Compania Facebook îşi schimbă numele în ''Meta''

Compania Facebook îşi schimbă numele în ''Meta''

Mark Zuckerberg, patronul şi fondatorul Facebook, a anunţat joi un nou nume pentru compania-mamă, "Meta", pentru o mai bună reprezentare a tuturor activităţilor, de la reţelele sociale la realitatea virtuală, însă numele majorităţii serviciilor vor rămâne neschimbate, informează AFP şi DPA.

Fondatorul gigantului tehnologic, acuzat că pune profiturile înaintea oamenilor de către un avertizor de integritate şi de către membri ai Congresului SUA, a ales "meta" - "dincolo de", în greaca veche - pentru a arăta că există "întotdeauna mai mult de construit".

"Am învăţat multe confruntându-ne cu numeroase probleme", a declarat el, spunând că acum este momentul să se tragă învăţăminte pentru "a construi următorul capitol".


Acest anunţ a fost făcut după o oră şi jumătate de prezentare a "metaversului". Potrivit lui Zuckerberg, metaversul reprezintă viitorul internetului, după computere şi telefoane mobile, la care publicul va avea acces pentru a interacţiona, a lucra sau a se distra prin intermediul tehnologiilor (ochelari de realitate augmentată, căşti de realitate virtuală şi altele).



Acest proces de rebranding este interpretat ca o manevră de distragere a atenţiei de către criticii grupului californian, vizat de scandaluri şi controverse, de la dezinformare şi confidenţialitatea datelor la respectarea legislaţiei concurenţei.

Compania "crede că un nou brand o poate ajuta să schimbe subiectul", a reacţionat deja, săptămâna trecută, un ONG alcătuit din activişti anti-Facebook, supranumit în mod ironic "adevăratul consiliu de supraveghere al Facebook" ("The Real Facebook Oversight Board"), după ce au început să circule zvonurile referitoare la o schimbare de nume.

Nemulţumirea autorităţilor şi a societăţii civile s-a amplificat în ultimele săptămâni faţă de dezvăluirile unui avertizor de integritate, Frances Haugen, potrivit căreia Facebook a ales să ignore unele dintre pericole - conţinut toxic pe Instagram pentru adolescenţi, dezinformare care dăunează democraţiei şi altele - în favoarea menţinerii profiturilor.

Cu toate acestea, Mark Zuckerberg vorbeşte despre metavers de câteva luni. El a anunţat deja investiţii de câteva miliarde în următorii ani şi recrutarea a 10.000 de persoane în Europa pentru acest proiect.



Zuckerberg a oferit mai multe detalii joi, descriind un viitor demn de domeniul ştiinţifico-fantastic şi oferind în acelaşi timp informaţii despre mărci în materie de marketing.

În timp ce numele companiei devine "Meta", cel al serviciului său principal, Facebook, rămâne neschimbat.

Mişcarea este similară cu modul în care Google a creat un nou nume pentru compania-mamă, "Alphabet", în 2015 pentru a reprezenta schimbarea sa dincolo de un simplu motor de căutare.

În cadrul planului, marca Oculus, folosită pentru produsele de realitate virtuală ale companiei, va fi retrasă de anul viitor.

Andrew Bosworth, ofiţer-şef de tehnologie, care în prezent conduce departamentele AR (realitate augmentată) şi VR (realitate virtuală) în cadrul companiei, a declarat că de la începutul anului 2022, Oculus Quest de la Facebook se va numi "Meta Quest", în timp ce aplicaţia Oculus App va deveni "Meta Quest App". AGERPRES


populare
astăzi

1 Așa o fi? / Știința oficială i-a declarat lucrările „pseudoștiință”. Colegii râdeau. Presa îl acuza de șarlatanie

2 VIDEO Uite o chestie care merită văzută și care spune multe despre unele personaje „glorioase” după decembrie 1989...

3 Stenograme explozive / când l-a avertizat Putin pe Bush că Ucraina va declanșa o confruntare de durată

4 Amănunte care dau fiori despre cum și-a obținut Putin emisarul american preferat

5 Cum a fost deblocat Pokrovskul de grupul Timur. Imagini rare cu lupte de aproape, prezentate de GUR