Ministrul Răzvan Cuc se declară dezamăgit de autorul studiului de fezabilitate al Autostrăzii Sibiu-Pitești

Ministrul Răzvan Cuc se declară dezamăgit de autorul studiului de fezabilitate al Autostrăzii Sibiu-Pitești

Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, a declarat luni, în cadrul unei conferințe de presă susținute în Portul Midia, că este dezamăgit de întârzierile înregistrate în raport cu termenele prevăzute în elaborarea și predarea studiilor de fezabilitate pentru autostrada Pitești-Sibiu, de către compania contractantă.

Sursa foto: Răzvan Cuc / Facebook

"Autostrada Pitești — Sibiu, secțiunile, capetele unu și cinci, după cum știți, au fost ridicate pe SEAP, proiectare și execuție. Urmează ca să ridicăm până la sfârșitul lunii octombrie și celelalte porțiuni — doi, trei și patru. Ce vreau să vă precizez, sunt un pic dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru Sibiu — Pitești, pentru că noi am prelungit termenul acestei firme. Eu am găsit proiectul blocat în minister când am ajuns; s-a prelungit cu încă șase luni pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci secțiuni, iar până în momentul de față ne-a adus secțiunile unu și cinci, evident, pe care le-am și lansat pe SEAP, și secțiunea patru. Secțiunile doi și trei urmează să le aducă. Dacă nu se vor încadra în termenul contractual, încheiem contractul cu ei. Noi oricum avem un plan de rezervă, este un proiect foarte important pentru România și nu va fi pus sub nicio formă în pericol și dacă nu mai prelungim perioada în continuare pentru Pitești — Sibiu, compania are deja planul pus la punct astfel încât să ne menținem termenul și în octombrie să avem lansat întreg tronsonul Sibiu — Pitești pe SEAP" — a spus Cuc.

Ministrul Transporturilor a mai subliniat că proiectele mari de infrastructură de transport contribuie în mod esențial la absorbția fondurilor europene, dacă sunt implementate corect și fără întârzieri nejustificate.

"Este foarte important din punct de vedere economic și în al doilea rând pentru absorbția de fonduri europene. Toată lumea vorbește de absorbție, dar vedem că absorbția în momentul de față se realizează doar prin proiectele fazate — vorbim despre Lugoj — Deva, Sebeș — Turda. Pentru a asigura absorbția de fonduri europene, evident trebuie lansate proiectele, și aici Sibiu — Pitești este unul dintre ele, centura pe sud, la profil de autostradă — vorbim practic de veriga lipsă din coridorul patru, pentru că nu putem să închidem coridorul patru prin centura existentă care este suprasaturată. Chiar dacă și acolo am deblocat proiectele de decongestionare la Domnești, Popești, Berceni și extindere pe anumite porțiuni la patru benzi, dar centura nouă, la profil de autostradă, este necesară, este lansată, e vorba de 51 de kilometri de drum la profil de autostradă. Valoarea este undeva la 500 de milioane de euro" — a precizat ministrul.

În final, oficialul guvernamental a remarcat faptul că majoritatea proiectelor majore de infrastructură sunt adjudecate și ulterior lansate în execuție cu mari întârzieri din cauza sistemului de contestare a licitațiilor.

"Tot ce sper, și am transmis foarte serios avertismentul acesta către toate firmele care participă, să nu mai facă contestații. Au termen undeva la trei luni de zile pentru depunerea ofertelor. Au fost scoase la licitație la începutul lunii iulie, deci au termen trei luni de zile să se pregătească, nu vreau să mai vad contestații inutile pentru că nu fac decât să blocheze și să stopeze ritmul normal de implementare al proiectelor" — a atras atenția ministrul Transporturilor.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO „Ucrainenii au luat 8.000 de telefoane mobile și le-au pus pe stâlpi de doi metri, așa detectează dronele Shahed”

2 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

3 Așa o fi? /

4 Dezvăluirile neașteptate ale șefului serviciului secret din Ucraina

5 Culisele uriașului scandal care zguduie regimul Orban, în Ungaria