CFR Călători are vagoane și locomotive vechi și de 40 de ani. Modernizarea lor costă un miliard de lei

CFR Călători are vagoane și locomotive vechi și de 40 de ani. Modernizarea lor costă un miliard de lei

Pentru că materialul rulant al CFR Călători este foarte vechi, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) vrea să investească un miliard de lei pentru modernizarea a zeci de locomotive, dar și a peste 130 de vagoane de pasageri.

Locomotivele CFR iau foc tot mai des

Valoarea investiției ce urmează să fie finanțată prin PNRR se ridică la 1,037 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar proiectul aferent denumit „Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători” a fost pus în dezbatere publică. Este vorba de vagoane de clasă sau speciale, de dormit, cușetă sau restaurant.

MTI susține că programul are scopul de a îmbunătăți calitatea serviciilor, de a spori siguranța serviciilor de transport pentru călători și de a sprijini operatorii de transport feroviar public de călători. „Principalele beneficii economice care sunt avute în vedere după modernizarea de locomotive și vagoane, sunt economii de timp de călătorie pentru publicul călător, reducerea costurilor de operare ale vehiculului și economii pentru publicul călător datorită transferului modal, reducerea costurilor de întreținere și economii pentru operatorii de transport feroviar de călători, dar și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”, mai arată instituția.

Vagoanele și locomotivele CFR Călători sunt „antice”

Programul a fost demarat după ce s-a constatat că parcul de vagoane al operatorului de transport cu capital de stat, CFR Călători SA, însumează 2280 unități cu o vechime medie de 30 de ani, cu mențiunea că peste 770 de unități sunt mai vechi de 20 de ani, iar peste 220 unități sunt mai vechi de 40 de ani. Parcul activ de vagoane al societății este de aproximativ 840, insuficient pentru o operare fără riscuri a rutelor cuprinse în mersul trenurilor aferent anului 2019. În plus, parcul de locomotive al CFR Călători SA este de peste 1080 unități, din care parcul activ însumează numai circa 440 de unități. Vârsta medie a parcului de locomotive inventariat se prezintă astfel: locomotive electrice 38 ani, locomotive diesel 44 ani, iar automotoare 49 ani. Cele mai noi locomotive au fost livrate în perioada 2009-2011, se arată în anexa proiectului de Hotărâre de Guvern aferent programului de modrnizare.

Sursa: adevarul.ro

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO „Președinta” României, în tandrețuri cu Boureanu la ziua lui Botezatu

2 Rareș Bogdan, noi informații despre intrarea în spaţiul Schengen

3 Așa arată în realitate, „nefiltrată”, Loredana Groza. Botezatu pare mult mai tânăr decât ea...

4 VIDEO Jardel a ajuns la 600 de kilograme și peste doi metri

5 CEPA îl calcă-n picioare pe Macron făcându-l stupid