Cum funcționeaza propaganda rusă: site-urile pro-Kremlin din țările baltice au același acționar ascuns printr-o suveică de firme

Cum funcționeaza propaganda rusă: site-urile pro-Kremlin din țările baltice au același acționar ascuns printr-o suveică de firme

Trei site-uri care difuzeaza articole propagandistice pro-Kremlin si anti-occidentale in cele trei tari baltice sunt detinute, printr-o increngatura de firme, de o companie media controlata direct de guvernul rus, arata o investigatie a ziaristilor de la Re:Baltica, citata de The Baltic Times .

Adresele celor trei site-uri de propaganda sunt inregistrate de compania Media Capital Holding B.V., cu sediul in orasul olandez Hilversum. Singurul actionar al companiei inregistrate in Olanda este Media-Kapital, o firma ruseasca detinuta la randul sau de ziarul rus Moskovskiye Novosti. Ziarul, la randul sau, e detinut de agentia de presa RIA Novosti. RIA Novosti apartine guvernului rus si e parte din holdingul media de stat Rossiya Segodnya, care mai detine si Sputnik News.

Cele trei site-uri ale propagandei ruse au numele Baltnews in fiecare din cele trei tari baltice - Letonia, Estonia si Lituania, si, spre deosebire de Sputnik, au incercat pana acum sa-si tina secreta finantarea directa de la Kremlin. Baltnews se adreseaza comunitatilor consistente de rusi din cele trei tari baltice.



Citește și:

populare
astăzi

1 „Dacă ies lovele, ești prietenul lui cel mai bun! Caracter zero”

2 Cum este posibil așa ceva? / Tribunalul București a suspendat recuperarea prejudiciului în dosarul lui Dan Voiculescu

3 „Rușine! Trădător de neam și țară!” / Românii, indignați după arestarea trădătorului care spiona pentru Rusia

4 VIDEO „Nu-mi vine să cred cât e de subestimat!” / Uimirea unui german care a vizitat Bucureștiul / Ce spune despre micii din Obor

5 Rusia modifică unilateral granițele cu două state NATO în Marea Baltică