CITIȚI cu ATENȚIE ce spune OMUL ĂSTA! Despre el va spune Cioloș că-l VREA PRIMAR la București!

CITIȚI cu ATENȚIE ce spune OMUL ĂSTA! Despre el va spune Cioloș că-l VREA PRIMAR la București!

Monica Macovei a anuntat recent ca M10 il sustine pe Ciprian Ciucu, candidat independent la Primaria Capitalei. Intr-un interviu acordat HotNews.ro , Ciucu vorbeste despre principiile de la care pornește candidatura sa. Dar și despre strategia lui pentru Bucuresti: transport public integrat, conectat pe regiunea Bucuresti-Ilfov, parcari park&ride pe arterele care intra in oras, ca oamenii sa isi poata lasa masinile acolo si sa vina mai departe cu metroul sau autobuzul, piste pentru biciclete, comasarea RADET cu ELCEN si acordarea subventiei la caldura in functie de venit, consolidarea cladirilor cu risc seismic in maxim sase luni. Citiți cu atenție acest interviu. Vă putem spune că omul ăsta nu este de capul lui, sau omul Monicăi Macovei. În context, Macovei reprezintă doar o anumită simbolistică. El vorbește ca Cioloș. Nu întâmplător...

Reporter: Care este strategia d-voastra pentru Bucuresti?

Ciprian Ciucu: In primul rand, trebuie sa ma prezint oamenilor, sa ma cunoasca. Eu sunt cunoscut in mediul meu, dar acum trebuie sa ma cunoasca si oamenii carora eu le cer increderea. La inceput am prezentat o viziune pentru Bucuresti care, foarte pe scurt, are trei puncte principale.

Primul este ca vreau sa redau bucurestenilor placerea de a trai in orasul lor. Acum, orasul ne agreseaza efectiv. Aglomeratia, dezordinea, mizeria, indisciplina, ne afecteaza pe toti si ne streseaza. Ca sa va dau un exemplu. Mie imi place urbanismul de foarte mult timp. Ascult foarte multe produse media de urbanism, ma uit pe youtube, ascult podcasturi si in unul dintre ele, care numea urbanism cognitiv, cineva a gasit intersectia dintre politicile de dezvoltare urbana si politicile de sanatate publica. Politicile urbane contribuie la sanatatea publica. Ce au facut? Efectiv, cu mijloace sociologice, au pus pe niste oameni de toate varstele, care mergeau in oras, niste senzori pentru inima, ca sa masoare stresul. Cand oamenii vedeau cladiri abandonate, parasite, efectiv se vedea cu instrumente medicale ca erau stresati, le crestea ritmul cardiac, respirau altfel, mimica, totul.

Cand oamenii erau dusi si vedeau cladiri cu fatade frumoase, pline cu oameni, viata urbana, parcuri, in acel moment se destindeau. Exista o legatura directa intre politicile de sanatate, calitatea vietii si politicile de dezvoltare urbana. Principalul meu punct este exact acesta, vreau sa redau bucurestenilor placerea de a trai in orasul lor.

Al doilea este ca vreau ca sa pun orasul pe baze solide. Bazele sale de acum sunt subrede. Reteaua tehnico-edilitara sta sa plesneasca, nu s-au mai facut investitii serioase in ea din anii 70-80. Noi traim pe o baza tehnico-edilitara subreda, facuta de comunisti. Cladirile stau sa ne cada in cap. Trebuie sa le consolidam si sa le reintroducem in circuitul turistic si comercial, nu doar sa le conservam. Este foarte important ca sa fie pentru oameni cladirile, nu sa fie acolo undeva, ci sa intre in circuitul comercial, cu solutiie economice, despre asta vreau sa vorbesc foarte mult.

Trei, bazele administrative ale orasului, cu sase sectoare, sase orase in unul singur, sunt la nivelul absurdului.

Reporter: Deci vreti sa desfiintati sectoarele?

Ciprian Ciucu: Vreau sa mai uit la alte modele de urbanism, la ce merge in Europa, la celelalte capitale, ce model de urbanism au vizat ei. Facem comparatie, luam ce merge, ne uitam la ce nu merge si venim cu un model modern. Urbanismul este o stiinta care se dezvolta ca oricare stiinta. Noi am ramas pe acel sistem de organizare administrativa ca pe vremea comunistilor, cu sistem centralizat. Nu mai corespunde realitatii.

Reporter: Bine, una este urbanismul, alta este administratia. D-voastra va ganditi la regandirea sectoarelor din punct de vedere administrativ, sau din punct de vedere urbanistic?

Ciprian Ciucu: Sunt doua stiinte care se intrepatrund. Stiinta administratiei si urbanismul lucreaza pana la urma cu acelasi set de date. Cand ne gandim la administratie, vedem lucrurile doar din punct de vedere legal, dar administratia presupune si politici de dezvoltare. Si aici am ajuns la urbanism. Deci, m-am uitat pe indicatori de dezvoltare ai sectoarelor, pe indicatori de locuire, pe indicatori de investitii, pe bugete, pe spatiu verde, pe transport, pe utilitati. Efectiv, noi bucurestenii traim in sase sectoare diferite. Daca scalam si taiem competente mai bine, delimitam mai bine si ne gandim la o alta impartire administrativa pe baza de indentitate, fiindca asta conteaza pentru oameni... Sa stiti ca in Bucuresti omul are deja identitate de dristorean, de Balta Alba, de Drumul Taberei, de Militari, de Crangasi, zona de Nord, de Cotroceni.

Reporter: Deci propuneti o administrare pe cartiere, aveti o solutie concreta sau abia acum va ganditi la asta?

Ciprian Ciucu: Asta este o prioritate, nu putem sa o facem pe genunchi, nu poate Ciucu sa vina sa zica care este cel mai bun model. Dar ceea ce este clar este ca trebuie sa gasim acel model si, rapid, sa-l propunem Guvernului. Avem nevoie de o noua lege a Bucurestiului. Cei de la Ministerul Dezvoltarii cu care am discutat, asta este jobul meu, deja au o viziune, trebuie sa vedem daca este buna sau nu.

Si ma duc pe punctul trei din viziunea pe care o propun. Ea se va concretiza evident si intr-un program bine detaliat si fundamentat pe evidente si pe date.

Reporter: Cand vom avea acest program?

Ciprian Ciucu: Saptamana viitoare. Punctul trei se refera la a scoate coruptia din Primaria Capitalei pentru ca si-a facut casa acolo si de a eficientiza bugetul. Primarul Capitalei a iesit cu mainile legate, da? Este doar varful icebergului, este mai mult decat ce s-a intamplat cu Oprescu.

Reporter: Problema este ca acele persoane care ar putea avea probleme cu coruptia sunt functionari publici. Este foarte greu sa dai afara un functionar public.

Ciprian Ciucu: O fi.

Reporter: Din experienta de pana acum, Primaria a dat afara cativa functionari, au fost in instanta, au castigat si primaria a fost obligata sa le plateasca salariile pe nu stiu cati ani si sa ii reincadreze.

Ciprian Ciucu: Eu stiu ce inseamna managementul performantei, stiu ce inseamna managementul de resurse umane.

Reporter: Ce se poate face concret ca asa, sigur, toti ne dorim lucruri bune, dar ...

Ciprian Ciucu: Schimbam legea! Acum nu stiu daca lumea stie foarte mult, dar Guvernul Ciolos are ca prioritate reforma in institutile publice locale. Unul dintre puncte se refera la performanta in administratia publica.

Reporter: Deci sunteti la mana Guvernului si a Parlamentului?

Ciprian Ciucu: Nu e adevarat. Sunt a doua functie aleasa in stat dupa presedinte. Am capitala, port un stindard foarte puternic. Adica nu stai de vorba asa si trimiti la plimbare un om care reprezinta capitala unei tari, acolo unde functioneaza si Guvernul. Stiti ceva? Daca nu fac ca mine le tai apa calda si caldura.

Reporter: Haideti sa mergem un pic punctual. O sa va intreb pe fiecare capitol ce doriti sa faceti. As vrea sa pornim cu transportul in comun. In acest moment autobuzele, tramvaiele si troleibuzele arata foarte rau, vin foarte greu, sunt vechi, nu s-au mai facut investitii de ani de zile in flota RATB, s-au dat bani foarte putini. Anul trecut, de exemplu, s-au dat circa 20 de milioane de lei.Intrebarea este ce veti face cu transportul in comun, concret, si de unde veti aduce bani pentru modernizarea flotei RATB, pentru ca este vorba de aproape 1 miliard de euro?

Ciprian Ciucu: Stiu foarte bine situatia de la RATB si asta datorita colegilor de la M10. Ei au un departament de politici publice. Am citit impreuna raportul de activitate al RATB. Aici mergem cu doua viteze. In primul rand, exista un parc auto destul de dezvoltat al Bucurestiului care nu este pus in folosinta 100%. Gradul de folosinta, daca imi aduc aminte bine, este undeva sub 60% din ce are acum parcul auto.

Reporter: Pai, restul nu este functional pentru ca nu piese de schimb.

Ciprian Ciucu: Restul nu este functional pentru ca nu piese de schimb. Si atunci ce faci? Prima oara te uiti si aloci buget pentru piese de schimb, sa-l faci functional.

Reporter: Bine, acum ne referim doar la autobuzele noi, restul, tramvaiele si troleibuzele sunt foarte vechi, au grad de uzura de peste 80% si este nevoie de unele noi. De unde bani?

Ciprian Ciucu: Sunt de acord. Eu pot sa va dau raspunsul politicianist "Dom`le, ca o sa fac, ca o sa dreg, ca o sa iau fonduri" sau pot sa va dau raspunsul corect. Si trebuie sa aveti incredere in mine ca am viziunea pentru raspunsul corect pe termen scurt pentru ca o am si pe cea pe termen lung. Pe termen lung e logic, asta trebuie sa faci. Pe termen scurt, trebuie sa folosesti parcul auto sau cat mai mult din el. Pe termen lung am in vedere accesarea de fonduri europene, sunt fonduri pentru asa ceva.

Reporter: Stiti ca regiile nu pot accesa fonduri europene?

Ciprian Ciucu: Schimbam statutul juridic, pentru ca eu am in vedere o autoritate metropolitana comuna in care sa fie si Metrorex si RATB. Nu putem avea o solutie pentru Bucuresti cu atatea companii, trebuie sa ai o autoritate comuna, si nu pentru Bucuresti, ci pentru Bucuresti - Ilfov, asta este diferenta. Bucurestiul trebuie sa devina o zona urbana functionala pentru ca acesta este conceptul care functioneaza in toata Europa si in lumea civilizata. Avem un plan de mobilitate Bucuresti - Ilfov in acest moment, in decembrie pus in dezbatere publica, l-am citit, are 783 de pagini, l-am aprofundat, stiu despre ce e vorba in el, dar noi trebuie sa mergem pe un model de dezvoltare Bucuresti - Ilfov, nu doar Bucuresti.

Reporter: Este vorba iarasi despre o decizie politica, care nu este la indemana primarului general al Capitalei, trebuie sa fie si Ilfovul de acord. Cand s-a incercat proiectul cu zona metropolitana, comunele din Ilfov nu au fost de acord.

Ciprian Ciucu: Ilfovul nu poate sa nu fie de acord pentru ca este in sprijinul lor. Trebuie sa le arati oamenilor, in primul rand,ce au de castigat , nu trebuie sa le arati ceea ce au de pierdut. Da? In Ilfov locuiesc foarte multi oameni care lucreaza in Bucuresti. Vin aici, aici este viata lor, dorm in Ilfov, dar vin sa traiasca in Bucuresti, viata profesionala aici se intampla. Ma gandesc la un sistem de transport integrat pe zona Ilfov, cu regim tarifar diferentiat, care sa cuprinda si zona Ilfov daca vreti. Ma gandesc la parcari, se numesc "park and ride", sunt puncte intermodale de transport, pe care nu mai am unde sa le fac acum pe centura, pe primul inel al Capitalei, ca sa-mi aglomerez iarasi Bucurestiul cu masinile din Ilfov. Nu mai o sa gasesc cu siguranta loc la intrarea din Bucuresti, pe centura Capitalei asa cum e ea, vai de ea, nu o sa gasesc sa fac acest lucru. Dar ce vreau sa fac, vreau sa le propun un sistem prin care, pe principalele artere care intra in Bucuresti sa amenajam aceste parcari si sa tragem metroul pana acolo, de suprafata, care sa se conecteze rapid..

Reporter: Metroul nu este la Primarie si nu depinde de dumneavoastra.

Ciprian Ciucu: Eu stiu acest lucru, dar pe bune, le tai apa calda si caldura la Parlament si la Guvern daca nu mergem pe o viziune moderna. Dom`le, nu mai putem sa incropim. Metroul, centura, stiu nu sunt la Bucuresti, sunt la Ministerul Transporturilor, este absurd. Vrem ca sa mergem mai departe cu un model comunist de dezvoltare sau gandim planuri integrate pe bune? Omu vine acolo (n.r - in parcarile parc&ride) si are un abonament, cu el intra la parcare, cu el se urca in metrou, si nu mai face 50 de minute, daca imi dati voie, din Otopeni, sunt multi pe zona asta Saftica, Snagov, si face 20 de minute pana in centru si omul va fi stimulat, nu-i vom pune taxe in plus ca sa nu intre in centru, va fi stimulat sa nu o faca. E in interesul meu. Stiti ceva? Pentru acesti oameni pe care ii vizez timpul este foarte important, sunt oameni tineri, oameni activi, s-au mutat acolo. Ei daca ajung in 20 de minute si nu in 50 de minute sau in 60 de minute in Bucuresti isi vor lasa masina acolo, vor pune cartela sa intre in parcare, si cu cartela asta se vor duce si cu metroul si cu RATB-ul. Deci trebuie sa incepem sa nu mai carpim, ci sa gandim planuri integrate de mobilitate urbana ca in toate capitalele moderne in care toate aceste lucruri functioneaza.

Reporter: Ca tot vorbim de transportul in comun, pe langa faptul ca flota este invechita, o mare problema este si faptul ca autobuzele si tramvaiele raman blocate in trafic. Cu ocazia aceasta as vrea sa va intreb care este strategia pe mobilitate?

Ciprian Ciucu: Intai ii voi determina pe cei din afara Bucurestiului sa nu mai intre cu masina de bunavoie in centru, cu aceste parcari parc&ride si impingand foarte puternic pe zona de centura, sa terminam centura si sa o facem in regim de autostrada. Deja o parte din masini au ramas in afara Bucurestiului si nu mai vin in centru, deci se elibereaza.

Reporter: Bine, in cati ani se va intampla acest lucru?

Ciprian Ciucu: Nu pot sa propun un program pentru maine sau pentru la anul. Aveti incredere in mine ca eu nu o sa fur, ca vin din zona asta de integritate si pot sa gandesc altfel.

Reporter: Va intreb fiindca spuneti ca ati citit planul de mobilitate. Planul acela este pana in 2030 si are investitii de 70 miliarde de euro.

Ciprian Ciucu: Ati sarit de la una la alta. Va raspund la intrebarea cum fac si ajungem apoi la buget. Intai am scapat de masini, apoi asigur o penetrabilitate mai mare a RATB-ului fiindca acum RATB-ul nu este foarte penetrant. Sunt zone de case unde trebuie sa mergi foarte mult pana la Metrorex sau RATB. Este nevoie de strategie integrata, pe fluxuri, sa ne uitam, dom'le cati oameni folosesc aici acest mijloc de transport si sa le asigur si lor transportul cu microbuze mai mici. Nu aduc microbuzele in centru, dar pe acele cartiere le asigur accesul la o statie de RATB si metrou. Deci, oamenii iarasi vor lasa masinile acasa. Transport in conditii de siguranta.
Dupa aceea, eu tin forte mult si la transportul alternativ. Iubesc Copenhaga, Amsterdamul, Londra. Iubesc si Bucurestiul foarte mult si ma enervez, de ce aia pot si noi nu putem. Eu cred ca putem si noi. Daca ii dai omului posibilitatea sa mearga in conditii de siguranta cu bicicleta, o va face. Aici este cheia: siguranta si civilizat. Si atunci, iar mai decongestionezi.

Deci, parcari intermodale, transport alternativ -prin care ai contactul cu orasul, asta contribuie si la reducerea poluarii, sa decongestionezi - si RATB-ul va putea sa circule mult mai bine. In Berlin, stiti de ce oamenii nu merg cu masina? Pentru ca nu le place. De ce? Pentru ca este atat de fain transportul in comun si bine sistematizat, este atat de bine sa mergi cu bicicleta, sa ai contact cu orasul, sa poti sa te opresti cand vrei tu, sa te dai jos de pe bicicleta si sa intri intr-un magazin... este vorba despre alt stil de viata.

Reporter: Discutia la pistele de bicicleta a fost ca nu ar fi suficient loc sa se traseze pe marile bulevarde, pe unde ar fi mai scurt traseul.

Ciprian Ciucu: Orasele vechi din Europa au spatii mai mici decat Bucurestiul. Loc este. Ideea este sa mai scoti nu punitiv ci stimulativ masinile din centru. Asta este ideea de baza. 

Reporter: Bine, bine, una dintre problemele mari este ca se parcheaza pe prima banda. Una dintre cauzele problemei sunt primarii de sector care nu au facut parcari intre blocuri si cei care locuiesc acolo nu au unde sa isi lase masina. De exemplu, pe Colentina, se parcheaza pe prima banda fiindca oamenii din acele blocuri nu au unde sa parcheze. Pana la urma trebuie sa le oferi o solutie. Cum se rezolva asta? 

Ciprian Ciucu: Eu de ce va zic ca este nevoie de o viziune integrata? Eu vin cu o solutie integrata aici.

Reporter: Dar, de exemplu, la sectorul 2, pe dl. Ontanu, daca va fi reales, cum il convingeti de vizunea asta integrata?

Ciprian Ciucu: Nu trebuie sa il conving pe Ontanu. Trebuie sa conving Guvernul si Ministerul Dezvoltarii sa vina cu o noua Legea Bucurestiului pe care o voi trece prin referendum. Ii voi convinge pe bucuresteni ca Ontanu sa mai stea aici patru ani, daca o sa mai stea, dupa care, pe al doilea mandat, o sa pot sa livrez, voi pune bazele in primul mandat, voi incepe lucrurile urgente si foarte importante, dar pe al doilea mandat voi moderniza Bucurestiul si voi implementa toata aceasta viziune care este una integrata. Vedeti ca lucrurile sunt foarte-foarte conectate intre ele si eu pot sa le prezint intr-un mod conectat si care sa aiba legatura logica si conexiuni logice intre ele.

Reporter: Urmatoarea intrebare este legata de o mare problema cu care se confrunta Bucurestiul - RADET. Anual, subventia la RADET cumuleaza circa 600 milioane de lei, anul acesta a fost chiar un miliard din cele 4 miliarde cat are municipalitatea buget. Ce veti face cu aceasta subventie si care sunt solutiile pentru RADET? 

Ciprian Ciucu: Oamenii trebuie sa inteleaga ca aici, daca nu este vorba de rea-vointa, este vorba de incompetenta si prostie crasa. O foarte buna parte dintre banii pe care noi ca bucuresteni ii datoram, pe care vor sa-i scoata de la noi, se datoreaza prostiei si incompetentei pentru ca avem de-a face cu doua companii de stat, RADET si ELCEN, unul furnizeaza agentul termic si unul il distribuie. RADET-ul are datorii la ELCEN si o foarte buna parte, aproape de jumatate din aceasta datorie, sunt penalitati. Adica statul prin companiile sale ma pune pe mine bucurestean si pe d-voastra sa platim penalitati intre propriile sale companii. Este absurd. Astia isi bat joc de noi. Vreau sa il vad si eu pe desteptul ala care a venit cu solutia asta si sa ii spun in fata "Dom'le, sa iti fie rusine!". 

Reporter: Si care ar fi solutia?

Ciprian Ciucu: Le comasam.

Reporter: S-a incercat si pana acum, s-a facut un memorandum, alti cativa pasi, totusi, Guvernul nu a vrut sa dea ELCEN la Primaria Capitalei.

Ciprian Ciucu: Dom'le, le tai caldura, pe cuvantul meu! Ma duc in fata Guvernului, scot toti bucurestenii acolo si le explic care este miza. Cati oameni sunt in Bucuresti? Daca ii vrea Guvernul in fata, mergem cu toti. Daca nu, fac referendum. Daca nu, le tai caldura, apa calda si curentul electric. Bine, curentul electric nu pot, dar, in fine, gasesc eu o solutie.

Reporter: Ce o sa faceti cu subventia? Care este viziunea pe termen lung? In acest moment primeste toata lumea subventie, indiferent de venit. Plus ca acesti bani se duc intr-o gaura neagra, ei nu produc alti bani, investitii.

Ciprian Ciucu: Aici trebuie corelat foarte bine si cu politica Guvernului. Sunt zone in care o sa conving Guvernul cu forta. Sunt alte zone in care eu o sa ma pliez, si nu numai eu trebuie sa fac chestia asta ci si toti primarii sa faca asta, sa colaboram cu Guvernul. Guvernul are o strategie impotriva saraciei, in care evidentiaza care sunt grupurile vulnerabile. Eu cred ca politicile locale trebuie sa tina cont de definirea grupurilor vulnerabile asa cum o face Guvernul si sa venim cu o viziune nationala zona aceasta, pentru ca vorbim de echitate sociala si politici sociale. Astfel incat as merge pe o viziune in care sa definim, la modul real si pe bune, consumatorul vulnerabil.

Reporter: Adica sa dati subventie doar celor care au nevoie de ea?

Ciprian Ciucu: Sa dau o subventie in functie de venituri si celor care chiar nu isi permit si ingheata in casa. Eu personal nu am nevoie de subventie. Eu castig suficient de mult in munca mea incat sa nu am pretentia ca cineva care are cinci copii, eu am un singur copil, si are o situatie materiala proasta, este la limita excluziunii sociale sa imi plateasca mie subventie.

Reporter: Bine, dar cu pierderile pe care RADET-ul le are acum pe retea, undeva la 30%, si daca taiati subventia, atunci va fi mai ieftin sa ai centrala de apartament decat sa stai la RADET. Veti ajunge la o debransare in masa...

Ciprian Ciucu: Este o nebunie ce se intampla la RADET. Eu v-am zis care este viziunea mea din punct de vedere, daca vreti, ideologic.

Viziunea mea este cu totul alta cand vine vorba de lucruri concrete, o sa ma ghidez in functie de viziunea ideologica, dar solutiile vor fi tehnice. Platim prea mult. Este nevoie de eficientizarea retelei tehnico-edilitare. De ce? Ne-am imprumutat pana acum ca sa platim la unii firul de crizantema cu 310 lei bucata, teiul mic cu 25 milioane lei vechi si banca cu aproximativ 3.000 de euro. Dom'le, ne-am imprumutat ca sa ii imbogatim pe unii care au Porsche. In Primaria Capitalei sunt functionari care au super masini. Eu nu mi le permit. Ne imprumutam, dar nu ca sa ii imbogatim pe astia, ne imprumutam pentru noi, pentru a pune orasul pe baze solide. Adica, gasim bani la Banca Europeana pentru Investitii, gasim bani inclusiv la Guvern, din fondurile structurale si de investitii, ca de aia se cheama fonduri structurale si de investitii. Eu am lucrat pe asa ceva. Stiu exact de unde sa scot banii astia. Si vin cu o viziune integrata, nu pentru azi, pentru maine, ci cel putin pentru patru-opt ani. De ce? Pentru ca nu pot sa fac maine acest lucru. O iau pe cvartale, cvartal cu cvartal - cvartal inseamna o grupare de blocuri. M-am dus si am rezolvat problema agentului termic pe cvartalul asta, trec la urmatorul, la urmatorul, pana am acoperit un sector. Asta imi ia un an. In sase ani, nu o sa mai avem sectoare pana atunci, dar ca sa aiba oamenii la ce se raporta, in sase ani, am acoperit tot Bucurestiul, bucatica cu bucatica. Si ma imprumut, atentie, astia s-au imprumutat ca sa fure, eu ma imprumut, noi ne vom imprumuta de acum incolo ca sa punem orasul pe baze solide. Asta este miza. Oamenii nu stiu ca, doamne fereste, la un cutremur... Nu vreau sa vand iluzii, autostrazi suspendate si mega spitale. Oamenii trebuie sa inteleaga ca trebuie sa punem orasul pe baze solide.

Reporter: Am vazut ca vorbiti de cutremur, ce faceti cu programul de consolidare care pana acum a mers foarte incet, zece cladiri in zece ani? Care ar fi solutia?

Ciprian Ciucu: Mi-e sila de ce s-a intamplat. Solutii exista, dar vor? Solutia este sa ii oferi omului garantia ca in patru luni, maxim sase, se va intoarce in casa lui. Imi veti spune ca nu exista locuinte publice sociale. Va voi spune ca au ascuns informatia asta si ca exista. La AFI (Administratia Fondului Imobiliar) exista aproximativ 12.000 de proprietati. Cui sunt inchiriate, caror firme, cine sta in ele, mai sta vreun ziarist celebru prin ele care are bani multi si BMW, cine sta in acele locuinte?


Reporter: In prezent, pentru consolidare este nevoie de acordul tuturor proprietarilor. Sunt oameni batrani care nu vor sa isi de acordul sau nu au bani. Daca unul singur nu isi da acordul, nu se poate consolida blocul. Ce faceti in situatia asta? Omul zice nu. Nu poti sa-l dai afara din casa... sau poti?

Ciprian Ciucu: Omul va intelege fiindca si lui ii este teama ca ii va cadea casa in cap. Omul va intelege si daca tu vei incepe cu mai putin si daca oamenii vor vedea ca presa zice ca da, Ciucu s-a tinut de cuvant si i-a intors pe oameni in patru luni inapoi in case.

Reporter: Credeti ca tehnic vorbind este posibil sa consolidezi un bloc in patru luni?

Ciprian Ciucu: Da. Si in Romania. Se intampla chestia asta, hai, nu in patru luni, dar in sase luni daca concentrezi resursa. Omul trebuie sa mai inteleaga ca exista si instrumente financiare si trebuie sa gasesc instrumente financiare din mediul privat, ca intr-un fel nu este ok sa ii cresti valoare casei cuiva fara ca el sa nu aiba nicio contributie. Adica valoarea unui apartament sau bloc consolidat, aici in centru, langa Cismigiu daca vreti, acum este una, dupa consolidare va fi tripla. Deci trebuie sa gasim cumva acele mecanisme astfel incat Primaria sa-si recupereze investitia.

Reporter: Primaria si acum isi recupereaza investitia. Lucrarile se fac dintr-un imprumut luat de proprietari. Problema la acest program nu au fost niciodata banii, problema a fost cu acordul proprietarilor.

Ciprian Ciucu: Eu ii inteleg pe oameni si le inteleg punctul de vedere, dar si ei trebuie sa inteleaga si vor intelege in momentul in care ei vor vedea ca tu actionezi cu celeritate, rapid.

Reporter: Ce veti face cu parcurile retrocedate? Circa 30 de hectare din parcurile din Bucuresti au fost retrocedate, in unele se construieste, in altele sunt anuntate proiecte imobiliare. Care este solutia d-voastra pentru aceasta problema si de unde veti face rost de bani, daca doriti sa expropriati aceste terenuri?

Ciprian Ciucu: Nu stiu de unde o sa fac rost de bani ca sa expropriez aceste terenuri.

Reporter: Este vorba de sume foarte mari...

Ciprian Ciucu: Tocmai de aceea. Stiti, m-am uitat pe programul altor candidati si stiti ce scrie acolo: rascumpararea terenurilor retrocedate in parcuri. Frumos, dar cu ce bani? Si eu as vrea sa fac chestia asta. Proprietarii acestor terenuri nu vor avea in mod clar aviz de constructie acolo. Intra in parc cu taxa, treaba lor ce fac. Trebuie sa gaseasca o solutie, dar nu se va construi pe spatiile verzi, disciplina in constructii, aplicarea legii care deja exista.

Reporter: Bine, avem deja cazul Constanda, cand instanta a obligat Primaria sa aprobe un cartier de blocuri in Parcul Bordei.

Ciprian Ciucu: Stiu cazul, da.

Reporter: Deci, nu aveti o solutie pentru parcuri?

Ciprian Ciucu: Am.

Reporter: Care?

Ciprian Ciucu: Stiti ca exista foarte multe zone industriale facute de comunisti, care sunt chiar in cartiere. Acelea vor fi transformate in parcuri.

Reporter: Sunt proprietate privata, s-au privatizat.

Ciprian Ciucu: Dar cat costa sa rascumperi un parc foarte central si cat costa, de exemplu, sa gasesti solutii pe parteneriat public privat de a igieniza Bucurestiul. Sunt foarte multe zone industriale in Bucuresti care pot fi redate si bagate in circuitul comercial si al spatiilor verzi.

Reporter: Acele fabrici au fost privatizate, ulterior au ajuns in mana unor investitori care doresc sa faca de obicei ansambluri rezidentiale sau mall-uri pe aceste terenuri, nu cred ca doresc sa faca parc. Credeti ca vor dori sa faca parc?

Ciprian Ciucu: Nu toate. Unele sunt in zona companiilor de stat. Nu avem cadastru pe Bucuresti. Foarte multe astfel de zone sunt in proprietatea Primariei, va garantez. D-voastra stiti ca Primaria habar nu are ce are in propria curte si multe dintre aceste terenuri sunt in paragina? Am vorbit cu experti din Ministerul Dezvoltarii care spun ca au cerut Primariei sa faca acest lucru si Primaria nu l-a facut.

Reporter: Cadastrul este o mare restanta a Primariei Capitalei. Au fost identificate niste terenuri in Cadastrul verde, lasate in paragina si nu s-a facut nimic.

Ciprian Ciucu: Exact. Incepem cu asta. 

Reporter: Care ar fi solutia pentru reducerea poluarii? Noi avem declansata procedura de infringement pentru poluare cu praf.

Ciprian Ciucu: Nu se mai poate trai asa, ne mor copiii, se imbolnavesc de plamani, nu poti sa deschizi geamul ca iti intra esapamentul in casa. Tineti minte, mai devreme v-am vorbit cum o sa scoatem masinile din oras, si intr-un mod stimulativ.

Reporter: Aceasta ar fi una dintre solutii?

Ciprian Ciucu: Da. Apoi harburile, imi pare rau, este plin Bucurestiul de harburi, nu se aplica legea. Uitati-va cate masini sunt, mergi prin oras si pleaca unul de la semafor care te-a innegrit. Aplicam legea. Nu vreau sa vin cu un mesaj populist, dar oamenii trebuie sa inteleaga, respiram, ne imbolnavim de cancer, este calitatea vietii noastre. Bugetul de sanatate are legatura. De aceea am facut la inceput acea paralela intre politicile urbane si sanatatea populatiei. Sunt foarte-foarte importante. Aplicam legea, innoim parcul auto, taxe mai mari pentru harburi.

Imi permiteti sa si visez? Si sper sa imi vad visul cu ochii. Am fost de curand la Amsterdam, am mers prin cartiere, am vizitat si centrul, dar am vrut in special sa merg in cartierele marginase. Acolo mi-am cautat cazare ca sa vad viata urbana din cartiere. Domnule, aveau masini electrice bagate in priza, in cartier, adica nu la benzinarie sau ceva, ci in cartier, in spatele blocului. Astia pot sa fac o astfel de infrastructura si noi...

Reporter: Bine, ei au si autobuze electrice, pe biogaz...

Ciprian Ciucu: Asta este prioritate de finantare la nivel european.

Reporter: Sunt si la noi in tara orase care au accesat deja fonduri europene pentru asta.

Ciprian Ciucu: Dati-mi voie sa visez asta si pentru Bucuresti si sa imi vad visul implinit.

Reporter: Acum, ca sa va aduc cu picioarele pe pamant, as vrea sa intreb de bugetul municipalitatii. El este in prezent de circa 4 miliarde de lei dintre care 25% se duce pe subventia la RADET si la RATB, iar pentru investitii in infrastructura mai raman in jur de 400 milioane lei. Cum veti aduce mai multi bani la buget si cum ati reimparti bugetul daca ati fi primar general?

Ciprian Ciucu: Am discutat deja despre RATB, despre solutii de eficientizare, despre RADET, ELCEN.

Reporter: Eu va intreb strict despre buget.

Ciprian Ciucu: Vor ramane bani dupa ce vom aplica ce am spus la RADET si RATB. In ceea ce priveste banii, eu mai vin cu o cifra, scuze, este din burta si este bazata pe un sentiment personal si bazat pe evidentele care au fost publicate inclusiv de Curtea de Conturi pe achizitii. Bani sunt, ne trebuie integritate si minte. Bani sunt, dar se fura. Cand v-am spus de 310 lei crizantema, nu a fost o cifra scoasa din burta.

Reporter: Cunosc situatia, chiar am scris despre asta.

Ciprian Ciucu: Stiu, ca am vazut articolul d-voastra. Hai sa fim seriosi, cat se sifoneaza din bugetul asta?

Reporter: Concret, cat ati da pentru subventiile pentru cele doua regii si cati bani ati da pentru investitii?

Ciprian Ciucu: Pentru mine investitiile sunt importante. Nu pot sa va zic exact cifra. Aici este vorba de calcule foarte precise si trebuie sa avem si justetea sociala in vedere, dam diferentiat. De aceea imi este greu sa vin cu o singura cifra. Pot sa vin dupa ce ne uitam la indicatorii sociali. Investitiile sunt cele mai importante.

Reporter: Atunci spuneti macar cum veti aduce bani in plus la bugetul Primariei?

Ciprian Ciucu: Am zis deja, fonduri europene. Dom'le, cati bani pierdem noi acum pentru regiunea Bucuresti-Ilfov pentru ca nu s-au cheltuit banii si pe acele fonduri pe care noi le-am accesat? Pierdem foarte multi bani. In primul rand, imi propun o absortie de 95% din fondurile europene dedicate Bucuresti-Ilfov. Imi propun aproape de 100%. Este iluzoriu sa isi propuna cineva 100%.

Doi, aducem bani de la Banca Europeana de Investitii si de la Comisia Europeana prin programele adiacente - transport, zone urbane si mediu. Ii spun Guvernului Romaniei ca trebuie sa se implice ca sa punem Capitala pe baze solide, sa se implice si financiar.

Eficientizam activitatea economica a regiilor.

Reporter: Si pentru sectorul privat?

Ciprian Ciucu: Imi pare rau ca vorbim abia la sfarsit despre sectorul privat, el este foarte important pentru mine. Cred in libertate economica, initiativa. Sectorul privat este prezent in Bucuresti si ma bucura lucrul acesta, zona de Nord a Capitalei, unde avem foarte multe corporatii.

Reporter: Din pacate o zona care se sufoca fiindca infrastructura nu a tinut pas. Oamenii nu au cum sa ajunga la munca.

Ciprian Ciucu: Exact. Au venit bani, avem industrii creative in Bucuresti.

Reporter: Concret, ce faceti pentru acesti oameni?

Ciprian Ciucu: Sa va dau un exemplu, discutam cu un arhitect de curand si are iar legatura cu ce ziceam mai devreme, baze administrative unice. Acum, bugetul Capitalei se imparte la sase sectoare. Are doua bucati, bucata centrala de la Primaria Capitalei si inca jumatate la primariile de sector, impartit. Acum, cei de la sectoare fac achizitii si isi ia fiecare ce banci vrea, ce stalpisori vrea, ce mobilier stradal vrea, cum vrea el, si toti vin cu astfel de materiale din import.

Ei, eu aici as face niste standarde de urbanism, atentie, si as spune ca vreau sa am si eu specific local si nu mai fac achizitie la fiecare sector, ci o fac la nivel de Primaria Capitalei, deci scalez in sus, in asa fel incat toate aceste produse sa fie mult mai ieftine. Si decat sa le import din China, ele pot fi dezvoltate local si astfel impulsionez industria creativa pe zona de urbansim, arhitectura si de creatie pentru ca ala din China care produce in masa nu va putea sa vina cu solutii pentru mine. Cei de pe plan local vor putea sa vina cu astfel de solutii pentru mine. Va fi si mai ieftin, dinamizez sectorul local de industrii creative, piata locala si banii nu se mai duc in China, raman in Bucuresti. Anunt, de exemplu, ca la anul, cand voi avea bani de achizitii pentru mobilier stradal, asa va arata mobilierul stradal, numai asa se va putea produce si aia din China nu vor mai produce pentru mine.

Reporter: Am inteles. Ajungem iarasi la o problema spinoasa. Ce facem cu masinile parcate pe trotuar?

Ciprian Ciucu: Am zis cumva ca le scot p-astea din centru. 

Reporter: Cum le scoateti?

Ciprian Ciucu: Pai, am zis parcari intermodale, park and ride. 

Reporter: Deci sa vina mai putine masini in oras. Dar cu cele care sunt parcate pe trotuar, in special in cartierele "dormitor", ce faceti?

Ciprian Ciucu: Aici vroiam sa ajung. Acum, eu ca primar general, daca ma intrebati ce-o sa fac, daca o sa va zic ce-o sa fac maine, o sa va zic ca va vand gogosi, pentru ca ele sunt acum la dispozitia Administratilor de sector, nu sunt la Primaria Capitalei, stim lucrul acesta. 

Reporter: Bine, macar pe marile bulevarde. Marile bulevarde sunt in administrarea Primariei Capitalei.

Ciprian Ciucu: M-am uitat ieri pe planul de mobilitate. Va zic, si conform datelor lor problema nu e asa mare daca scoti masinile din oras, din centru, miza mea. Dar acolo, de ce zic, ca acum bazele administrative legale ale orasului, competentele, asa cum sunt impartite intre Primaria generala si primariile de sector, sunt absurde. Si de aceea ziceam ca este foarte foarte important sa discutam despre alt model legal si administrativ al orasului, pentru ca poate si primarul general sa vina cu o solutie si pentru zona de cartiere. 

Reporter: Deci permiteti sau nu parcarea masinilor pe trotuar?

Ciprian Ciucu: Eu unul am auto si ma invart daca e nevoie si jumatate de ora in loc sa parchez pe trotuar. 

Reporter: Dar pentru bucuresteni va intreb...

Ciprian Ciucu: Trebuie sa dai oamenilor alternative, nu poti sa-i amendezi pur si simplu. Trebuie sa gasim solutii pentru a face parcari nu foarte departe, nu in buza blocului, dar nici foarte departe, nu mai departe de 5 minute de mers pe jos pentru astfel de parcari. Aici, eu pot sa va dau asa, mai degraba o viziune, dar lucrurile trebuie sa fie foarte bine bugetate si cantarite. Vine Ciucu si va zice ca sa o faca si aia si aia si aia, dar cand este vorba de a prioritiza, o sa ai o problema bugetara. Trebuie sa cautam acele solutii pentru ca oamenii sa aiba o alternativa, deci sa nu mai parcheze pe trotuar. Care va fi acea solutie? Parcari etajate, parcari subterane, identificare spatii adiacente pentru parcari, nu pot sa va zic. 

Reporter: Bine, dar avem parcarea de la Universitate si inca 4 parcari in zona si sunt goale, si masinile tot pe trotuar sunt parcate, daca facem o plimbare in jurul redactiei.

Ciprian Ciucu: Stiti ceva? Acum o sa va zic ceea ce cred. Tu, daca vrei omule sa mergi cu masina ca si mine, tu nu poti sa-ti pui acest confort daca se externalizeaza in disconfortul altcuiva. Mamele cu copii nu pot merge pe trotuar cu carutul si trebuie sa iasa pe carosabil, le pui viata in pericol. Bunicii nu se pot duce la scoala cu copiii de mana pentru ca tu pui masina pe trotuar si le pui viata in pericol pentru ca iarasi, trebuie sa iasa in strada. Faptul ca vii cu masina pana in centru si consumi carburant si poluezi, imi afecteaza mie plamanii. Adica, confortul unei singure persoane are externalitati in disconfortul altcuiva si totul are un pret pe care il platesc altii. Nu? Deci oamenii trebuie sa inteleaga acest lucru. Si eu voi incerca sa-i fac sa nu mai vina cu masina in oras, in primul rand. 

Reporter: Ajungem la un alt capitol. Ce veti face pentru cladirile de patrimoniu? Cum le veti proteja? Sunt foarte multe cladiri lasate in paragina, mai au un pic si cad in capul trecatorilor. Cum veti reduce haosul urbanistic din Capitala? Viitorul primar al Capitalei are in sarcina noul plan urbanistic general.

Ciprian Ciucu: In primul, rand patrimoniul este deosebit de important pentru ca de el se leaga viata culturala, identitatea istorica, cat si viata economica a orasului, pentru ca trebuie sa fie valorificat. Ce as face eu aici ar fi sa deschid o discutie cu oamenii care se pricep efectiv la patrimoniu, o discutie realista cu Ministerul Culturii si cu Nicusor Dan, pentru ca tine si el foarte mult la patrimoniu, sa decidem pe bune. Dom`le, care constructie mai e de patrimoniu si care nu mai e? Pentru ca sunt unele, si ma doare sufletul sa spun chestia asta, care nu mai pot fi salvate. Da? Am fost atat de delasatori si neglijenti cu ele, au ajuns intr-un stadiu de degradare incat nu poti veni decat cu o solutie arhitecturala combinata, dar el integral este imposibil de a mai fi restaurat. Sunt altele care nu stiu daca neaparat, fara sa fiu specialist, fara sa imi arog aici o competenta, dar trebuie sa discutam pe bune, aia e de patrimoniu sau nu, si le-as prioritiza, asta este esenta, a prioritiza. 

Reporter: Bine bine, dar ele sunt proprietate privata. Cum il obligi tu pe proprietarul ala sa-si repare cladirea? Pentru ca ori nu are bani, Primaria nu-l ajuta cu nimic, Ministerul Culturii nu-l ajuta cu nimic, institutile nu-si exercita dreptul de preemptiune.

Ciprian Ciucu: Cine a zis ca nu-l ajuta? 

Reporter: Eu vorbesc de situatia actuala.

Ciprian Ciucu: In primul rand, trebuie sa-l ajuti pe om sa gaseasca o solutie de a exploata economic acea proprietate. Cele mai multe sunt in centru. Cele mai multe pot avea si valoare economica si pot fi introduse in circuitul comercial si turistic. Si atunci, daca il ajuti sa gaseasca o solutie economica, in acest fel si redai cladirea orasului, nu numai unui om. Ne bucuram cu totii de patrimoniul nostru cultural si istoric. Si el va fi interesat, fiindca va castiga bani. Asta este solutia. Pe de alta parte, eu va garantez ca peste 80 ani, nu va pot garanta ca nu o sa mai traim pe vremea aia, dar posibil ca peste 80 de ani si blocurile lui Ceausescu de aici, de pe Unirii, sa devina cladiri de patrimoniu. 

Reporter: Referitor la haosul urbanistic, primarul general semneaza si autorizatiile de construire si planurile urbanistice zonale pe expunerea de motive. Ce faceti cu haosul acesta? Adica sa nu se mai perpetueze, care ar fi strategia?

Ciprian Ciucu: Acum sunt in dezbateri niste PUZ-uri. In primul rand, ma uit sa vad la ce s-a facut si la ce e bun. Si mergem si implementam proiectele care sunt acolo si sunt bune si care sunt pe viziunea mea. Cred ca viziune mea este ... Diferenta intre mine si ceilalti candidati este ca ei poate vin cu programe, vin cu planuri, eu vin cu o viziune. Cu o viziune integrata, nu cu masuri disparate. Nu stiu daca am reusit sa va conving, dar am incercat sa prezint o viziune aici si atunci ne uitam ce merge pe viziunea pe care o propun si vom prioritiza acele proiecte care sunt deja prevazute in planul de actiuni care insoteste PUZ-urile. 

Reporter: Ajungem la ultimele 2 intrebari. Dreapta vine cu mai multi candidati la aceste alegeri. Cel putin patru s-au anuntat pana acum, au aparut in sondaje.

Ciprian Ciucu: Care sunt cei patru? 

Reporter: Pai sunteti dumneavoastra, Nicusor Dan, domnul Orban, domnul Basescu.

Ciprian Ciucu: Domnul Basescu nu va candida, iar domnul Orban puteti sa-l considerati tot din partea mea. Eu va garantez un lucru apropo de domnul Orban, fara sa-l atac .. 

Reporter: Cum veti castiga alegerile? De fapt cum credeti ca veti castiga?

Ciprian Ciucu: Eu stiu mai multe despre liberali decat stie domnul Orban si le cinstesc mult mai mult memoria decat multi PNL-isti si pot intra oricand intr-o discutie despre istoria PNL-ului. Cum voi castiga? Ma prezint oamenilor, vin cu viziunea mea si le cer sa ma voteze. 

Reporter: Vorbim in procente. Avem alegeri intr-un singur tur. Trebuie sa pornim de la aceasta realitate.

Ciprian Ciucu: In primul rand, pornim de la realitatea ca nu mai este un Sorin Oprescu, cocotat intr-un turn de fildes, care sa refuze dezbaterea. Toti candidatii stanga, dreapta, de unde vreti dumneavoastra, trebuie sa treaca prin dezbatere. De-abia astept! De-abia astept dezbaterea cu fiecare dintre ei, la orice post de televiziune vor ei. Si oamenii vor vedea diferenta dintre o viziune integrata pe care o propun eu, cine sunt eu, cum ma prezint in fata lor si le cer sa aiba incredere in mine pentru ca eu nu fur, imi repugna ideea de a fura. Identitatea mea este construita ca ONG-ist de atatia ani, pe integritate si corectitudine, ma refer la integritatea mea, de eul meu si voi convinge. Pot sa dezbat orice, cu oricare dintre ei, oricand, in orice mediu vor ei. Asa voi face. 

Reporter: Deci va bazati pe dezbatere?

Ciprian Ciucu: Da, pentru ca acum patru ani Sorin Oprescu s-a izolat. 

Reporter: Si pe puterea oamenilor de a discerne?

Ciprian Ciucu: Da! Si le cer sa aiba incredere in mine. 

Reporter: Ce parere aveti despre Nicusor Dan si ceilalti contracandidati ai dumneavoastra? Si despre programele lor, ce-au prezentat pana acum?

Ciprian Ciucu: Despre Nicusor Dan am o parere foarte buna. L-am sustinut acum patru ani. Lui Nicusor Dan ii spun sa gandeasca mai departe de Primarie. Avem si alte proiecte. Primaria este primul pas pe care il vom castiga, daca vrea sa fie la dreapta si se pozitioneaza si el la dreapta, caci eu ma duc pe zona de centru-dreapta. Deci am o parere buna despre Nicusor Dan, respect ce a facut pana acum. 

Reporter: Si despre programul dansului? Tocmai l-a prezentat ieri.

Ciprian Ciucu: Da, l-am vazut. Nu-l atac pe Nicusor Dan. Ma opresc aici, nu mai zic nimic altceva despre Nicusor Dan, doar ca am o parere foarte buna despre el si ca ii multumesc pentru ceea ce a facut pana acum in Bucuresti. Cred insa ca eu pot sa fac mai mult si cred ca eu pot castiga alegerile. Despre domnul Orban nu am ce parere sa am. Dansul are o istorie in administratie, nu stiu daca a livrat ce a promis, a fost ministru. Stiti ceva? Eu am un mic dinte impotriva tuturor acelora care au fost ministrii ai Transporturilor in Romania, toti, inclusiv cei care au fost presedinti, dar nu pentru ca au fost presedinti ci pentru ca au fost ministrii ai Transporturilor. Dom`le, nu au facut suficient. N-avem centura Bucurestiului. Dom`le, tu ai fost ministrul Transporturilor, nu ma refer la Orban, oricare, si nu mi-ai facut centura in Bucuresti 26 de ani si vrei sa vii acum in fata bucurestenilor ca sa le fi primar? Despre asta vorbim, n-au livrat, n-au livrat cand au fost acolo. Trebuiau sa livreze. 

Reporter: Despre domnul Basescu si doamna Firea?

Ciprian Ciucu: Pe domnul Basescu il pun la categoria ministrul Transporturilor. Ii multumim pentru tramvaiul 41. Doamna Firea, nu stiu ce sa zic de doamna Firea. Dansa are buletin de Bucuresti? 

Reporter: Nu stiu.

Ciprian Ciucu: Stiu ca locuieste in Voluntari. Unde va locui? In Bucuresti sau in Voluntari? Doamna Firea poate sa beneficieze de planul meu de zona urbana functionala daca vrea. Sa vedem, daca ii face buletin de Bucuresti, isi muta .. Diferenta intre mine si ceilalti candidati este ca eu sunt singurul care stau la bloc. Ma intreaba lumea cum ma pozitionez, cine e Ciucu, care e faza cu Ciucu? Ala era cu autostrazi suspendate, asta cu megaspitale. Eu stau la bloc, eu ma bucur de oras, eu traiesc aici. Eu stau la etajul 8, ma duc sa-mi platesc o data pe luna intretinerea si vorbesc cu oamenii de la bloc. Eu ma duc si joc baschet in Moisil sau in Izvor cu oameni pe care nu-i cunosc. Eu ma bucur de orasul asta si vreau sa .. am o miza personala daca vreti. Eu ma duc cu copilul duminica la teatru, la Muzeul Taranului Roman sau in alta parte. Eu ies cu prietenii seara la bere, o data la o saptamana sau doua, in Centru Vechi sau la noi in cartier, unde vrem noi. Eu am o relatie pasionala cu orasul. Am o miza personala, imi doresc dincolo de orice, nu ma intereseaza bani, nu ma intereseaza prestigiul, imi doresc sa-l pun pe baze solide si sa facem ceva cu el. Nu traiesc in Voluntari, nu traiesc in Cotroceni, eu traiesc in cartier. Am fost presedintele Consiliului National de Integritate, am depus declaratia mea de avere. Cum ar fi ca un primar peste 4 ani sa stea tot in Drumul Taberei, la etajul 8, intr-un bloc de 10 etaje. O sa vada foarte clar, ma pot urmari oamenii daca am furat sau nu.


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 „Le-am spus atunci, foarte clar: Într-o lună începe războiul”

4 VIDEO Trebuie să vedeți asta! / Cine o avea interesul ca tot ce poate elimina Rusia din Ucraina să fie dat doar cu pipeta?

5 Turcii intră surprinzător pe Autostrada Transilvania, pe tronsonul unde lucrează românii de la UMB!