Margareta Pâslaru îi ia apărarea lui Babasha, după momentul său alături de Coldplay: „Formidabilă publicitate”
Margareta Pâslaru, faimoasa artistă de 80 de ani din România, i-a luat apărarea lui Babasha, cântărețul huidiuit minute în șir din cauza prestației pe care a avut-o miercurea trecută la concertul ColdPlay din Capitală.
Margareta Pâlsaru îi ia apărarea lui Babasha Foto: Facebook
Artista supranumită „Pasărea Măiastră” a șlagărelor românești, cu o carieră în muzică de peste 65 de ani, a transmis câteva cuvinte de încurajare pentru tânărul de 22 de ani care a provocat un scandal monstru în lumea muzicii românești.
„«Varietăți» se numeau spectacolele în anii ’60, ceva diferit, 2-3 minute pe gustul fiecăruia. Vorba ceea, într-un show de trei ore, nu-i bai. Formidabilă publicitate…”, este mesajul publicat de Margareta Pâslaru, pe pagina sa personală de Facebook.
Astfel, potrivit cunoscutei artiste, intervenția artistică a lui Babasha din cadrul concertului Coldplay a fost ceva total normal, și s-a potrivit perfect în momentul artistic care a avut loc atât miercuri cât și joi pe Arena Națională.
Interpretul de manele a adus România și în atenția presei internaționale, deschizând discuția situației legate de rasismul, tot mai prezent în România.
Euronews și The Independent, publicații internaționale care au relatat evenimentul, afirmă că „huduielile la adresa cântărețului rom la spectacolul Coldplay din București reaprind dezbaterea despre rasism din România”, și că „genul muzical vechi de secole stârnește fantome de rasism”.
Publicația scrie că manele îmbină muzica populară cu sunete electronice moderne, și le compară cu turbofolk, popular în Serbia vecină, skiladiko grecesc sau chalga din Bulgaria. Totodată, adaugă că spre deosebire de turbofolk, care a devenit celebru abia în anii 1990, manelele - interpretate în mare parte de artiști romi - au o istorie mult mai lungă și sunt adânc înrădăcinate în tradițiile comunității de romi, manelele clasice datând de la sfârșitul secolului al XVIII-lea, când au fost aduse în România de către romi, din Istanbul.
Aceste publicații afirmă că sunt critici care iau încă în derâdere acest gen muzical, până în zilele noastre, pentru limbajul ei și versurile banale. Totodată menționează că au mers atât de departe încât unele orașe din România au interzis manelele în spațiile publice, remarcând că în martie 2010, primăria municipiului Cluj le-a interzis taximetriștilor să asculte genul în timpul serviciului, în timp ce aceeași regulă a fost aplicată și la Galați împotriva operatorilor săi de transport public în luna mai a aceluiași an.
Experții ar atribui rezistența acelorași motive din spatele respingerii împotriva rap sau reggaeton - genuri acum văzute ca fiind mainstream, dar lansate de grupuri defavorizate.
Sursa: adevarul.ro