Dunele de nisip bizare, descoperite pe Marte, care îi derutează pe oamenii de știință. Ce au atât de special VIDEO

Imagini ale unor dune de nisip „aproape perfect circulare” de pe Marte, care au fost lansate de NASA , par să îi pună în dificultate pe oamenii de știință. Fotografiile au fost realizate pentru a monitoriza modul în care înghețul dispare la sfârșitul iernii, pe Planeta Roșie.

Dune de nisip „aproape perfect circulare” de pe Marte FOTO NASA

În timp ce dunele de nisip de tot felul dimensiuni și forme sunt comune pe Marte, dunele circulare sunt rare, au spus reprezentanții NASA, într-un comunicat.

Ce dezvăluie dunele circulare, structuri aparte pe Marte

Cercetătorii de la Universitatea din Arizona au transmis că imaginile, surprinse în emisfera nordică a planetei Marte, au scos la iveală dune circulare cu forme asimetrice și laturile lor abrupte, înclinate spre sud. O astfel de descoperire poate dezvălui mai multe despre tiparele dobândite de mișcarea vântului, pe Planeta Roșie, notează The Independent.

Marte experimentează cicluri de patru anotimpuri – vară, primăvară, toamnă și iarnă – similare cu cele de pe Terra. Fotografiile au fost realizate pentru a monitoriza modul în care înghețul dispare, la sfârșitul iernii, pe Planeta Roșie.

În timp ce într-un set de imagini ale NASA, dunele rotunde de nisip par să nu aibă gheață, ele sunt acoperite de îngheț, într-un alt set.

Înclinarea spre sud a dunelor sugerează că vânturile din acel moment de pe Planeta Roșie ar fi suflat nisipul în respectiva direcție, potrivit oamenilor de știință.

Dar ei nu sunt siguri ce ar fi putut face ca dunele să pară aproape perfect circulare.

Dunele de nisip de multe forme și dimensiuni sunt comune pe Marte. În acest exemplu, dunele sunt aproape perfect circulare, ceea ce este neobișnuit”, se arată în comunicatul Universității din Arizona.

Noile imagini au fost surprinse de sistemul de camere High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE) de la bordul navei spațiale Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) care orbitează Marte.

MRO a fost lansat de NASA în 2005 pentru a studia planeta Marte cu scopul principal de a înțelege geologia, clima și căutarea semnelor de apă și a mediilor potențial locuibile de pe planetă.

Nava spațială este echipată cu o serie de instrumente științifice, inclusiv camera HiRISE, precum și radar, spectrometre și alți senzori.

HiRISE este cea mai mare și mai puternică cameră trimisă vreodată pe o altă planetă și este concepută pentru a capta imagini incredibil de detaliate.

Folosind camera de înaltă rezoluție, oamenii de știință continuă să studieze geologia, mineralogia și topografia Planetei Roșii, până la cele mai mici detalii.

De asemenea, aceasta a descoperit, recent, o structură geologică ciudată pe Marte care seamănă cu chipul unui urs.

Camera sa a observat două cratere care par să alcătuiască ochii „ursului” și un deal prăbușit în formă de V, asemănat cu botul său.