Mai puține nave de croazieră aleg ca destinație Portul Constanța

Mai puține nave de croazieră aleg ca destinație Portul Constanța

Pentru sezonul de croaziere 2016, care va începe pe 28 martie odată cu sosirea navei de pasageri MSC Opera, doar 22 de pacheboturi și-au planificat escale turistice în Portul Constanța. În 2015, la terminalul de pasageri, au sosit 36 nave de croazieră cu 35.000 turiști la bord, asigurând poziția de top în Marea Neagră a Portului Constanța, cu cele mai multe nave de croazieră și cei mai mulți pasageri din regiune.

Potrivit unui comunicat de presă al directorului general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) Constanța, Valeriu Ionescu, din totalul celor 22 de nave de pasageri care au fost avizate până acum pentru escale turistice la Constanța, șapte nave vor sosi pe fluviu și pe Canalul Dunăre-Marea Neagră.

'După cum se observă, se menține tendința sosirii în Marea Neagră a pasagerelor de capacitate mare, cele mai multe din generația nouă, cu servicii de calitate și multiple facilități la dispoziția turiștilor dar în contextul actual, sezonul 2016 se anunță a fi atipic, din punct de vedere al sosirilor pentru aceste categorii de nave, dar noi continuăm eforturile pentru atragerea companiilor de croazieră și a turiștilor în Portul Constanța', se arată în comunicatul de presă.

Cu privire la structura planificărilor pentru escale turistice în actualul sezon de croaziere, se remarcă Compania MSC, care și-a planificat șase sosiri, cu navele MSC Opera și MSC Lirica, dar și revenirea Companiei Costa Crociere în Marea Neagră și în Portul Constanța, cu nava Costa Neoromantica.

De asemenea, anul acesta Portul Constanța va găzdui și ce-a de-a doua ediție a competiției Black Sea Tall Ships Regatta, între 8 și 11 septembrie, la care vor lua parte cele mai spectaculoase veliere din lume.

O prezență deosebită în acest an va fi velierul Royal Clipper, una dintre cele mai luxoase nave de croazieră din lume, lansată la apă în anul 2000, în prezența reginei Silvia a Suediei, care a avizat două sosiri la Constanța, în lunile mai și iunie.

Royal Clipper, supranumită Steaua Mărilor, este un velier cu cinci catarge. Nava de croazieră a fost proiectată de arhitectul naval polonez Zygmunt Choreń pentru Compania Star Clippers Ltd. din Suedia care a construit-o folosind o coca din oțel existentă, care a fost modificată în Șantierul Naval Gdańsk. Interiorul clasic al navei a fost definitivat și finisat în Șantierul Naval Merwede în iulie 2000. Lucrările de renovare au inclus frescografii realizate de Rainer Maria Latzke, care completează interiorul mediteranean al navei.

Nava a fost proiectată având la bază modelul unei celebre nave de război germane, velierul din oțel cu cinci catarge Preusen, construit în 1902, având la bază proiectul inginerului Georg Wilhelm Claussen. Potrivit datelor tehnice, nava are greutatea de 5.000 de tone brut, lunginea de 134,8 m, cinci catarge și este propulsată de 42 de vele cu o suprafață totală de 5.202,6 m˛ dar și de două motoare Caterpilar diesel de 3.516 C.P. Velierul de croazieră poate ambarca 227 de pasageri în cele 114 cabine de lux și are echipajul alcătuit din 106 marinari și stuarzi.

Compania armatoare, Star Clippers susține că ea este cea mai mare "corabie adevărată ", construită vreodată, de când a fost lansat la apă originalul velier Preussen. Nava este inclusă în Guinness World Records drept nava în serviciu având ce-a mai mare suprafață velică de acțiune la bord, cu cei 5.202 de metri pătrați de velatură. Nava este înregistrată în Malta. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

3 Da, are 60 de ani și s-a calificat la concursul național de frumusețe Miss Argentina...

4 Prima intoxicare aruncată pe piață de Antena 3, un sondaj realizat de fostul ginere al lui Dan Voiculescu

5 VIDEO Surpriză totală / Cine ar fi „gurul” discipol al lui Gregorian Bivolaru săltat de mascați. Eugen Mârtz era invitat mereu la B1TV, la emisiunea Al…