Datele transmise de un rover al NASA arată că Marte a avut în trecut ingredientele necesare vieţii

Curiosity, un rover administrat de NASA, a detectat numeroşi compuşi organici la suprafaţa planetei Marte şi fluctuaţii sezoniere ale concentraţiei de metan din atmosfera marţiană. Aceste descoperiri, anunţate joi de cercetătorii americani, reprezintă unele dintre cele mai puternice dovezi aduse vreodată în sprijinul teoriei potrivit căreia planeta Marte a putut în trecutul ei să întreţină viaţa, informează Reuters.

Specialiştii de la National Aeronautics and Space Administration (NASA) au insistat asupra faptului că ar putea să existe o serie de explicaţii non-biologice pentru ambele descoperiri făcute de roverul Curiosity într-un sit de pe Marte - Craterul Gale - şi, din acest motiv, chestiunea vieţii marţiene rămâne, deocamdată, o întrebare chinuitoare şi fără răspuns.