Jumătate dintre români îşi vor petrece vacanţa în România; cei mai mulţi aleg city-break-urile (studiu)

Jumătate dintre români îşi vor petrece vacanţa în România; cei mai mulţi aleg city-break-urile (studiu)

Jumătate dintre români (50%) plănuiesc să-şi petreacă vacanţa din următoarea perioadă în România, în contextul pandemiei de COVID-19, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, publicat marţi.

Cercetarea realizată de Hospitality Culture Institute şi firma de cercetare de piaţă Exact Business Solutions, evidenţiază faptul că 52% dintre persoanele care preferă să călătorească de obicei în ţară au educaţie ridicată, iar 48% au educaţie medie.

Potrivit sursei citate, 53% dintre românii care călătoresc mai des în ţară decât în străinătate înregistrează mai puţin de 4.000 de lei venituri medii/gospodărie. În acelaşi timp, o treime (33%) dintre aceştia sunt angajaţi, 29% sunt experţi/specializaţi în anumite domenii, iar în aceeaşi pondere nu lucrează în prezent, adică sunt în şomaj sau în concediu post-natal.

De asemenea, 35% dintre respondenţi susţin că încă nu şi-au planificat zilele libere de anul acesta şi doar 15% doresc să îşi petreacă vacanţa în străinătate, iar 7% nu vor avea concediu sau îl vor petrece acasă.

Dintre românii care preferă vacanţele în destinaţiile din ţara noastră, 63% preferă city-break-urile, din care 33% de două ori pe an, iar 30% o dată la fiecare 2 - 3 luni.

În ceea ce priveşte bugetul alocat pentru concediu, 40% dintre turiştii români alocă într-o destinaţie locală între 501 şi 1.000 lei/persoană pentru un city break, iar 34% mai puţin de 500 de lei/persoană pentru acelaşi tip de vacanţă.

Printre destinaţiile autohtone preferate de către români se află: Braşov, Constanţa sau Cluj-Napoca.

Conform cercetării, 64% dintre români preferă să meargă cu maşină personală în concediu şi 13% cu trenul. Aproape o treime dintre turiştii locali (31%) care călătoresc în România preferă să se cazeze într-o locaţie informală (la gazdă), iar 45% aleg să plătească doar pentru cazare.

Studiul a fost realizat prin metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview - Exact Panel).

Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Cele mai importante proiecte ale organizaţiei sunt: Conferinţa Naţională a Industriei Ospitalitatii (aflată la ediţia a 4-a), Horeca Business Accelerator, Romanian Hospitality Awards, National Food Service research şi Intimate roundtable conversations. AGERPRES


populare
astăzi

1 Cine sunt „valorile speciale” cărora le datorăm condamnarea României la CEDO în dosarul Danileț. Cu nume și prenume

2 Stolojan, atac la guvern / „Pensionarii care provin din clasa de mijloc (care a avut venituri salariale între 3.000 și 10.000 mii de lei brut) au puter…

3 „Avertismentul” unei tinere chinezoaice, stabilită în țara noastră: „România este periculoasă pentru fete”. Motivul este surprinzător

4 Tudorel Toader face dezvăluiri din culisele mandatului său de ministru: „La legile justiției s-a creat o psihoză” / „Dragnea insista să modificăm conţin…

5 ANRE a pierdut intenționat un proces de 100 de milioane de lei, spune departamentul juridic al instituției, care a sesizat DNA