Homor (CNADNR): Scopul măsurilor luate a fost de a opri o serie de robineți prin care se scurgeau resursele companiei

Homor (CNADNR): Scopul măsurilor luate a fost de a opri o serie de robineți prin care se scurgeau resursele companiei

Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) susține că, în prezent, există o campanie susținută de boicotare a măsurilor pe care le-a luat de când a venit la conducerea companiei, pentru că "au închis o serie de robineți prin care se scurgeau resursele companiei".

"Trag un semnal de alarmă asupra a cea ce se întâmplă în companie și în afara ei. Eu am primit un mandat pentru a reorganiza compania, să o restructurez, astfel încât să funcționeze după principii legale, normale, totul să se concretizeze în succes: infrastructură de bună calitate, infrastructură de autostrăzi după care tânjim de foarte mulți ani. Am întreprins deja numeroase măsuri concrete care se pare că au deranjat. Scopul măsurilor a fost de a opri o serie de robineți prin care se scurgeau resursele companiei. Se pare că nu a mai fost răbdare și se duce o campanie susținută de boicotare a acestor măsuri care au ca scop revitalizarea companiei", a declarat, luni, Cătălin Homor, într-o conferință de presă.

El a subliniat că acest sabotaj poate veni de oriunde, din interior sau din exterior, însă, "indiferent de unde vine, tot la exterior se ajunge".

Potrivit lui Homor, printre măsurile întreprinse, și care deranjează, se numără sistemul antifraudă de la Fetești, gestionarea lucrărilor de deszăpezire, astfel încât să nu mai fie cazul să alocăm contracte direct unor companii fără negocieri și licitații cum prevede legea.

În plus, directorul companiei susține că a creat atractivitate în ceea ce privește achizițiile publice prin semnarea unor contracte cadru pe patru ani, astfel încât concurența va fi mult mai acerbă, iar rezultatele mai spectaculoase.

"Vor fi contracte semnate cu mai mulți agenți economici pe patru ani, astfel încât iarna să nu ne mai ia prin surprindere. Vom avea același sistem și pentru celelalte lucrări de întreținere, tot acorduri cadru pe patru ani prin care ne-am propus să creștem calitatea infrastructurii rutiere", a subliniat Homor.

În ceea ce privește autostrada Pitești-Sibiu, directorul CNADNR susține că graficele sunt respectate, iar la lotul Orăștie-Sibiu s-a luat decizia de a se executa lucrările de reparații în regie proprie, "pentru a elimina riscul ca procedura să fie sabotată, pentru că riscul este mare", și din dorința de a repune autostrada în circulație cât mai repede. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este septembrie, dar este posibil să fie devansat.

Directorul general al CNADNR a admis că există foarte multe probleme în sistem, dar acestea sunt chestiuni istorice și acestea sunt blamate tocmai de persoane care au făcut parte din conducerea companiei în trecut. "Problemele semnalate vin din perioada în care aceștia au fost la cârma acestei companii. Sunt responsabili cu contractul Bechtel, etc", a mai spus Homor.

El a adăugat că printre alte măsuri care au deranjat se numără și înființarea departamentului de proiectare, care urmează să fie implementat la nivelul companiei, pentru că lipsa acestuia reprezenta o pârghie în a jongla cu proiectele. "Alți robineți se vor opri cu aceste departamente de proiectare", a subliniat directorul CNADNR.

De asemenea, potrivit lui Homor, va fi implementat un departament de control intern, prin care se va controla tot ce se întâmplă în companie, acolo unde riscul de a se produce frauda este mare.

Totodată, șeful CNADNR a atras atenția și constructorilor că, prin dezvoltarea capacității de executare a lucrărilor în regie proprie, Compania va putea rezilia contractele cu aceștia în orice moment.

AGERPRES/(AS — autor: Ana-Maria Vasile, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea)


Citește și:

populare
astăzi

1 Descoperire care dă de gândit în Brazilia...

2 O profesoară de Română care susține că „Luceafărul“ lui Eminescu este roman, greu de demis

3 VIDEO De azi se va circula pe 12 km noi din A0, permițând șoferilor o legătură pe autostradă în partea de sud a Capitalei între DN6, DN5 și DN4

4 „Dacă rămâneam cu el era vai de vieţişoara mea. Era un diavol frumos” / I-a fost amantă lui Florin Piersic timp de 9 ani

5 A început „detonarea” lui Piedone? A apărut o „personajă” nouă în peisaj...