În pofida crizei de cipuri, Porsche mizează pe o nouă creştere a vânzărilor în 2022

În pofida crizei de cipuri, Porsche mizează pe o nouă creştere a vânzărilor în 2022

Constructorul german de automobile sportive Porsche, o divizie a grupului Volkswagen, speră că vânzările sale vor continua să crească în acest an, în pofida deficitului global de semiconductori, transmite DPA.

"Când mă uit la comenzile actuale, sunt foarte încrezător pentru 2022. Creşterea vânzărilor în acest an ar putea fi una similară cu cea din 2021", a declarat directorul de vânzări de la Porsche, Detlev von Platen, într-un interviu acordat revistei germane Automobilwoche.

Anul trecut, Porsche a vândut 301.915 de automobile, un avans de 11% comparativ cu 2020. O nouă creştere cu 11% în acest an ar duce vânzările Porsche la 335.000 de unităţi.

Porsche a profitat de faptul că în interiorul Volkswagen, care regrupează sub umbrela sa 12 mărci, cipurile au fost alocate cu prioritate pentru modelele din segmentul premium astfel încât profiturile să fie păstrate la un nivel ridicat în pofida impactului crizei semiconductorilor asupra producţiei de automobile. În plus, cererea pentru autovehicule noi este la un nivel ridicat, pe fondul unor perioade mari de aşteptare, ceea ce a condus la creşteri de preţuri pe piaţă, în beneficiul constructorilor de automobile.

Producătorii de automobile din întreaga lume au fost afectaţi de un deficit de semiconductori, astfel încât marca principală a grupului Volkswagen, VW, a vândut anul trecut 4,9 milioane autoturisme, cu aproximativ 8% mai puţin decât în anul de criză 2020, când carantinele au paralizat complet producţia de automobile pentru o perioadă. O altă subsidiară din grupul Volkswagen, Audi, a înregistrat şi ea un declin al livrărilor anul trecut, când a vândut 1,68 milioane de autoturisme, în scădere cu 0,7% faţă de 2020.

Analiştii subliniază că automobilele cu un preţ de peste 200.000 de euro nu au cunoscut criza în 2021. Astfel Rolls-Royce, Bentley, Bugatti sau Porsche au cunoscut un an 2021 record, în frunte fiind vânzările de SUV-uri. Un alt fenomen marcant pentru sectorul auto, electrificarea, a început să afecteze şi segmentul de lux. O dovadă în acest sens este Porsche (care a înregistrat şi el un an 2021 record cu peste 300.000 de vehicule vândute), în cazul căruia legendarul model 911 a fost depăşit de berlina electrică Taycan, pentru care vânzările s-au dublat comparativ cu 2020. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

3 Prima intoxicare aruncată pe piață de Antena 3, un sondaj realizat de fostul ginere al lui Dan Voiculescu

4 Da, are 60 de ani și s-a calificat la concursul național de frumusețe Miss Argentina...

5 VIDEO Surpriză totală / Cine ar fi „gurul” discipol al lui Gregorian Bivolaru săltat de mascați. Eugen Mârtz era invitat mereu la B1TV, la emisiunea Al…