Belarus: Un important site de ştiri a fost suspendat de autorităţi

Belarus: Un important site de ştiri a fost suspendat de autorităţi

Autorităţile din Belarus au suspendat marţi timp de trei luni site-ul de ştiri independent Tut.by, care acoperă activ mişcarea de protest împotriva preşedintelui Aleksandr Lukaşenko, opozanta Svetlana Tihanovskaia denunţând o măsură împotriva "dreptului la adevăr", transmite AFP.

Ministerul informaţiei din Belarus a anunţat într-un comunicat că Tut.by va fi "suspendat" de la 1 octombrie până la 30 decembrie. Această suspendare provizorie survine în contextul unei proceduri judiciare în curs, iniţiate de minister pentru a cere "închiderea" acestui site. Ministerul informează că a început această procedură după raportarea de către "organele guvernamentale (...) a unor informaţii a căror diseminare este interzisă".

Comunicatul oficial nu precizează natura exactă a acestor informaţii.

De la alegerile prezidenţiale din 9 august, Belarusul este zdruncinat de o mişcare de protest istorică împotriva preşedintelui Aleksandr Lukaşenko, a cărui realegere este considerată frauduloasă de către adversarii săi. Zeci de mii de protestatari se adună acum în fiecare săptămână pentru a cere demisia preşedintelui, în pofida presiunilor poliţiei. Figuri importante ale opoziţiei şi jurnalişti au fost închişi sau forţaţi să plece în exil.

Lansat în 2000, Tut.by este principala sursă independentă de ştiri din Belarus şi a suportat deja presiuni din partea regimului. Acest site se află în prima linie în acoperirea ultimelor proteste, prezentând numeroase videoclipuri şi imagini virale ale mitingurilor opoziţiei şi reprimării acestora.

Tut.by a confirmat într-un comunicat "că şi-a pierdut de la 1 octombrie statutul său de media", ceea ce îi permitea în special să transmită informaţii în mod legal "din zonele de conflict sau de risc, în timpul demonstraţiilor majore şi a evenimentelor sociale importante" din Belarus. Cu toate acestea, site-ul a anunţat că va continua să funcţioneze "la fel ca de obicei, ca un site internet", adăugând că i s-a acordat statutul media doar în 2019.

Din cauza lipsei acreditării, mai multe mass-media apropiate opoziţiei funcţionează ilegal în Belarus.

Corespondenţii presei occidentale şi-au pierdut, de asemenea, acreditarea de la începutul protestelor.

Aflată în exil în Lituania, rivala preşedintelui Svetlana Tihanovskaia a calificat suspendarea Tut.by drept o nouă încercare a puterii de a-şi "prelungi existenţa". "Regimul a arătat astăzi cum îi lipseşte pe belaruşi de dreptul lor la adevăr", a denunţat opozanta citată de serviciul său de presă. AGERPRES

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Un raport devastator despre manipulatorii folosiți de PSD pentru a-i deruta și ațâța pe români pe tema COVID-1…

2 La Stampa / Elveția va refuza internarea la reanimare a bătrânilor bolnavi de coronavirus

3 De citit! / Cele patru dorințe care stau la baza comportamentului uman / Memorabilul discurs al lui Bertrand Russe…

4 Ciolacu, reacție dementă după ce a fost amendat de Poliție! Imbecilul se dă persecutat politic!

5 VIDEO Europarlamentar austriac: Nu știu dacă ați văzut cum se cultivă roșiile în Olanda, de aceea nu au gust. …