Drulă: Sectorul A13 Braşov-Făgăraş a fost abandonat undeva în sertare de 10 ani şi aş vrea să îl scoatem de acolo şi să îl facem

Drulă: Sectorul A13 Braşov-Făgăraş a fost abandonat undeva în sertare de 10 ani şi aş vrea să îl scoatem de acolo şi să îl facem

Tronsonul de autostradă Braşov - Făgăraş, continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, până la Olimp, şi extinderea Magistralei 5 de metrou până la Pantelimon sunt trei proiecte importante pentru actualul ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, pe care le-a scos ''de la sertar''.

"Sectorul A13 Braşov-Făgăraş a făcut parte din autostrada Transilvania şi a fost cumva abandonat undeva în sertare de 10 ani şi aş vrea să-l scoatem de acolo şi să îl facem, pentru că traficul cere acest sector şi ajută şi Moldova, ajută şi zona Braşovului, ajută şi zona de sud a ţării. Este un coridor important de conectare. Am spus doar Braşov - Făgăraş, pentru că Sibiu - Făgăraş este deja aproape finalizat, studiul de fezabilitate este în derulare de 5 ani şi acolo lucrurile sunt mai avansate", a afirmat vineri Drulă, într-o conferinţă de presă.


Un alt proiect care va fi lansat este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului.

"Alt proiect este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, adică acea autostradă care merge de la nord la sud, ca ocolitoare a Constanţei, să continue peste canalul Dunăre-Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol şi să ajungă, cel puţin în prima fază, până undeva în zona Olimp, un bypass al staţiunilor aglomerate. Avem în fază avansată un studiu de fezabilitate acolo. Numele nu e foarte clar la ce se referă. Se numeşte 'Alternativa Techirghiol', e ce v-am spus eu acum. E un obiectiv important pentru noi şi vom urmări să lansăm acest proiect pentru că are beneficii importante şi trebuie construit", a susţinut ministrul.

Pentru Capitală, şeful de la Transporturi consideră că prioritară este continuarea magistralei de metrou M5 până în Pantelimon, astfel urmând să se mai decongestioneze traficul de suprafaţă.

"În ceea ce priveşte reţeaua de metrou, cea mai importantă linie - am discutat şi cu primarul Capitalei ieri, am avut o scurtă discuţie telefonică, o să avem o întâlnire despre proiectele din zona Bucureşti şi cu primarii de sector, la fel - este după mine în termeni de linie de metrou continuarea M5 de la Eroilor spre centrul Capitalei, la Universitate şi de acolo la Iancului - Pantelimon. Această magistrală est-vest care traversează Capitala, similară magistralei existente M2, care este de la nord la sud, deci este cealaltă axă, ar ajuta enorm în termeni de trafic, care să meargă în subteran şi să decongestionăm ce-i la suprafaţă. Deci, aş vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul este mai mic, unde densitatea populaţiei este mai scăzută şi să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraş. În 2016 se vorbea despre M5 că e pe cale să fie lansată, tot aşa pe cale să fie lansată e şi în 2021, dar eu chiar vreau să fie lansată", a explicat el.

Aceste trei proiecte, a menţionat Cătălin Drulă, sunt importante şi le consider proiecte noi.

Autostrada A4 este Centura ocolitoare a oraşului Constanţa, realizată în regim de autostradă. Aceasta este deschisă integral şi se intenţionează prelungirea ei până la graniţa sudică a României cu Bulgaria. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Mariana Nica, editor online: Irina Giurgiu)


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

3 Voi ați văzut asta? / America, oameni buni...

4 Așa o fi?

5 VIDEO București 2024...