Încă un denunțător Boeing a murit. Este al doilea avertizor care-și pierde viața în acest an

Încă un denunțător Boeing a murit. Este al doilea avertizor care-și pierde viața în acest an

Joshua Dean, în vârstă de 45 de ani, fost auditor de calitate la furnizorul Boeing Spirit AeroSystems, a acuzat conduita greșită a managementului calității.

boeing 737 max foto epa efe

Joshua Dean, un avertizor de integritate care a atras atenția asupra defectelor de fabricație ale avionului 737 Max al constructorului Boeing, a murit după o scurtă boală, fiind al doilea avertizor al Boeing care moare în acest an.

Dean, în vârstă de 45 de ani, fost auditor de calitate la furnizorul Boeing Spirit AeroSystems, a depus o plângere la Administrația Federală a Aviației (FAA), în care susținea că „a fost comisă o abatere gravă și grosolană de către conducerea superioară a calității liniei de producție a 737” de la Spirit.

În 2018 și 2019, două avioane 737 Max au fost implicate în accidente fatale, în care au murit 346 de persoane. Dean a fost concediat de Spirit anul trecut și a depus o plângere la Departamentul Muncii, susținând că concedierea sa a fost o represalii pentru că a ridicat probleme de siguranță, scrie theguardian.com.

Potrivit Seattle Times, Dean a fost spitalizat după ce a avut probleme de respirație. El a fost intubat și a dezvoltat pneumonie și o infecție gravă înainte de a muri două săptămâni mai târziu.

„S-a stins din viață ieri dimineață, iar absența sa va fi profund resimțită. Te vom iubi mereu Josh", a declarat mătușa lui Dean, Carol Dean Parsons, prin intermediul Facebook.

Dean a fost reprezentat de aceeași firmă de avocatură care l-a reprezentat pe denunțătorul Boeing John „Mitch” Barnett. Barnett, în vârstă de 62 de ani, a fost găsit mort în martie din cauza a ceea ce părea a fi o rană de glonț autoprovocată.

Barnett a petrecut aproape trei decenii la Boeing și a declarat pentru New York Times în 2019 că a găsit „grupuri sau așchii de metal” atârnând deasupra cablajelor comenzilor de zbor care ar fi putut provoca daune „catastrofale” dacă ar fi penetrat firele.

El a susținut că managementul i-a ignorat plângerile și l-a mutat în altă parte a uzinei.

Luna trecută, un alt denunțător de la Boeing, Sam Salehpour, a declarat în Congres că la Boeing nu există „nicio cultură a siguranței” și a susținut că angajații care au tras semnalul de alarmă au fost „ignorați, marginalizați, amenințați, marginalizați și chiar mai rău”. El a declarat că s-a temut de „violență fizică” după ce și-a făcut publice îngrijorările.

Autoritățile de reglementare din SUA investighează în prezent Boeing după ce, în ianuarie, un Boeing 737 Max 9 a explodat în aer, în timpul zborului, un panou de ușă.

Reuters a raportat luna trecută că Departamentul de Justiție analizează acum dacă Boeing a încălcat un acord care l-a protejat de urmărirea penală în legătură cu accidentele fatale din 2018 și 2019.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Nu mai sunt bani? / Mica Recalculare a pensiilor, în ritm de melc. Doar 65.000 de decizii emise, sub 10%. Ce probleme sunt?

2 BREAKING Curtea de Justiție a UE a stabilit că salariile și pensiile magistraților din România trebuie să fie mari, dar corelate cu salariul mediu di…

3 Începe „curățenia” în companiile de stat. Vicepremierul Oana Gheorghiu va coordona reforma, iar „lista neagră” va fi aprobată joi

4 Impozitul pe mașini, în funcție de capacitatea motorului, dar și de norma de poluare. Autoturismele pentru care taxele ar putea scădea

5 Țara care ar sări prima în ajutorul României dacă am fi atacați. Istoric: „Un vecin bun e mai valoros ca un frate aflat departe”