de bine" si ca incepe un proiect de monitorizare a sanatatii care s-ar putea intinde pe un an.

Un avantaj unic pe care il ofera cazul lui Mark cercetatorilor este faptul ca are un frate geaman identic, un fost astronaut NASA care si-a petrecut anul trecut pe Terra. Mark Kelly s-a ofeit sa faca parte din "Studiul Gemenilor" realizat de NASA

Comparatiile intre gemeni i-ar putea ajuta pe cercetatori sa identifice schimbarile genetice pe care le-ar putea suferi Scott ca urmare a vietii pe ISS.

Unul dintre principalele scopuri ale misiunii lui Kelly este de a studia cum rezista o persoana - mental si fizic - la un zbor in spatiu de un an.

"Astronautii se inalta in spatiu deoarece coloana vertebrala se alungeste. Insa revin la inaltimea de dinaintea zborului la scurt timp dupa intoarcerea pe Terra", a declarat cercetatorul NASA Jeff Williams pentru CNN.

Scott Kelly a revenit marti pe Pamant dupa 340 de zile in spatiu.