Imagini cu cea mai înaltă și cea mai scumpă construcţie din România. „Golden Gate”-ul de la Brăila, inaugurat de nici două luni, se deșurubează cu mâinile goale. Locuitorii din zonă au surprins în imagini cum șuruburile se desprind din parapeții de pe margine, transmite Digi24.ro.

Bărbat: ”Ce ai făcut, mă, nene, mă? Aoleu, altul! Tot podul așa este. Câte un șurub, și ăla nepus. Totul, nimic nu-i strâns aici la pod. Gaură. Ia uite, aici iese șurubul. Aici nu are”

Imaginile au fost surprinse pe podul de la Brăila, inaugurat cu mare fast în urmă cu mai bine de o lună. Pe al treilea cel mai mare pod suspendat din Europa, unele șuruburi sunt puse de formă. În timp ce altele sunt atât de slăbite, încât se deșurubează fără prea mare efort. Bărbat: Ia, uite, se scoate cu mâna. Se învârt toate șuruburile. Ăsta iese, ăsta iese…

Din fericire, șururburile nu se desprind din structura de rezistență a podului, ci din parapetele de pe margine. Compania Națională de Drumuri arată cu degetul către constructorii care au ridicat podul și amenință că nu semnează recepția lucrării.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Este vorba de neglijență. Pentru că, în mod normal, când sunt șuruburi, le iei dintr-un capăt și le strângi pe rând, pe fiecare. Probabil că au avut mai multe echipe. Echipele nu au fost împărțite pe sectoare, cum trebuie, și au omis, efectiv, să strângă anumite șuruburi. Să ia măsuri pentru a strânge aceste șuruburi. Nu există niciun risc ca podul să se prăbușească.

Player video
00:00
01:14

Context

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea din Europa (ca deschidere centrală), a costat peste 2 miliarde lei, 85% din finanțare fiind asigurată prin fonduri europene, scrie Economedia.ro

Contractul semnat cu Asocierea italo-niponă WeBuild/Astaldi – IHI Infrastructure este unul dintre cele mai mari contracte pentru infrastructura rutieră semnate până acum, fiind depășit de loturile 2 și 3 pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești sau Loturile 1 și 2 ale UMB pe A7 Focșani – Bacău.

Pe lângă viaductul cu o lungime de 1974 metri, contractul include și realizarea a 24 de kilometri de drumuri de legătură, 19 kilometri 2×2 varianta Jijila și alți 4,3 km varianta scurtă Smârdan – Măcin cu profil de Drum Național.

În primii 5 ani de la deschidere trecerea podului va fi gratuită.