Inspecție pe șantierul podului de la Dunăre, ce leagă Brăila de Tulcea. Care este stadiul drumurilor de legătură

Inspecție pe șantierul podului de la Dunăre, ce leagă Brăila de Tulcea. Care este stadiul drumurilor de legătură

Oficiali de la Ministerul Transporturilor au făcut o nouă inspecție pe șantierul podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila. A fost verificat totodată și stadiul drumurilor de legătură.

O nouă inspecție la podul suspendat peste Dunăre FOTO: Irinel Scrioșteanu

„Am convocat în șantier factorii responsabili de această lucrare pentru a vedea ce lucrări mai sunt de executat și care sunt măsurile ce trebuie luate, în așa fel încât desfășurarea acestora să fie într-un ritm care să permită darea în trafic a acestui obiectiv, inclusiv cu drumurile de legatură, cât mai repede și în condiții optime. Am văzut din partea antreprenorilor începutul unui nou tip de abordare, una pozitivă, care mă face să cred că ritmul lucrărilor va fi accelerat și predictibil”, a transmis secretarul de stat Irinel Scrioșteanu de la Ministerul Transporturilor.

Potrivit sursei citate, până acum, s-au așternut 32.000/80.000 tone asfalt aferente primei etape a drumurilor de legătură + pod și continuă asfaltarea pe acestea, pe ambele maluri.

„În funcție de evoluția lucrărilor din februarie-martie, care depind de mobilizarea antreprenorilor, dar și de condițiile meteorologice, vom comunica în ce luna din acest an vom da în trafic acest obiectiv”, a mai adăugat Scrioșteanu, pe Facebook.

Podul suspendat peste Dunăre, verificat FOTO: Irinel Scrioșteanu

Podul suspendat peste Dunăre, verificat FOTO: Irinel Scrioșteanu

În zona podului suspendat peste Dunăre se fac o serie de lucrări, precum: armarea, cofrarea și turnarea ultimelor două porțiuni din placa de suprabetonare a structurilor blocului de ancoraj Jijila; montarea elementelor sistemului de dezumidificare aferent cablului principal; aplicarea primului strat (primer) aferent hidroizolației; săpătura, armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de bază aferente Turnurilor Jijila și Brăila, acestea fiind ultimele elemente de structură ale pilonilor.

Stadiul drumurilor de legătură-zona malului Brăila

- Km 4+500 (giratoriu 3) și km 1+200 (giratoriu 2): se montează bordurile și pavelele;

- Km 4+500 (viaduct): se montează dalele de racordare;

- Pod km 2+222: se cofrează și betonează grinda de parapet;

- Km 2+800 Centru de Întreținere și Coordonare: se lucrează la compartimentările atelierului mecanic și a clădirilor anexe și se așterne stratul de formă în zona parcării;

- Pod km 1+759: se efectueaza lucrări de armare, cofrare și betonare a plăcii de suprabetonare;

- Km 1+200 - 4+500: se montează parapetele în zona podurilor;

- Km 2+450 - 2+409 și km 1+700 - 1+390: se așterne stratul superior de fundație (piatră spartă);

- Se execută lucrări de realizare a rigolelor de acostament necesare drumului principal;

- Se execută lucrări de profilare taluz în zona bretelelor 1, 2, 3 și 4 și în zona drumului principal.

Se lucrează la drumurile de legătură de la podul suspendat FOTO: Irinel Scrioșteanu

Se lucrează la drumurile de legătură de la podul suspendat FOTO: Irinel Scrioșteanu

Zona malului Jijila

- Giratoriu 4: se montează bordurile și pavelele;

- Km 7+300 (stația de taxare): se execută lucrări aferente structurii și la canalizării pluviale, precum și așternerea straturilor de asfalt în zona acesteia;

- Podeț casetat km 7+810, pod km 9+469 și pod km 11+779: se armează, cofrează și betonează elevațiile;

- Km 0+000 - 2+000: se așterne primul strat de asfalt AB 31,5;

- Pod km 3+320: se betonează trotuarele și grinzile de parapet;

- Km 0+000 - 4+365 DL (drum de legătură): se montează parapetele în zona podurilor;

- Drum principal și drum de legătură: se lucrează la montarea casiurilor necesare scurgerii apelor pluviale și la profilarea taluzilor.

Cea mai înaltă construcţie din România

Podul suspendat peste Dunăre , „Golden Gate-ul” de la Brăila, va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. De asemenea, va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune. Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime de 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 Misterioasa navă iraniană care s-a întors ieri, subit, după trei ani, acasă

3 Document secret rusesc obținut de Washington Post

4 Foarte interesante amănunte...

5 Eduard Hellvig, atac dur la medicul Cîrstoiu: „Când spectacolul începe să fie fluierat, își iau trusa de machiaj și își văd de drum”