Cătălin Drulă: În PNRR, pe partea de rutier, majoritatea fondurilor merg către Moldova

Cătălin Drulă: În PNRR, pe partea de rutier, majoritatea fondurilor merg către Moldova

Majoritatea fondurilor alocate pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) merg în zona Moldovei, a declarat joi, la Iaşi, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Ministrul susţine că fondurile vor fi destinate construirii autostrăzilor A7 şi A8, care leagă regiunea Moldovei de sudul ţării şi, respectiv, de vest.

"În PNRR, pe partea de rutier, majoritatea fondurilor merg către Moldova. Autostrada A7 şi şi capetele din A8. Personal am fost la Bruxelles în luna aprilie şi am argumentat nevoia de a include aceste autostrăzi în PNRR. Europa şi-a construit infrastructură deja acum 20, 30, 40, 50 de ani. Priorităţile la nivelul continentului sunt un pic altele. Ştiţi foarte bine cât ne doare infrastructura în România şi mai ales în Moldova. Am încercat să aduc aceste argumente în discuţiile de acolo. Am discutat despre economie, siguranţă, poluare, pentru că în momentul în care tot acest trafic nu mai trece prin localităţi nu mai avem poluare. Cred că am reuşit să conving, astea sunt semnalele pe care le avem. Bineînţeles, o să fim mulţumiţi în momentul în care avem programul aprobat, ceea ce urmează în lunile următoare", a afirmat Drulă.

El a adăugat că proiectele pentru autostrăzile A7 şi A8 sunt "mature", el manifestându-şi speranţa că proiectarea va fi gata în scurt timp, astfel încât să poată fi demarată şi execuţia lucrărilor.

"Concret, autostrada A7, obiectivul este pentru cei 320 de kilometri, cu valoare de 2,5-3 miliarde de euro, valoarea exactă o vom şti după ce avem licitaţiile finalizate, finanţate prin PNRR, scoase la licitaţie toate cele patru segmente. Anul acesta primul a fost scos deja la licitaţie. Vreau să subliniez că aici este o documentaţie completă, cu tot proiectul tehnic, am scos la licitaţie doar execuţia lucrărilor. Nu mai avem acele întârzieri după semnarea contractului, alte avize, exproprieri, ajustări de proiect la realitatea din teren. Nu, pentru că proiectul e făcut din anii din urmă. De altfel, este un proiect lansat la licitaţie în guvernul tehnocrat din 2016, când am fost consilier 10 luni pe infrastructură, mergeam atunci la ministru şi spuneam să pregătim A7. Iată ce bine e să fie pregătit, pentru că poţi să ai un proiect matur. (...) Aşa cum spuneam, primul sector dinspre autostrada A7 a fost deja scos la licitaţie, 62 de km, următoarele trei sectoare vor continua în următorii trei ani. A8, am argumentat şi am găsit calea de a obţine acordul de mediu pe sectoarele din capetele proiectului, pe cel care s-a lucrat în ultimul an, doi, mai mult decât era cazul, şi acolo am avut nişte discuţii cu firma respectivă să accelereze, astfel încât să prindem aceste două sectoare zona Târgu Neamţ, capătul celălalt al autostrăzii din Transilvania, în PNRR, pentru ca această autostradă să fie în sfârşit construită, să nu mai vorbim despre ea doar pe bannere", a precizat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor a arătat că alte proiecte de infrastructură rutieră, precum centura ocolitoare a municipiului Iaşi, vor fi incluse în Programul Operaţional Transport 2021-2027. AGERPRES/(A - autor: Cristian Lupaşcu, editor: George Onea, editor online: Irina Giurgiu)

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Tun de 400 de milioane de euro! / Cui au dat liberalii licențele pentru nămolul de la Techirghiol și sarea de la…

2 „Femeile care vor să facă sex să poarte la job un cerculeț verde pe rever” / Controversă provocată de George Bu…

3 Așa o fi?

4 Alcov politic / În sfârșit, tractoristul Stănescu a primit verde de la Cotroceni să depună moțiunea de cenzură

5 Scandal la Zona liberă Curtici-Arad! „Marmota” s-a dedulcit la „ciocolată”?