Facebook nu poate oferi garanţii că social media sunt bune pentru democraţie, susţine un director al companiei

Facebook nu poate oferi garanţii că social media sunt bune pentru democraţie, susţine un director al companiei

Compania Facebook a avertizat luni că nu poate oferi garanţii că social media sunt în general bune pentru democraţie, dar a subliniat că face tot posibilul pentru a împiedica intervenţia în alegeri a Rusiei sau a altora, relatează Reuters.

Răspândirea de informaţii false sau înşelătoare în social media a devenit o problemă globală, în contextul acuzaţiilor că Rusia a încercat să influenţeze votul în SUA, Marea Britanie şi Franţa, acuzaţii respinse de Moscova.

"Aş vrea să pot garanta că aspectele pozitive le vor depăşi pe cele negative, dar nu pot face asta", a scris pe blogul său Samid Chakrabarti, manager de produs la Facebook, cea mai mare reţea de socializare, cu peste 2 miliarde de utilizatori. Facebook "are datoria morală de a înţelege cum sunt folosite aceste tehnologii şi ce se poate face pentru aceste comunităţi, cum este şi Facebook, să fie cât mai reprezentative, decente şi de încredere", a subliniat el.

Chakrabarti a exprimat totodată regretele companiei legat de alegerile din 2016 din SUA, cu prilejul cărora, conform cifrelor societăţii, agenţi ruşi au creat 80.000 de postări care au fost citite de circa 126 milioane de oameni în decurs de doi ani. Facebook ar fi trebuit să facă mai mult, dar acum recuperează timpul pierdut prin desfiinţarea conturilor suspecte, creşterea vizibilităţii publicităţii electorale şi cerinţa ca cei care postează publicitate electorală să-şi confirme identitatea, a explicat el, insistând totodată că reţeaua a ajutat democraţia prin faptul că, de exemplu, a determinat un număr mai mare de americani să se înregistreze ca alegători.

La rândul său, Cass Sunstein, profesor de drept la Harvard şi consultant la Facebook care a lucrat în administraţia fostului preşedinte Barack Obama, a subliniat într-o postare pe blog că social media sunt un "şantier în lucru" şi companiile trebuie să experimenteze pentru a-şi îmbunătăţi munca.

Directori de la Facebook încearcă săptămâna aceasta să-i liniştească pe europeni în contextul criticilor cu care se confruntă reţeaua pentru răspunsul întârziat în faţa abuzurilor cum sunt discursul de instigare la ură şi campaniile de influenţă externă. Recent, Facebook şi-a extins ancheta internă legată de referendumul din 2016 din Marea Britanie privind ieşirea din UE.

Şi alte companii de social media, cum sunt Twitter şi YouTube, au anunţat măsuri similare de autoreglementare. AGERPRES

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Simple zvonuri?

2 VIDEO Sex mistic în temple, dansuri în pielea goală şi spirale yoga

3 VIDEO Voi vedeți ce se întâmplă pe Autostrada A1 Sibiu - Pitești?

4 Scrisoarea asta nu poate fi adevărată! / Ce le-a scris judecătorilor o moldoveancă despre plăcerea sexului desco…

5 Ea este avocata de 26 de ani care s-ar fi sinucis