Dezvăluirile unui astronom de top: „Vom detecta viață extraterestră în următorii ani”. Dovezile că „nu suntem singuri”

Omenirea ar urma să detecteze, în curând, viață extraterestră, pe lumi îndepărtate. Afirmațiile vin de la un un grup de experți din Marea Britanie, SUA și Elveția și au fost confirmate de un astronom britanic de top.

În 20 de ani, cercetărorii ar putea găsi viață pe alte planete FOTO Shutterstock

Sasha Hinkley, profesor asociat de astrofizică la Universitatea din Exeter, a susținut că devine „din ce în ce mai probabil” ca semnele revelatoare ale vieții extraterestre să fie descoperite „în timpul vieții sale”.

El a spus că dispozitive precum puternicul telescop spațial James Webb, în valoare de 10 miliarde de dolari, sunt pe punctul de a identifica „biosemnături”: atmosfere de pe exoplanete cu gaze emise de ființe vii, cum ar fi oxigenul care ar putea indica viața, scrie DailyMail.

Planeta pe care a fost detectat dioxidul de carbon FOTO Dailymail

Când ar putea fi descoperită viața extraterestră

Comentariile sale au apărut ca răspuns la declarațiile unui grup de experți din Marea Britanie, SUA și Elveția. Oamenii de știință au insistat că viața extraterestră va fi găsită în următorii 10 până la 20 de ani, lucru care ar urma să fie cea mai mare descoperire din istoria omenirii.

Probabilitatea ca viața să mai existe într-o anumită formă în Univers este destul de mare. Într-adevăr, aș merge până la a spune că se pare, din ce în ce mai probabil, ca detectarea acesteia să se întâmple în timpul vieții mele, a spus profesorul Hinkley.

Pe de altă parte, astrofizicianul a afirmat că, deși au fost detectate semne revelatoare de viață pe lumi îndepărtate, s-ar putea să nu însemne, neapărat, o întâlnire cu extratereștri.

Pentru a fi clar, detectarea vieții pe o altă planetă nu va însemna neapărat că există o civilizație extraterestră pe o altă planetă și nici că suntem pe cale să comunicăm cu astfel de forme de viață. Dovezile descoperirii vieții vor fi probabil găsite prin observarea dezechilibrelor în raporturile speciilor chimice (ozon și dioxid de carbon, de exemplu), care altfel nu ar exista în mod natural fără o eventuală formă de activitate biologică care să conducă la acest dezechilibru”, a adăugat el, pentru The Spectator.

O sută de milioane de lumi din galaxia noastră sunt capabile să găzduiască viață extraterestră, conform unei predicții „conservatoare” a NASA. Agenția spațială susține că vom putea găsi acea viață în următorii 20 de ani. Sunt însă șanse mari să fie în afara sistemului nostru solar.

Dispozitive precum telescopul spațial James Webb, lansat în 2021, are deja capacitatea de a observa cosmosul în detalii fără precedent. Misiunea sa este de a îmbunătăți înțelegerea față de modul de formare și evoluție al planetelor, stelelor și galaxiilor.

Telescopul James Webb, lansat în 2021 FOTO Shutterstock

Alte piese de înaltă tehnologie ale kit-ului spațial sunt deja în pregătire, potrivit profesorului Hinkley. NASA are acum sarcina de a dezvolta o misiune spațială pentru a căuta biosemnături pe exoplanete, până în anii 2040.

Telescoapele spațiale pot analiza deja lumina stelelor care trece prin atmosfera unei planete pentru a-i determina structura chimică.

În august, astronomii au anunțat că dioxidul de carbon a fost descoperit de telescopul James Webb în atmosfera unei planete de mărimea lui Saturn, aflată la 700 de ani lumină distanță. A fost pentru prima dată când oamenii de știință au putut spune, cu certitudine, că au detectat gaze pe o planetă, situată dincolo de sistemul solar.

O atenție deosebită este acordată planetelor din zonele „Goldilocks”, unde oamenii de știință cred că viața are cele mai mari șanse de a evolua și de a înflori. Orbitele planetare din această zonă nu sunt nici prea aproape, nici prea departe de o stea, creând condiții ideale pentru existența apei lichide, despre care se crede că este un ingredient cheie pentru formarea vieții.

De asemenea, se crede că ar putea exista trilioane de planete locuibile în Univers și sute de milioane doar în galaxia noastră.