Calea ferată de pe stânca ''Nasul Diavolului'', cel mai periculos traseu feroviar din lume - GALERIE FOTO

La scurt timp după ce a fost învestit în funcţia de preşedinte al Ecuadorului, în anul 1895, generalul Eloy Alfaro a anunţat că urma să fie construită o linie de cale ferată, care lega oraşul de coastă Guayaquil de capitala Quito.

Calea ferată de pe stânca ''Nasul Diavolului'', cel mai periculos traseu feroviar din lume - GALERIE FOTO (Imagine: Descoperă)

Ideea şefului statului a fost însă primită cu împotrivire atât de membrii partidelor conservatoare, cât şi de cei ai grupurilor liberale, care considerau că în Anzi nu se va putea circula niciodată cu trenul, potrivit Descoperă.

În ciuda rezistenţei opuse de clasa politică, Alfaro a contactat o companie de construcţii din SUA pentru a realiza ,,cea mai periculoasă cale ferată din lume". Acordul semnat de guvernul ecuadorian şi firma nord-americană a stat la baza înfiinţării grupului ,,Guyaquil and Quito Railway Company", care a demarat procedurile de construcţie în anul 1899.

Construirea unei căi ferate în inima munţilor a fost un proces extrem de greu de realizat. Muncitorii au trebuit să facă faţă activităţii seismice din zonă şi a condiţiilor meteo instabile, să încerce să se apere de boli şi de animalele sălbatice din împrejurimi.

Cea mai dificilă problemă pe care muncitorii au întâmpinat-o a fost construirea unei porţiuni de cale ferată pe o stâncă cunoscută de localnici sub numele ,,Nariz del Diablo" (,,Nasul Diavolului"). Se spunea despre aceasta că era blestemată de Diavol, deoarece acesta nu dorea ca pe stâncă să fie construită o linie de cale ferată. Muncitorii spuneau că încălcarea dorinţelor lui Satan a făcut ca numeroşi colegi de-ai lor să îşi piardă viaţă. S-a estimat că, în timp realizării construcţiei, peste 2000 de oameni au murit din cauza bolilor, a muncii excesive şi a climei dificile din zonă.

Linia de cale ferată a fost inaugurată în anul 1902 şi a fost utilizată, cu întreruperi, până în 1997, când a fost închisă datorită daunelor majore provocate de alunecări de teren. La ora actuală, o porţiune a căii ferate, care leagă localităţile Alausi şi Sibambe pe o distanţă de aproximativ 12 kilometri, este folosită în scop turistic.

VEZI GALERIA FOTO

Sursa: mediafax.ro

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Se inaugurează o nouă autostradă: Tronsonul din autostrada Transilvania care părea imposibil de deschis …

2 Bine scris...

3 Cătălin Sindile, unul dintre capii Jandarmeriei de la 10 August, pus sub acuzare pentru orele suplimentare înc…

4 Băsescu în direct către Firea: Cea mai preacinstită fecioară, sunteți putredă de coruptă, nu mai vorbiți de Ni…

5 BREAKING Rareș Bogdan, mesaj de ultimă oră care dă frisoane „Ciumei Roșii”!