Denivelări la podul peste Dunăre de la Brăila, la o lună de la inaugurare. Șofer: „Asfaltul s-a lăsat și a fugit” VIDEO

Denivelări la podul peste Dunăre de la Brăila, la o lună de la inaugurare. Șofer: „Asfaltul s-a lăsat și a fugit” VIDEO

Inaugurat cu mare fast în urmă cu o lună, podul peste Dunăre de la Brăila are deja probleme. Pe toată lungimea lui, asfaltul este plin de denivelări. „Asfaltul este lăsat și este fugit, este refulat încoace, din cauza greutății”, susține un șofer care a filmat denivelările.

Din imaginile filmate de un șofer se observă că inclusiv betonul de la intrarea pe pod este cu denivelări.

„Asfaltul este tasat, este lăsat și este fugit. Este refulat încoace, din cauza greutății. Deci nu este marcajul fugit. A fugit cu tot cu asfalt. Și asta este peste tot, unde se vede așa, este de la refularea asfaltului”, susține șoferul.

Explicația CNAIR: nu s-au respectat restricțiile de tonaj impuse

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, susține că problemele au apărut din cauză că nu s-au respectat restricțiile de tonaj impuse, în zilele caniculare, atunci când masa maximă autorizată ar fi trebuit să fie de 7,5 tone.

„Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj. Știţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri. Aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme", a declarat Cristian Pistol.

Grindeanu: lucrarea este în garanție!

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susține că podul este o lucrare în garanție, iar constructorul are obligația de a remedia problemele care apar.

„ISCTR și celelalte instituții competente trebuie să verifice acest aspect și știu că directorul de la CNAIR a cerut deja acest lucru. Dacă sunt și alte tipuri de probleme, lucrarea este în garanție, după cum știți. Constructorii nu au plecat de pe șantier fiindcă au de demontat macaralele, dar, mai ales, de terminat drumurile de legătură de la pod la Jijila, care trebuie să fie gata până la sfârșitul acestui an. Așa că vor remedia și aceste probleme apărute ", a spus Sorin Grindeanu.

Tot ce trebuie să știi despre „Golden Gate” de România

Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat joi, 6 iulie, și aduce o lungă serie de premiere pentru infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară.

Totodată, podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție post-revoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România.

Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni ai podului sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.

Podul nu traversează doar fluviul, ci leagă România peste Dunăre

Obiectivul care face legătura între provinciile istorice Muntenia , Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.

Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. De asemenea, podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.

Tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost made în România, la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Combinatul siderurgic Liberty Galați.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila FOTO: Ionel Scrioșteanu

Pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedură în premieră pentru România: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal.

Potrivit CNAIR, în perioada 17 iulie-30 noiembrie, se închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri inclusiv, în intervalul orar 21,00 – 6,00, pentru demontarea macaralelor folosite la construcția pilonilor de susținere ai podului.

În perioada închiderii circulației pe timpul nopții, traficul rutier va fi permis doar prin sensurile giratorii amenajate la intersecțiile cu DJ 221B Vădeni (km 1+180) și cu DN 22B (km 4+530) și deviat pe DN 22 către trecere BAC Smârdan – Brăila.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?

5 Rusia susține că Kim Jong-un va fi asasinat