China va fi în centrul viitorului plan strategic al Renault (Carlos Ghosn)

China va fi în centrul viitorului plan strategic al Renault (Carlos Ghosn)

Renault intenționează să pună China în centrul planului său strategic pentru perioada 2017-2022, a afirmat luni directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, la inaugurarea primei fabrici de asamblare a Renault din statul asiatic, o investiție de 870 milioane de euro (943,25 milioane de dolari), transmite Reuters. "Renault nu este dependent de China, care este doar o oportunitate pentru noi. Piața chineză va fi în centrul viitorului plan strategic", le-a declarat jurnaliștilor Ghosn.

Acesta a adăugat că Renault va trebui să propună vehicule electrice mai convenabile pentru piața globală și cea din China.

Deși Renault are licență de producere a vehiculelor comerciale ușoare (LCV) în China, în prezent compania se concentrează pe SUV-uri, a explicat șeful alianței Renault-Nissan.

Producția fabricii din Wuhan (în centrul Chinei) ar putea fi dublată sau chiar triplată față de producția sa inițială de 150.000 de vehicule pe an, a afirmat Jacques Daniel, șeful societății mixte formate din Renault' și partenerul local Dongfeng Motor Group.

Piața auto din China își va continua creșterea, urmând să înregistreze un ritm solid, de 5 — 6% pe an, a afirmat săptămâna trecută Carlos Ghosn, deși analiștii sunt îngrijorați de perspectivele de creștere ale celei de-a doua economii mondiale.

China nu ar mai trebui inclusă în aceeași categorie cu alte state emergente, cum ar fi Brazilia, Rusia și India, deoarece piața sa este mai asemănătoare cu cele din SUA, Japonia și Europa, a explicat Ghosn.

Considerând mărimea și maturitatea pieței auto din China — cea mai mare din lume — un ritm anual de creștere de 5 — 6% pe an este foarte solid, susține șeful alianței Renault-Nissan.

Acesta a adăugat că Nissan a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor pe piața chineză de 6,3%, iar producătorul auto nipon va continua să-și dezvolte operațiunile din China pentru sprijinirea câștigurilor.

Renault se așteaptă în acest an la o creștere a vânzărilor în China de 5%, după ce va începe pentru prima dată producerea de autovehicule în statul asiatic.

"Pentru Renault este o oportunitate perfectă deoarece, pe moment, noi doar importăm mașini în China, ceea ce este o mică parte din potențialul nostru. Recunosc că ritmul de creștere nu este atât de ridicat cum ne așteptam, dar această evoluție face parte din normalizarea Chinei", a afirmat recent Ghosn.

Vânzările de autovehicule în China au înregistrat în 2015 cel mai lent ritm de creștere din ultimii trei ani, arată datele publicate săptămâna trecută de Asociația Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM), pe măsură ce încetinirea creșterii economice și volatilitatea de pe piețele bursiere au afectat cererea de autovehicule.

Potrivit CAAM, un număr de 24,59 milioane autovehicule au fost vândute anul trecut în China, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 4,7%. Comparativ, în 2014, piața auto din China a înregistrat o creștere de 6,9%, după un avans de 13,9% în 2013.

Secretarul general al CAAM, Dong Yang, a estimat că restricțiile la înmatriculare impuse în marile orașe au diminuat creșterea vânzărilor cu până la opt puncte procentuale în timp ce volatilitatea de pe piețele bursiere a fost responsabilă pentru o scădere de două puncte procentuale.

''Încetinirea pieței auto în 2015 a fost, într-o oarecare măsură, una accidentală. În acest an, piața auto va crește mai mult decât în 2015'', a subliniat Dong Yang. CAAM prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să crească cu 6% în acest an, până la 26,04 milioane unități.

Industria auto chineză a suferit de pe urma încetinirii ritmului de creștere a celei de-a doua economii a lumii. În 2014, China a înregistrat o creștere a PIB de 7,3%, cea mai slabă din ultimii 24 de ani, iar tendința de încetinire a continuat și anul trecut când în trimestrul iulie-septembrie s-a înregistrat o creștere economică de 6,9%. În plus, vânzările de autovehicule au fost afectate și de măsurile adoptate de Beijing, Shanghai și alte mari orașe pentru reducerea poluării și blocajelor în trafic prin limitarea înmatriculărilor de noi vehicule.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 PSD și PNL vor avea candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja

2 Citiți și voi cine s-a prezentat la prima recrutare de soldați organizată de MAPN în 2024

3 VIDEO Priviți aceste imagini apocaliptice cu pădurea care oferea protecție militarilor ucraineni în fața dronelor rusești...

4 „Dacă voiai să câștigi nu era suficient doar să-ți petreci câteva ore cu un bărbat”

5 Expert despre porcăria comisă de E.ON: Este o înșelătorie, oamenii nu au ce să facă pentru că nu mai există concurență