Cercetătorii au descoperit o genă ale cărei mutaţii pot face ca o gripă să degenereze într-o infecţie mortală

Cercetătorii de la Institutul Imagine şi Institutul Rockefeller din New York au anunţat joi că au descoperit o genă ale cărei mutaţii pot face ca o gripă să degenereze într-o infecţie potenţial mortală, o encefalită, informează AFP.

"Este vorba, deci, de o nouă boală genetică a sistemului imunitar care a fost identificată", a indicat într-un comunicat institutul de cercetare genetica parizian Imagine.

"Aceasta se traduce printr-o vulnerabilitate extremă la infecţii virale de obicei fără gravitate, cu o lezare precis localizată la nivelul trunchiului cerebral", au adăugat cercetătorii.

Gena în cauză, numită DBR1, ne face vulnerabili într-o măsură diferită la virusurile comune din mediul nostru, cum ar fi cel gripal, norovirus (aflat la originea gastroenteritei) sau HSV1 (Herpes tip 1).

Cercetătorii de la Institutul Imagine şi Institutul Rockefeller din New York au arătat că în cazul unor copii, o serie de mutaţii ale acestei gene perturbă apărarea împotriva viruşilor, în timp ce la marea majoritate a copiilor, apărarea imună face ca aceste boli să fie benigne.

Pentru alţii însă, viruşii pot provoca o complicaţie foarte gravă, o encefalită virală severă, infecţie a trunchiului cerebral, considerat "locul mai multor funcţii vitale".

Descoperirea va îmbunătăţi diagnosticarea, consilierea genetică pentru familii şi tratarea pacienţilor care prezintă simptome ale unei astfel de infecţii, a precizat institutul Imagine.

Cercetarea trebuie să meargă însă mai departe. Shen-Ying Zhang, autorul principal al studiului care prezintă această descoperire în revista Cell, încearcă în prezent să "creeze şi să studieze modele care reproduc boala în scopul de a o preveni şi a o trata mai bine", informează laboratorul în cadrul căruia acesta îşi desfăşoară activitatea.AGERPRES