Fosilele unei balene patrupede, vechi de 42,6 milioane de ani, descoperite în Peru

Paleontologii au descoperit într-o regiune de coastă din Peru fosilele bine conservate ale unui strămoş al balenelor, un animal amfibiu şi patruped, o descoperire care completează cunoştinţele pe care oamenii de ştiinţă le deţineau despre tranziţia acestor mamifere de pe uscat în ocean, informează AFP.

Strămoşii balenelor şi ai delfinilor trăiau pe uscat în urmă cu 50 de milioane de ani, în regiunea în care se află în prezent India şi Pakistan.

Paleontologii au descoperit şi în America de Nord fosile parţiale, datând din urmă cu 41,2 milioane de ani, care sugerează că cetaceele din acea epocă şi-au pierdut capacitatea de a se ridica şi de merge pe uscat.

Noul specimen, descris într-un studiu publicat joi în revista Current Biology, are o vechime de 42,6 milioane de ani şi completează tabloul evoluţiei cetaceelor.