Invenția revoluționară a cercetătorilor americani: dispozitiv care transformă aerul în energie electrică cu ajutorul unei bacterii

Oamenii de știință de la Universitatea Massachusetts Amherst au dezvoltat un dispozitiv capabil să transforme vaporii de apă din atmosferă în energie electrică, o descoperire tehnologică care ar putea revoluționa domeniul energiei verzi, conform unui articol publicat pe site-ul  universițății .

Dispozitivul denumit „Air-gen” a fost dezvoltat de inginerul Jun Yao și microbiologul Derek Lovley. Practic este un generator alimentat cu aer, cu nanofire de proteine ​​conductoare electric produse de bacteriile Geobacter.

„Literalmente creăm electricitate din aer. Air-gen generează energie curată 24/7″, a declarat Jun Yao despre dispozitivul său.

Air-gen folosește o proteină naturală pentru a crea electricitate din vaporii de apă din aer (umiditate). Dispozitivul necesită doar o peliculă subţire de nanofire proteice cu o grosime mai mică de 10 microni.  Pe partea de jos a peliculei se plasează un electrod, în timp ce un alt electrod, de dimensiuni mai reduse, este poziționat deasupra peliculei, acoperind doar o parte din ea. Electrozii sunt conectați la nanofirele proteice, iar după ce pelicula absoarbe vaporii de apă din atmosferă, în urma unor procese electro-chimice se creează condițiile ce generează curent electric între cei doi electrozi.

Această nouă tehnologie este nepoluantă, regenerabilă și are costuri reduse. Ea poate genera energie chiar și în zone cu umiditate extrem de scăzută, iar spre deosebire de alte surse de energie regenerabilă, nu necesită condiții favorabile pentru o funcționare eficientă. ( vânt în cazul sistemelor eoliene, soare în cazul sistemelor solare).

Cercetătorii susțin că actuala generație de dispozitive Air-gen este capabilă să alimenteze electronice mici, iar următorul pas este extinderea aplicabilității lui spre brățările de fitness și ceasuri inteligente, eliminând astfel nevoia de baterii tradiționale.

“Scopul final este realizarea sistemelor la scară largă. De exemplu, tehnologia ar putea fi incorporată în vopseaua de perete ce ar putea ajuta la alimentarea casei, sau putem dezvolta generatoare independente de energie ce furnizează energie electrică în afara rețelei. Odată ce vom ajunge la o scară industrială de producție a firelor, mă aştept să putem realiza sisteme mari, care să contribuie major la producția de energie durabilă. Aceasta este doar începutul noii ere a dispozitivelor electronice pe bază de proteine” a mai adăugat Jun Yao.

Sursa:  University of Massachusetts Amherst