„Construită de români împuțiți”/Acuzații scandaloase ale managerului șantierului naval din Liverpool după eșecul noii nave britanice de explorare

„Construită de români împuțiți”/Acuzații scandaloase ale managerului șantierului naval din Liverpool după eșecul noii nave britanice de explorare

Un manager al șantierului naval din Liverpool a fost suspendat după ce a dat vina pe constructorii români care au lucrat la vasul britanic de explorare polară RSS Sir David Attenborough, rechemat în șantier cu defecte tehnice grave.

Nava, numită inițial Boaty McBoatface și redenumită în onoarea celebrului naturalist britanic, nu a trecut testele pe mare, după ce o eroare a împiedicat lansarea bărcilor de salvare, relatează tabloidul britanic The Sun.

Constructorii sunt acum într-o cursă contra timp pentru a face vasul să fie gata de navigație înainte de călătoria sa în Antarctica din toamna acestui an.

În octombrie anul trecut, The Sun a relatat cum “Boaty” nu a putut să navigheze din cauza vremii nefavorabile – în ciuda faptului că a fost construit pentru a fi desfășurat atât în ​​Antarctica, cât și în Oceanul Arctic, petrecând până la 60 de zile în oceanul înghețat.

Carena vasului a fost începută în 2016 fiind programată pentru a fi livrată inițial după doi ani, dar a fost finalizată abia în 2019.

Un manager constructor naval a fost suspendat după ce a dat vina pe personalul în mare parte format din români pentru problemele apărute la construcția navei. El a postat pe rețelele sociale: “Construită de români împuțiți”.

Au fost utilizați constructori români mai ieftini, plătiți cu nouă lire pe oră în locul personalului local plătit cu 14 lire pe oră – pe vasul Sir David Attenborough – o măsură controversată pe tot parcursul proiectului. Surse din interiorul șantierului citate de Sun au dat vina pe “lipsa cunoștințelor și experienței” proiectului.

Întârziere de doi ani în lansare

În 2017, The Sun a dezvăluit cum noua navă de cercetare a Marii Britanii era construită de muncitori străini plătiți cu cinci lire sterline pe oră mai puțin decât lucrătorii britanici.

Ducele și ducesa de Cambridge cu Sir David Attenborough Ducele și ducesa de Cambridge cu Sir David Attenborough, foto: https://www.royal.uk/

Lucrătorii români și polonezi au fost transportați zilnic pentru a lucra la RSS Sir David Attenborough la șantierul naval Cammell Laird din Merseyside, Liverpool – aproximativ 80% din forța de muncă totală.

Ducele și ducesa de Cambridge – Prințul William și soția sa – au participat la ceremonia de numire a navei din 2019 alături de Sir David Attenborough.

RRS Attenborough este cel mai mare proiect de construcție navală din Marea Britanie din ultimii 30 de ani. Comandată de Consiliul Național de Cercetare pentru Mediu, nava are un design Rolls-Royce și va fi operată de British Antarctic Survey atunci când va intra în funcțiune – cu aproximativ doi ani întârziere.

Nava lungă de 128 de metri va permite oamenilor de știință și tehnicienilor să rămână pe mare pe o perioadă mai îndelungată și să studieze mediile polare în lunile de iarnă.

Nava are un tonaj brut de15.000 de tone și va avea un echipaj compus din 30 de persoane, iar numărul oamenilor de știință și personal auxiliar se va ridica la 60.

British Antarctic Survey a confirmat pentru The Sun că RSS Sir David Attenborough s-a întors la șantierul naval Cammell Laird în urma unor defecțiuni.

The Sun

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Sunt acri strugurii / Andra a plecat de la „Vocea României” după numai un sezon: „Mi s-a cerut să fiu rea”

2 Făbricuța de tutișoare a României / Azi, Dana Budeanu, de care a ajuns să râdă și Mândruță!

3 În România nimic nu este întâmplător...

4 Faza anului în București: Milionar cu Ferrari de 450k luând curent de la un Uber

5 Telenovelă locală / „Împăratul înghețatei” din România, super-petrecere pe yacht cu „Prințesa prăjiturilor” de l…