Fosile ale unei vidre de mari dimensiuni au fost descoperite în China

Fălci puternice, greutatea și mărimea unui lup. Descoperirea în China a rămășițelor fosilizate ale unei vidre de mari dimensiuni, care datează din preistorie, ar putea clarifica o serie de aspecte ale evoluției acestui mamifer, relatează AFP.

Foto: (c) Mauricio Antón/Natural History Museum of Los Angeles County/Handout via REUTERS

Fosilele animalului, numit "Siamogale melilutra", au fost descoperite în provincia Yunnan, din sud-vestul Chinei, potrivit ultimului număr al revistei științifice britanice "Journal of Systematic Palaeontology". Un craniu complet, dinți, o mandibulă, precum și alte oase au fost scoase la lumina zilei.

Arheologii au descoperit rămășițele animalului în 2010 într-un puț de cărbune, a precizat agenția de presă Xinhua. Ei au stabilit că mamiferul a trăit în urmă cu 6 milioane de ani, cântărea în jur de 50 kg — mult mai mult decât vidrele moderne — și era "de mărimea unui lup" actual, potrivit agenției.

Descoperirea i-ar putea ajuta pe oamenii de știință să reconstituie istoria evoluției mustelidelor, familia de mamifere din care fac parte în special vidrele, bursucii și nevăstuicile.

"Noua descoperire permite recunoaștea unui grup rar de vidre și reprezintă ocazia de a explora raporturile între mai multe fosile enigmatice de mustelide, considerate fie bursuci, fie vidre", notează revista.

Fălcile puternice și dinții mari ai animalului serveau probabil la zdrobirea crustaceelor mari și a moluștelor de apă dulce, au declarat cercetătorii chinezi și americani implicați în studiu.