Marinari români dispăruți misterios în Triunghiul Bermudelor. Zona din Marea Neagră unde acul busolei devia cu 15 grade, iar „marea arde“

Marinari români dispăruți misterios în Triunghiul Bermudelor. Zona din Marea Neagră unde acul busolei devia cu 15 grade, iar „marea arde“

Triunghiul Bermudelor din Oceanul Atlantic rămâne cel mai misterios loc de pe Pământ, unde, de-a lungul timpului, ambarcaţiuni şi avioane au dispărut fără urmă. Mai mulți marinari români au dispărut fără urmă în întinderea albastră care ascunde încă multe taine.

Triunghiul Bemudelor, cel mai misterios loc de pe pământ

Trei marinari români au dispărut în Triunghiul Bermudelor în anul 2000, după ce mineralierul „Leader L“ pe care navigau s-a scufundat în mod misterios.

Vasul construit în anul 1977 avea la bord 31 de navigatori şi se deplasa pe ruta Spania-New York, fiind încărcat cu sare. Echipajul era format din 31 de marinari greci, filipinezi, dar şi patru români.

În noaptea de 23/ 24 martie a.c., la ora 00.31, comandantul a dat ordin de abandon al navei. În 45 de secunde, «Leader L» s-a scufundat. Printre cei 31 de oameni se aflau şi Mihai Drăgoi (39 ani) – fitter (lucrător de întreţinere), Laurenţiu Vartic (39 ani) – ofiţer electrician, ambii din Constanţa, Florin Claudiu Ilie (33 ani) – ofiţer mecanic, din Piteşti, şi Chivu Olteanu (42 ani) – fitter, din Brăila.

Cei patru români fuseseră angajaţi pe navă prin intermediul firmei «Bright Maritime Services» S.R.L. Constanţa, firmă de crewing, care dispune de licenţă de la Ministerul Transporturilor, scrie Constantin Cumpănă.

În apele Atlanticului au fost găsiți doar 13 supravieţuitori și șase morți. Mihai Drăgoi a fost recuperat din mare, transportat la spital pentru îngrijiri medicale şi recuperare, apoi a fost dus la un hotel din Bermuda.

Reprezentanţii firmei «Bright Maritime» au declarat la vremea respectivă că detaliile apărute în presă despre modul în care s-a scufundat mineralierul reprezintă invenţii.

Naufragii misterioase în Marea Neagră

Şi în Marea Neagră se întâlnesc anomalii similare cu cele care se petrec doar în Triunghiul Bermudelor. O forţă necunoscută atrage vapoarele spre stânci, iar în zona Insulei Şerpilor marea ia foc.

Comandantul de navă Valentin Stan, care a colindat aproape tot globul, a povestit pentru Adevărul că, atunci când trecea cu vaporul prin zona Tuzla-Caliacra, acul busolei se mişca necontrolat. „Aici aşa se întâmplă de când e lumea şi pământul. Timonierul folosea girocompasul, care nu era influenţat de perturbaţiile magnetice“, spune el.

Datorită noilor dispozitive de navigaţie, comandanţii ştiu să treacă de această zonă fără să se producă tragedii navale, însă la începutul anilor 1900, atunci când tehnica nu era avansată, în zonă s-au produs multe accidente navale. Vapoarele nu se mai puteau orienta din cauza faptului că busola nu mai funcţiona şi, nu de puţine ori, vasele eşuau sau se loveau de stânci.

Nava de pasageri „Împăratul Traian“, construită în 1906 în şantierele din Franţa, a căzut victimă unei astfel de deviaţii magnetice şi a naufragiat pe stânci, la 12 mile de Capul Tuzla, în dreptul satului Tatlageac, în anul 1927.

Nava Împăratul Traian - Muzeul de Istorie a Moldovei - IAȘI (culturalia.ro)

Nava Împăratul Traian - Muzeul de Istorie a Moldovei - IAȘI (culturalia.ro)

Presa anilor 1930 a scris despre astfel de fenomene care au avut loc în Marea Neagră. „Din Constanţa ne parvine o ştire care, fără îndoială, va provoca o enormă senzaţie în toate cercurile de ştiinţă din lume. Este vorba de un fenomen curios, constatat de navigatori, care explică întrucâtva cauza ultimelor eşuări de vase. Numeroşi căpitani de vapoare au depus rapoarte la Căpitănia Portului, prin care semnalează că pe Marea Neagră, în drum spre Constanţa, pe litoralul românesc, între Şabla şi Tuzla, busola nu mai funcţionează normal.

Marinarii semnalau faptul că intervine o forţă necunoscută, care face ca acul magnetic al busolei să devieze spre Vest, cu aproximativ 15 grade. Și vaporul «Împăratul Traian» i-a căzut victimă unei astfel de anomalii. „Actualmente, vasul a deviat foarte mult, înclinându-se din ce în ce. Din cauza greutăţii, vaporul a săpat un şanţ de 90 de centimetri. Apa a înaintat şi a trecut în etajul superior“.

„Lucrările de salvare sunt aproape de prisos“, scria ziarul „Curierul“ vineri, 4 martie 1927, text preluat în volumul „Voiaje neterminate“, semnat de Corina Apostoleanu şi Constantin Cumpănă. Pe 16 iunie, în timpul acţiunilor de dezeşuare a navei, au murit trei marinari.

Acesta nu este singurul caz semnalat la Căpitănia Portului Constanţa. Comandantul vaporului englez „Skotisch Bart“, al agenţiei Watson&Yowell, sosind cu vasul la Constanţa, a depus la Căpitănia Portului un raport citat de jurnaliştii de la „Dacia“ pe 6 ianuarie 1928. În raport se arată că „începând din dreptul punctului Şabla şi până la Sud de Constanţa, o forţă necunoscută intervine şi face ca acul busolei să devieze spre vest cu 15 grade, fapt care, de nu s-ar observa, poate cauza o eşuare a vasului, la ţărm, în special când marea nu-i senină“.

Despre un alt Triunghi al Bermudelor se vorbeşte că s-ar afla în imediata vecinătate a Insulei Şerpilor. În 5 decembrie 1945, cinci bombardiere americane au dispărut acolo. O altă dispariţie misterioasă s-a petrecut mult mai recent, în 1990, când un mic aparat de zbor grecesc a dispărut la numai 30-40 km de ţărmul românesc. De asemenea, de-a lungul timpului, mai mulţi pescari au povestit cum „marea arde“.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

3 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?

4 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

5 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”