Boom-ul sonic care a speriat Buzăul, provocat de un avion Eurofighter italian, nu un F-16 al României

Boom-ul sonic care a speriat Buzăul, provocat de un avion Eurofighter italian, nu un F-16 al României

Forțele Aeriene Române au reacționat azi după ce în presa generală au apărut informații și imagini cu momente în care, în Buzău, geamurile caselor s-au spart ca urmare a unei unde de șoc puternice.

Momentele au creat panică printre locuitorii Buzăului. Încă din primele minute s-au făcut speculații cu privire la un boom sonic al unui avion F-16 Fighting Falcon.

Primarul Buzăului declarase public tot azi că nu a fost informat cu privire la exerciții militare în zonă.

Boom-ul sonic se formează în momentul în care aeronava atinge viteza sunetului. Fenomenul cunoscut popular ca „spargerea barierei sunetului” produce un zgomot incredibil de puternic și poate fi văzut cu ochiul liber, aerul fiind zdrobit de undele sonore. Viteza hipersonică e de aproximativ 1.200 km/h. De regulă avioanele de luptă evită atingerea acestei viteze în timpul zborurilor la joasă altitudine, tocmai pentru ca unda de șoc să nu fie resimțită la sol.

Imediat după ce incidentul a fost mediatizat de presa generală, Forțele Aeriene Române au făcut lumină cu „explozia” de la Buzău: Boom-ul sonic a fost cauzat de un Eurofighter britanic.

„Luni, 19 iunie, aeronave Eurofighter 2000 Typhoon din dotarea Forțelor Aeriene Italiene, care sunt dislocate la Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu pentru misiuni de Poliție Aeriană întărită, sub comandă NATO, au executat, în jurul orei 21, zboruri de antrenament în regim de viteză supersonică, în zona de centru și sud-est a României.

Antrenamentele au fost executate cu respectarea strictă a reglementărilor naționale și internaționale în vigoare pentru zborul supersonic, fiind desfășurate în spațiu aerian special rezervat – deasupra nivelului de zbor 330 (33 000 FT / 10 000 m), sub control radar.

Menționăm că executarea zborurilor în regim de viteză supersonică reprezintă o etapă esențială în pregătirea piloților militari. Misiunile de acest tip sunt executate în acord cu prevederile manualelor de instruire în zbor specifice aeronavelor supersonice, respectarea plafonului de zbor de minimum 10 000 m asigurând desfășurarea zborurilor în condiții de siguranță atât pentru echipaje, cât și pentru comunitățile locale și pentru mediul înconjurător.

Statul Major al Forțelor Aeriene se preocupă constant pentru diminuarea impactului activităților aeronautice asupra comunităților locale, urmărind, în același timp, îndeplinirea obiectivelor de pregătire a piloților, în conformitate cu cerințele specifice, obiective care includ şi executarea unor antrenamente adecvate condițiilor actuale”, precizează Forțele Aeriene Române, într-un comunicat emis către DefenseRomania.


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 După America Express, copiii Andreei Esca fac din nou echipă la Antena 1. Alexia Eram: „M-am simțit foarte bine la filmări”

3 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

4 Voi vedeți ce se întâmplă în Polonia?

5 „Ar fi primul val al ofensivei”