
Directorul Ford, îngrijorat după ce a demontat o mașină electrică din China: ce îl ține treaz noaptea
Directorul executiv al Ford, Jim Farley, și-a exprimat îngrijorarea crescândă cu privire la avansul producătorilor chinezi de vehicule electrice care intră pe piața europeană cu intenția de a se stabili pe această piață. El îi califică drept o „amenințare existențială” pentru producătorii tradiționali de automobile.
După o vizită în China în mai 2024, Farley a fost impresionat de rapiditatea cu care companii precum BYD, Changan și Xiaomi au dezvoltat tehnologii avansate și modele competitive la prețuri accesibile. „Ceea ce mă ține cu adevărat treaz noaptea este viteza cu care chinezii inovează”, a declarat Farley într-un interviu. „Toată lumea vorbește despre cât de buni sau ieftini sunt, dar ceea ce iese cu adevărat în evidență este cât de rapizi sunt”, scrie Hibridosyelectricos.
Analiza unei concurențe de nivel foarte ridicat
Pentru a înțelege mai bine strategiile concurenților săi, Ford a demontat și analizat vehiculele electrice BYD. Farley a subliniat arhitectura axată pe reducerea costurilor bateriilor cu litiu-ferrofosfat (LFP) utilizate de BYD. El a subliniat, de asemenea, integrarea verticală a acestora, care le permite să își dezvolte propriile baterii, reducând costurile fără a sacrifica calitatea. „Nu plătesc marje deoarece își dezvoltă propriile baterii”, a explicat Farley.
În plus, Farley a recunoscut că, deși sistemele de propulsie BYD nu sunt cele mai eficiente de pe piață, strategia industrială a companiei este suficient de solidă pentru a compensa acest dezavantaj. „Avem nevoie de fabrici mai mici, mai puțină forță de muncă și reducerea complexității”, a afirmat el, subliniind necesitatea îmbunătățirii proceselor de fabricație pentru a fi competitivi în fața strategiei chineze.
Restructurarea strategică a Ford
Ca răspuns la aceste provocări, Ford își restructurează strategia pentru a se concentra pe vehicule electrice mai mici și mai accesibile. Farley a anunțat că compania intenționează să lanseze un model electric ieftin în următorii ani, cu scopul de a egala costurile de producție ale producătorilor chinezi.
Această nouă abordare include dezvoltarea unei noi platforme low-cost pentru vehicule electrice, condusă de Alan Clarke, fost inginer la Tesla. Obiectivul este de a crea vehicule competitive din punct de vedere al prețului și al tehnologiei, adaptate cerințelor pieței globale.
Concurența tot mai mare din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice obligă producătorii tradiționali să se adapteze rapid. Farley a subliniat importanța implementării acestor tehnologii la scară largă și în mod eficient. „Ceea ce mă preocupă cu adevărat este modul în care vom implementa aceste tehnologii la scară largă”, a remarcat el. „Nu este atât de important dacă tehnologia noastră va fi competitivă, cât dacă vom fi capabili să producem la scară largă cu acești noi furnizori”.
Cu industria auto în plină transformare, Ford recunoaște necesitatea de a se adapta la un mediu competitiv în continuă evoluție, în care inovația și eficiența sunt cheia succesului.
Sursa: adevarul.ro